همه چیز در مورد انواع پودر های دکلره و روش استفاده

آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی

همه چیز در مورد انواع پودر های دکلره و روش استفاده

انواع پودرهای دکلره

پودر‌های دکلره متفاوتی از برندهای متفاوت در بازار پیدا می‌شوند ، برای خرید بی رنگ کننده مو یا دکلره  ابتدا به تاریخ انقضای آنها دقت کنید و بعد با توجه به شرایطتتان یکی از سه نوع زیر را خریداری کنید .

پودر دکلره آبی : قویترین پودر دکلره ، پودر آبی است که برای افرادی که موهای کاملا مشکی دارند و قصد روشن کردن کامل موهای خود را دارند مناسب است . در استفاده از این پودر باید بسیار دقت کنید ، در داخل فویل این پودر داغ می‌شود و باعث سوختگی خواهد شد، بهتر است برای هایلایت کردن از این پودر استفاده نشود .

پودر دکلره سفید : این پودر قدرت کمتری نسبت به پودر بنفش دارد ، برای هایلایت و استفاده در فویل هم مناسب است .

پودر دکلره بنفش : پودر بنفش ضعیف‌ترین پودر دکلره است ، افرادی که پوست حساسی دارند از این پودر استفاده می‌کنند ، برای دکلره کردن موهای صورت و بدن هم از این پودر استفاده می‌شود . د رواقع م یتوان گفت که پودر دکلره بنفش همان بی رنگ کننده موی بدن است  .

اکسیدان یاری رسان پودر دکلره

نوبتی هم که باشد نوبت اکسیدان این همراه پشت پرده پودر دکلره است ، علاقمندان به شیمی می‌دانند که هر فعالیت شیمیایی نیاز به کاتالیزور دارد تا روند فعالیت را ساده‌تر و سریعتر پیش ببرد ، به طور کلی سه مدل اکسیدان وجود دارد که تفاوت آنها در میزان اثرگذاریشان است و با درصدهای 6 ، 9 و 12 درصد مشخص می‌شود . از قدرت اعداد پیداست که اکسیدان 6 درصد بیشتر برای صورت و بدن و یا موهای بسیار حساس و آسیب دیده استفاده می‌شود . اکسیدان 9 درصد قدرت متوسطی دارد و اکسیدان 12 در صد برای موهای شبق رنگ و ضخیم و قوی که بسیارسخت روشن می‌شوند کاربرد دارد . حتی گاهی اوقات از این اکسیدان به عنوان بی رنگ کننده مو بدون دکلره استفاده می شود .

موهایتان تا همین پایه باز شده است ، یعنی چه؟

آموزش روشن کردن موی سر یواش یواش دارد کامل می شود . وقتی مو را دکلره می‌کنید ، تا میزانی که قدرت داشته باش د روشن می‌شود و به پایه خاصی می‌رسد ، هر کدام از این پایه‌ها نامی و شماره‌ای دارند و بر اساس آنها می‌توانید رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید . سعی کنید صدای بدنتان را بشنوید و به آن احترام بگذارید ، اگر به روشن‌سازی بیش از حد اصرار کنید معلوم نیست چه بلایی سر پوست و مویتان می‌آید . بعضی از افراد هم برای اینکه رنگ مویشان بیشتر رنگ باز کند و رنگ موی نهایی روشن تر شود ، ریختن پودر دکلره در رنگ مو را امتحان می کنند که باز هم نیاز به تجربه و تبحر دارد و اگر تازه کار هستید بهتر است این کار را انجام ندهید .

1 )  قرمز

2 ) قرمز نارنجی

3 ) نارنجی قرمز

3 ) نارنجی

اگر موهایتان به این چهار رنگ برسد ، یعنی در حد ضعیفی رنگ باز کرده و بیش از این تاب مقاومت ندارد ، قهوه‌ای متوسط (پایه‌ی چهار) بلوطی ، مسی ، آکاژو ، فندقی تیره و قهوه‌ای صدفی را می‌توانید به عنوان رنگ مورد نظرتان در این پایه‌ها انتخاب کنید .

5 ) نارنجی زرد

6 ) زرد نارنجی

7 ) زرد نارنجی کم رنگ

موهایتان به یکی از این سه رنگ درآمد ؟ یعنی به طور متوسط دکلره شده است . رنگ‌های آکاژو ، قهوه‌ای روشن ، بلوند تیره ، رنگ‌های خاکستری پایه‌ی پنج و شش روی موهایتان خوب می‌نشینند .

8 ) زرد

9 )  زرد روشن

10 ) پلاتینه تا سفید

اگر به این رنگ‌ها برسید ، یعنی موهایتان تا به اینجا تحمل کرده‌اند و کامل دکلره شده‌اند شما می‌توانید بلوند روشن ، بلوند طلایی ، بلوند خاکستری و بلوند زیتونی را امتحان کنید . یک پیمانه را با 120 میلی لیتر اکسیدان مخلوط کنید ، دقت داشته باشید این میزان به حجم موهای شما بستگی دارد . دو آینه داشته باشید تا بتواند تمام قسمتهای سرتان را ببینید . موهایتان را از فرق باز کنید و هر دسته مو را به دو قسمت تقسیم کنید به طوری که د رنهاست چهار دسته مو داشته باشید و با گیره هر دسته را محکم کنید .  از پشت سر و دسته عقبی شروع کنید،‌بخش های کوچکی از مو جدا کنید و با فاصله یک سانتی متر از ریشه موها را به مواد آغشته سازید . به همین ترتیب پیش بروید تا همه موها به مواد آغشته شوند .

وقت استراحت موهاست

موها تا همین جا هم کلی زحمت کشیده‌اند ، به محض اینکه ریشه‌ها به پایه دکلره رسیدند ، موها را با آب ولرم خوب بشویید ، وجود موها را کاملا از مواد دکلره پاک کنید ، می‌توانید از شامپو و نرم کننده هم استفاده کنید. آب موها را با حوله بگیرید و برای سی دقیقه به موها استراحت دهید .

مراقبت نکردن از موها به آنها آسیب می‌زند و باعث می‌شود درمان کردن این آسیب‌ها هم دشوار باشند و زمان زیادی برای ترمیم آنها صرف شود . راهکار مراقبت از مو را یاد بگیرید تا موهایتان همیشه سالم و خوش فرم باشد .

وقت خوش رنگ آمیزی

در این مرحله با توحه به اینکه موها دکلره شده‌اند ده دقیقه کافیست تا رنگ به خوبی روی موها بنشیند ، رنگ را با اکسیدان مخلوط کنید و به موها بزنید ، اگر با ده دقیقه کارتان راه نیفتاد دیگر پانزده دقیقه حتما کافی خواهد بود، موها را خوب بشویید .

هشدار

یادتان باشد مانند استفاده از هر ماده شیمیایی دیگری بر روی پوست ابتدا مایه دکلره را روی قسمتی از موهایتان بگذارید اگر حساسیت نداشتید ادامه دهید . همچنین از پودری استفاده کنید دارای ویژگی های مناسب و سازگار با موی سر شما باشد . در حین انجام دکلره هم همواره موها را چک کنید ، اگر موها کش آمد و حالت قطعه قطعه شد سریع مواد را از روی موها بشویید . سعی کنید تا مدتی پس از دکلره به استخر نروید و بدانید موی دکلره شده حساس و ضعیف است بیشتر هوایش را داشته باشید ، در معرض مستقیم نور خورشید قرارش ندهید . با اتوی مو و سشوار شکنجه‌اش ندهید .