همه چیز در مورد فیبروز ابرو

آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی

همه چیز در مورد فیبروز ابرو

فیبروز چیست ؟

به فرآیند کاشت رنگدانه زیر پوست توسط یک قلم دستی که قلم تاچ یا هولدر نام دارد میکروبلیدینگ می‌گویند . با میکروبلیدینگ ابرو خطوط کاملا طبیعی و ظریف خواهد بود .

میکروبلیدینگ که جدیدترین و ظریف‌ترین تکنیک آرایش دائم ابرو است توسط آکادمی بین المللی فی با مالکیت آقای برانکوبابیک در دنیا مطرح شد . این شهرت تا جایی بود که میکروبلیدینگ ابرو ، نام فیبروز ابرو را به خود گرفت.

یکی از انواع روش‌های جدید برای اصلاح فرم ابروها و برطرف کردن عیب‌های موجود در ابروها، فیبروز ابرو می‌باشد . اصطلاح فیبروز برگرفته از نام شرکتی در صربستان می‌باشد که فیبروز ابرو را برای زیبایی بیشتر ابروها بنیان گذاری کرده است . در کلمه فیبروز فی نشان دهنده نام شرکت است و بروز به معنی خط ابرو یا ابروها می‌باشد . در شرکت فیبروز شاگردان ایرانی زیادی مشغول هستند و در حال حاضر در ایران از فیبروز ابرو برای فرم و حالت دادن به ابروها استفاده می‌شود . فیبروز ابرو از انواع روش‌های نیمه دائمی برای آرایش ابرو‌ها می‌باشد که در فیبروز ابرو برای هاشور و سایه زدن ابرو از سوزن‌های یکبار مصرف و به صورت دستی استفاده خواهد شد و بعد از تمام شدن مراحل فیبروز شما ابروهایی با فرم زیبا و طبیعی بدست خواهید آورد .

فیبروز ابرو چگونه انجام می‌شود؟

فیبروز ابرو یکی از تکنیک‌های جدید و نیمه دائمی آرایش و زیبایی ابرو می‌باشد که به صورت دستی و با استفاده از سوزن‌های یکبار مصرف در بین ابرو هاشور و یا سایه ایجاد می‌کنند . هدف اصلی این متد ارائه راه حل و برطرف کردن نواقص ابرو با طرح و رنگی خاص می‌باشد . فیبروز ابرو ، روشی دائمی نمی‌باشد و با گذشت مدتی معین از بین خواهد رفت بنابراین برای داشتن ابروهای طبیعی با زیبایی خاص می‌توانید به طور دائم از فیبروز ابرو استفاده کنید .

مراحل فیبروز ابرو

ابتدا در بخش تاج ابرو خطوط ابرو اجرا می‌شود ، هر خط اجرا شده ۲ باز تمدید می‌شود ، سپس نوبت وارد کردن شوک به رنگ می‌رسد ، پس از ۳ الی ۴ دقیقه ابروها رنگ گرفته و نوبت به بی حس کردن می‌رسد ، توجه داشته باشید 10 روز قبل از اجرای فیبروز ابرو نباید ابروها را رنگ کرد ، رنگ انتخاب شده نباید روشن باشد، در مرحله بعدی آرک ابرو و دم ابرو ترسیم خواهد شد ، برای کم رنگ نبودن تاتو باید ضخامت استروک‌ها را دو برابر کرد ، با توجه به نوع پوست افراد اجرای فیبروز ابرو در چند مرحله انجام خواهد شد و برای اجرای بهتر فیبروز ابرو پوست خشک و نرمال مناسب‌تر است .

سوزن میکروبلیدینگ فیبروز

برای میکروبلیدینگ فیبروز میتوان از سوزنهای مختلفی استفاده کرد . سوزن یو U ، سوزن اسلوپ یا سرکج classic / slope از جمله این سوزن هاست . تفاوت این سوزن ها در نحوه ی استفاده از آنهاست . تکنیک میکروبلیدینگ فیبروز را به راحتی میتوان با تکنیک شیدینگ ابرو تلفیق نمود و نتیجه ای بسیار طبیعی و زیبا برای مشتری رقم زد .

سوزن فیبروز

سوزن طلایی فیبروز _ که دارای 18 پین است نسبت به سوزن یو مشکی فیبروز ظریف تر بوده و مناسب پوست های خشک و نرمال است . با استفاده از این سوزن می توان خطوط بسیار ظریفی را بر روی پوست ترسیم نمود . سوزن طلایی فیبرزو که توسط PhiAcademy تولید شده ، در 5 بسته ده تایی همانند ورق های قرص بسته بندی شده است که در هر ورق 10 تیغه وجود دارد . سوزن های طلایی نسبت به سوزن های مشکی فیبروز برنده تر و دقیق تر هستند . فاصله بین پین ها باعث هر بهتر کاشت رنگ زیر پوست انسان می شود .

سوزن مشکی فیبروز (PHIBROWS 18U-BLADES – سوزن مشکی فیبروز ) _  به شکل U که برای میکروبلیدینگ استفاده می شود یکبار مصرف است و در بسته بندی استریل قرار دارد . این تیغه که از 18 پین تشکیل شده است اولین تیغ یو میکروبلیدینگ فیبروز است که نسبت به تیغ طلایی پین های آن ضخیم تر است. تیغ مشکی فیبروز مناسب افراد مبتدی و مناسب پوست های چرب و حساس است . این سوزن ها در بسته های 50 تایی به فروش می رسد . پیشنهاد می کنیم افرادی مبتدی مدتی از تیغ مشکی فیبروز و بعد از سوزن طلایی فیبروز استفاده کنند .

Phi Bold Blade سوزن بولد بروز _ یک تیغه بسیار دقیق با 16 پین است که ترکیبی از سوزن یو و سوزن سرکج فیبروز است . این سوزن با به شکل منحصر بفرد ساخته شده و مناسب سبک های مختلف است. سوزن بولد بروز از دو طرف تشکیل شده که از طرف بزرگ یا بلند آن برای کشیدن خطوط بلند و از طرف کوتاه آن برای کشیدن خطوط کوتاه و ایجاد اتصالات ظریف استفاده می شود . پین های این سوزن مقاوم اند .

تیغه 11 استریل PhiBrows ( HIBROWS 11-BLADES سوزن اسلوپ یا سر کج )  _ که برای میکروبلیدینگ استفاده می شود یکبار مصرف بوده و بسته بندی استریل شده است . این سوزن ها در بسته های پنجاه تایی فروخته می شود . نحوه قرار دادن این تیغ در قلم میکروبلیدینگ با سوزن های U شکل متفاوت است . سوزن های سرکج را با زاویه 32 درجه یا کمتر درون قلم میکروبلیدینگ قرار می‌دهیم . این سوزن در یک جهت حرکت می کند .

انواع مدل های فیبروز ابرو

هاشور ابرو بر اساس روش فیبروز ابرو در مدل‌های مختلفی انجام می‌شود که افراد با توجه به خواست و سلیقه خود می‌توانند مدل فیبروز ابرو را انتخاب کنند که انواع این مدل‌ها شامل :

spine-3  ( تاج ابرو )

این مدل به هاشور ابرو به مدل تیغ ماهی معروف است . در این مدل نقطه کانونی هاشور در انتهای ابرو قرار داده خواهد شد .

spine-5  ( سینه ابرو )

این مدل فیبروز ابرو نیز به ابروی آسیایی معروف می‌باشد و نقطه کانونی هاشور در پایین ابرو و بین ابتدا و قوس ابرو واقع شده است  .

spine-6 ( دم ابرو )

به این مدل هاشور ابروی کلاسیک هم گفته می‌شود در این روش نقطه کانونی هاشور در قسمت قوس پایینی قرار دارد و تمام هاشور‌ها در این جهت قرار می‌گیرند .

7 - upper spine

در این روش نیز تمام هاشور‌ها در بالای ابروها قرار گرفته می‌شود زیرا نقطه کانونی در قسمت بالای ابرو‌ها می‌باشد . که جهت رویش موها در هر کدام از این قسمت‌ها با قسمت دیگر متفاوت است . بر اساس جهت رویش موها در هر کدام از این قسمت‌ها الگوی فیبروز متفاوت است . الگوی اسپاین 6 ( spine 6 ) در میکروبلیدینگ فیبروز که تمامی خطوط ابرو در قسمت دم ابرو رو به پایین است ( همانند تصاویر زیر ) ، متناسب با موی ابروی بسیاری از خانم‌ها در ایران است .

دستگاه مورد استفاده در روش فیبروز ابرو

قلم میکروبلیدینگ ، دستگاه مخصوص برای انجام هاشور و سایه ابرو در روش فیبروز می‌باشد . این دستگاه مثل یک قلم دستی خطوط و نقاط بسیار ظریفی را روی پوست ایجاد خواهد کرد  .

تفاوت میکروبلیدینگ و فیبروز

کمپانی فی علاوه بر میکروبلیدینگ و فیبروز روش‌های بی نظیر دیگری مثل فیکانتور ، بولد بروز ، نانو بروز ، بریزی یا ابروی هالیوودی ، پادر بروز ، فی شیدینگ ابرو ، جدیدترین تکنیک‌های پاک کردن ابرو مانند فی ریمووال و نانو ریمووال که جدیدترین روش پاک کردن تاتو که بی خطرترین روش محسوب می‌شود را به جهان معرفی کرده است . میکروبلیدینگی فیبروز نامیده می‌شود که توسط یک شخص آموزش دیده با رنگ فیبروز و سوزن فیبروز صورت گیرد . فیبروز ابرو (phibrows) روشی جدید برای هاشور ابرو با استفاده از قلم میکروبلیدینگ می‌باشد . این متد بسیار ظریف توسط آکادمی فی «phi»  و آقای برانکو بابیک ( بنیان گذار آکادمی فی ) ایجاد شده است . الگوی اصلی فیبروز بر پایه الگوی طبیعی ابرو می‌باشد . یعنی جهت خط‌ها دقیقا هم جهت با جهت موهای ابرو است . این هماهنگی الگوی فیبروز با موهای طبیعی ابرو باعث هماهنگی و زیبایی بیشتر انتهای کار می‌شود و ظاهری کاملا طبیعی به ابرو می‌بخشد .

تفاوت فیبروز ابرو با تاتو

استفاده از تاتو برای زیباسازی ابرو روشی بسیار قدیمی می‌باشد و همچنین در فیبروز ابرو به صورت غیر طبیعی و به هم پیوسته بر روی ابرو تزریق می‌شد ؛ و پاک کردن تاتو از صورت بسیار سخت و دشوار می‌بود و همیشه مقداری از جوهر زیر پوست باقی می‌ماند زیرا جوهر تزریق شده به عمق پوست نفوذ می‌کرد ؛ اما با ابداع روش فیبروز ابرو دیگر جای هیچ اثری باقی نخواهد ماند که این امر از جمله بارز‌ترین تفاوت بین فیبروز ابرو و تاتو می‌باشد . در روش فیبروز ابرو جوهر تزریق شده بر عمق پوست نفوذ نمی‌کند و از این رو پاک کردن جوهر کار آسانی خواهد بود و همچنین در فیبروز ابرو می‌توانید مدل ابرو اجرا شده خود را تغییر دهید و بدون ترس از به جای ماندن جوهر آن را پهن یا باریک کنید . هم چنین در فیبروز ابرو فرد می‌تواند ابرو‌ی شما را مثل تار مو طراحی کند به طوری که به هیچ وجه تاتو بودن آن قابل تشخیص نباشد و ابروهای شما کاملا طبیعی به نظر برسد .

ماندگاری فیبروز ابرو

می‌توان گفت ماندگاری هاشور ابرو‌ها به روش فیبروز به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد ؛ اما در کل می‌توان گفت ماندگاری فیبروز ابرو بین 6 ماه الی 1 سال خواهد بود زیرا هاشورهای انجام شده با روش میکروبلیدینگ نسبت به روش‌های دیگر عمق کمتری داشته و در نتیجه ماندگاری کمتری هم دارد . البته در نظر بگیرید اگر هاشورها در فیبروز ابرو عمیق تر انجام شوند و از رنگ‌های به روز فیبروز تهیه و استفاده شود در نهایت ماندگاری هاشور فیبروز نیز افزایش خواهد یافت . جوهر تاتو در فیبروز ابرو به دلیل این که کمتر در پوست نفوذ می‌کند ماندگاری کمتری را نیز دار می‌باشد . اما در روش تاتو ، ماندگاری طراحی ابرو بیش‌تر از فیبروز می‌باشد .

عوامل موثر در ماندگاری هاشور به روش فیبروز ابرو

نوع پوست

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در ماندگاری فیبروز ابرو، نوع پوست است . پوست هر چقدر چرب‌تر باشد ماندگاری هاشور کمتر است . قبل از انجام میکرو فیبروز بهتر است برای افزایش ماندگاری هاشور اسکراپت صورت انجام داد .

تغییر هورمون های بدن

دوران قاعدگی ، بارداری و شیردهی دورانی هستند که هورمون‌های بدن تغییر خواهد کرد و این تغییرات تاثیر زیادی بر ماندگاری هاشور ابرو خواهد گذاشت . بنابراین انجام فیبروز بهتر است به زمانی بعد از این دوران موکول شود .

عمق هاشور ابرو

افزایش عمق هاشور توسط تاتوکار ماندگاری آن را بیشتر خواهد کرد هر مقدار هاشور به وسیله قلم دستی میکروبلیدینگ کم عمق باشد ، ماندگاری نیز کاهش پیدا می‌کند  .

هدف از انجام فیبروز

هدف از انجام فیبروز ابرو برطرف کردن و ارائه راه حلی برای پوشاندن نواقص ابرو می‌باشد که با پر کردن مناطق خالی، فرم دهی به ابرو و قرینه سازی ابرو صورت میگیرید . با فیبروز ابرو شما خواهید توانست صاحب ابروهایی با طرح خاص و با رنگ مختصی باشید . در نظر بگیرید که فیبروز ابرو آرایش ابرو دائمی نیست و پس از گذشت مدتی معین از بین خواهد رفت برای همین برای داشتن ابروهایی طبیعی با زیبایی خاص می‌توانید به صورت دائم از فیبروز ابرو استفاده کنید. شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک های زیبایی از این متد بهره مند شوید همچنین می‌توانید با تهیه دستگاه فیبروز ابرو و آشنایی با فیبروز ابرو و مراحل های آن را در منزل خود انجام دهید .

مزایای فیبروز ابرو

می‌توان گفت ماندگاری هاشور ابرو‌ها به روش فیبروز به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد ؛ اما در کل می‌توان گفت ماندگاری فیبروز ابرو بین 6 ماه الی 1 سال خواهد بود زیرا هاشورهای انجام شده با روش میکروبلیدینگ نسبت به روش‌های دیگر عمق کمتری داشته و در نتیجه ماندگاری کمتری هم دارد . البته در نظر بگیرید اگر هاشورها در فیبروز ابرو عمیق تر انجام شوند و از رنگ‌های به روز فیبروز تهیه و استفاده شود در نهایت ماندگاری هاشور فیبروز نیز افزایش خواهد یافت . جوهر تاتو در فیبروز ابرو به دلیل این که کمتر در پوست نفوذ می‌کند ماندگاری کمتری را نیز دار می‌باشد . اما در روش تاتو، ماندگاری طراحی ابرو بیش‌تر از فیبروز می‌باشد .

مزایای فیبروز ابرو

عوارض فیبروز ابرو می تواند موارد زیر باشد ، البته این ها ممکن است گاهی پیش بیاید .

افرادی که قبلا از تاتو استفاده کرده باشند به هیچ وجه نباید از فیبروز ابرو برای زیباتر کردن ابروهای خود استفاده کنند و این موضوع برای افرادی که نمی‌توانند از فیبروز ابرو بهره مند شوند ناراحت کننده خواهد بود .

با توجه به این موضوع که کاربر با اعمال فشار بر روی دستگاه میکروبلیدینگ مراحل فیبروز را انجام خواهد داد و با گذشت زمان مچ کاربر خسته می‌شود و در آخرهای کار از میزان فشار آن کاسته می‌شود و می‌تواند بر کیفیت کار انجام شده تاثیر بگذارد .

با توجه به اینکه تیغ دستگاه مربوط به فیبروز با دست کاربر انجام می‌شود، امکان آسیب رسیدن به دست بسیار بیشتر می‌باشد و افرادی که این کار را انجام می‌دهند باید خیلی مراقب باشند .

در بعضی از مراکز رنگ‌های بسیار نامرغوبی مورد استفاده قرار می‌گیرند که همین امر باعث می‌شود ماندگاری آن کمتر باشد و پس از گذشت زمان کوتاهی شاهد کم رنگ شدن رنگ ابرو باشیم که به همین دلیل توصیه می‌شود به مراکزی مراجعه کنید که قابل اطمینان و اعتماد باشند تا کمترین آسیب به ابرو وارد شود و هزینه‌تان هدر نرود .

به علت دستی بودن قلم ، دقت و مهارت بیشتری نیاز می‌باشد به همین علت برای کسب نتیجه دلخواه بهتر است به افراد متخصص و حرفه‌ای برای انجام فیبروز مراجعه شود .

رنگ‌های مورد استفاده در فیبروز ابرو

فیبروز ابرو در انواع رنگ های مختلفی اجرا می شود . رنگ‌هایی که برای فیبروز استفاده می‌شود از انواع مواد معدنی ساخته شده که این رنگ‌ها فاقد فلزات سنگین می‌باشند و به راحتی جذب پوست می‌شوند و ظاهر و رنگی طبیعی را به ابرو‌های فرد می‌بخشند این رنگ‌ها همچنین بعد از پاک شدن ته رنگ قرمز از خود به جای نخواهند گذاشت و به صورت کامل از روی پوست پاک می‌شوند. ناگفته نماند روش دیگری به نام نانوفیبروز نیز وجود دارد، که نانو فیبروز جدیدترین تکنیک زیباتر کردن ابرو بعد از آن است که توسط دستگاه و سوزن‌های نانو صورت می‌گیرد .

مراقبت‌های قبل از فیبروز ابرو

قبل از انجام فیبروز ابرو پوست اطراف ابروها باید کاملا سالم و بدون آسیب دیدگی ، زخم ، جراحت ، عفونت ، اگزما و سوختگی باشد و در صورتی که این مشکلات وجود داشت ، باید تمام مراحل بهبودی و ترمیم پوست به پایان رسیده باشد . حداقل ۲۰ روز قبل از انجام فیبروز ابرو این کارها را انجام ندهید :

بوتاکس و فیلر، لایه برداری از پوست با مواد و ترکیبات اسیدی ، لیزر درمانی ، لایه برداری شیمیایی ، قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید .