همه چیز در مورد بی رنگ کردن مو

آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی

همه چیز در مورد بی رنگ کردن مو

بی رنگ کردم مو

 

 

دکلره کردن مو یعنی چه ؟ از این کلمه مشخص است که با این عمل قرار است پیگمنت های رنگی مو از ساختمانش جدا شود ، این پروسه عملیاتی شیمیایی ست و موها را برای پذیرفتن رنگدانه‌های جدید آماده می‌کند .  بیشتر زمانی این کار انجام می‌شود که موها کاملا تیره هستند و فرد دوست دارد که پایه مو را به رنگی بسیار روشن‌تر از موی طبیعی خودش برساند .

دکلره کردن موها و آموزش دکلراسیون مو نیاز به تجربه و ظرافت زیادی دارد ، در صورتی که به درستی انجام نشود نه تنها نتیجه رضایت بخشی نخواهد داشت بلکه آسیب بسیار جدی به پوست سر و کیفیت و حجم موها خواهد رساند . دکلره کردن مو ها با روشن کننده سه صفر و یا رنگ موی سه صفر و همین طور پودر دکلره انجام می پذیرد .

دو راه بیشتر ندارید:

راه اول ، که بسیار امن و راحت است : سالن زیبایی معتبری پیدا کنید و از تجربه و کفایت متخصص دکلره مطمئن شوید . باید اطمینان حاصل کنید که متخصص از مواد بی‌رنگ کننده مو با کیفیت از برندی شناخته شده استفاده می‌کند . بهتر است تاریخ انقضا و استریل بودن مواد و لوازم را چک کنید و دقت کنید که متخصص از دستکش استفاده کند تا هنگام تماس مستقیم با پوست شما آلودگی انتقال پیدا نکند .

متخصصینی که سلامت موی مخاطب برایشان مهم است و حرفه‌ای عمل می‌کنند در صورت درخواست نا به جای مشتری برای رساندن موها به پایه‌ای بسیار روشن و یا درخواست دکلره موهایی که قبلا رنگی بسیار تیره روی آنها گذاشته شده و یا در حال حاضر وضعیت سلامت خوبی ندارند ، ابتدا سعی می‌کنند عوارض جانبی و مشکلاتی که عمل بی‌رنگ کردن موها برایشان در پی خواهد داشت را برایشان توضیح دهند . اگر با اصرار مجدد او مواجه شوند از انجام عمل دکلره به هر بهایی سر باز خواهند زد .

راه دوم اینست که دست‌تان را به زانوی خودتان بگیرید ، خوب یاد بگیرید و تحقیق کنید و با احتیاط شروع به روشن‌سازی موهایتان کنید .

راه دوم راه شماست : موهایتان را خودتان دکلره کنید .

اگر اولین بار است که دست به روشن‌سازی موهایتان می‌زنید ، در ابتدا باید بدانید به چه لوازمی نیاز دارید و بعد انواع روشن کننده‌ها را بشناسید ، قدم بعدی دستور العمل دکلره است و در نهایت نکاتی که باید خوب به آنها دقت کنید تا آسیبی به خودتان نزنید .

برای بی‌رنگ کردن موها به چه لوازمی نیاز دارید ؟

اکسیدان ، ماده رنگ بر (پودر و یا کرم دکلره) ، کرم محافظ پوست ، کاسه رنگ ، اپلیکاتور، شانه ، پیشبند مخصوص رنگ از لوازمی هستند که به آنها نیاز پیدا می‌کنید . و بعد هم باید آموزش دکلراسیون مو را پشت سر بگذارید .

بی رنگ کننده موی صورت طبیعی

گاهی اوقات همین مواد طبیعی موجود در خانه می توانند مانند بهترین بی رنگ کننده مو بدون دکلره عمل کنند . آبلیمو زردچوبه دو ماده طبیعی هستند که در این مورد کاربرد دارند . آبلیمو هم به تنهایی می تواند با پنیه هر روز روی صورت مالیده شود تا به مرور موها را روشن تر کند و هم می تواند در ترکیب با زردچوبه خمیری بسازد و بر روی پوست قرار بگیرد .

روش استفاده از کرم بی رنگ کننده موی سر

کرم بی رنگ کننده مو در مقایسه با بی رنگ کردن مو با پودر دکلره آسیب کمتری به موها می زند . برای استفاده از این کرم بهتر است آن را با کسیدان 9 درصد و با نسبت یک به یک مخلوط کنید و روی ساقه مو قرار دهید . جهت به پایه رساندن ریشه ها نیز کافیست کرم بی رنگ کننده مو را با اکسیدان 6 درصد مخلوط کنید و روی ریشه مو قرار دهید.

چه کار کنیم تا دکلره عوارض کمتری داشته باشد ؟

یک بار دیگر متن را از ابتدا بخوانید و به تمام نکات از انتخاب متخصص ، مواد و روش عمل کنید . از همه مهم‌تر اینکه در انجام این عمل افراط نکنید، حداکثر سالی دو بار دکلره جان موهایتان را به اندازه کافی می‌گیرد، دیوانه‌شان نکنید .