همه چیز درمورد فرق کراتینه و ویتامینه

آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی

همه چیز درمورد فرق کراتینه و ویتامینه

فرق کراتینه با ویتامینه مو

به طور کلی ، میزان فرق کراتینه با ویتامینه مو در مقایسه با شباهت‌های آن‌ها بیشتر است . این دو روش به عنوان روش‌های اساسی در تقویت و درمان موهای آسیب دیده شناخته می‌شوند . دارای تفاوت‌های اساسی در ماهیت و نتیجه نهایی هستند .

1 ) فرق در اهداف

در واقع این تکنیک به عنوان روشی درمانی و تقویتی معرفی می‌شود . شما در این تکنیک به کمک مواد مغذی مانند ویتامین‌ها ، تغذیه رسانی اصولی به موها را تضمین می‌کنید . در این حالت موهای شما سالم‌تر و زیباتر از گذشته به حیات خود ادامه می‌دهند .

قبل و بعد تقویت مو

این شرایط در حالی است که در تکنیک دیگر حتی با وجود تفاوت کراتینه احیا و کراتینه صافی ، بیشترین بازدهی در اهداف صافی است . در واقع بیشتر متقاضیان این تکنیک در صدد داشتن موهایی صاف و بدون وز هستند . پس می‌توان از این تکنیک به عنوان روشی زیبایی نام برد . به همین خاطر لقب درمان را تنها به ویتامین تراپی مو اطلاق می‌کنیم .

2 ) هزینه‌های متفاوت

مورد بعدی در فرق کراتینه با ویتامینه مو به هزینه‌های تکنیک‌ها برمی‌گردد . به صورت میانگین ، هزینه‌های کراتین بسیار بیشتر از ویتامینه مو است . به همین خاطر استفاده از تکنیک‌های ویتامین تراپی می‌تواند نجات‌دهنده موهای شما از آسیب باشد .

البته توجه داشته باشید که هر دو این روش‌ها موقتی هستند و آثار آن بعد از مدتی از بین می‌روند .

3 ) روش‌های کاری مختلف

در تکنیک ویتامینه ، موهای شما ابتدا شسته می‌شوند و با رطوبت موها عملیات آغاز می‌شود . در واقع عمل ویتامینه روی موهای مرطوب انجام می‌شود . در این حالت ویتامین‌ها که اکثرا محلول در آب هستند به عمق تارهای مو نفوذ می‌کنند .

در حالی که در روش کراتینه ، موهای شما پس از مواد گذاری و شستشو ، کاملا خشک می‌شوند . سپس به وسیله ابزار حرارتی مانند اتو ، موهایتان را صاف می‌کنند .

شانه زدن راحت موها

4 ) تفاوت در مواد استفاده شده

در تکنیک ویتامینه از ویتامین‌هایی مانند ویتامین B استفاده می‌شود . این ویتامین به حالت‌های مختلفی در مواد گوناگون حضور دارند . شما می‌توانید در روش‌های خانگی یا سالنی از آن‌ها استفاده کنید .

در حالی که در روش کراتین از مواد شیمیایی استفاده می‌شود . توجه داشته باشید که فرمالدهید در مواد تشکیل‌دهنده آن‌ به وفور یافت می‌شود . این ماده می‌تواند بسیار خطرناک باشد زیرا به عنوان ماده‌ای سرطان‌زا شناخته می‌شود .

ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که با ویتامین C تشابه زیادی دارد و منجر به جلوگیری از استرس اکسیداتیو می‌شود . این ویتامین ، در درمان ریزش مو بسیار موثر و کمک کننده می‌باشد .

آهن

آهن با کمک به سلول‌های قرمز، اکسیژن را به سلول‌های بدن ارسال می‌کند. بنابراین، آهن به عنوان یک ماده معدنی، به رشد موها کمک می‌کند . یکی از دلایل اصلی ریزش مو ، کم خونی است که کمبود آهن منجر به کم خونی می‌شود. بنابراین با ویتامینه مو ، آهن مورد نیاز به موها رسیده و منجر درمان موها می‌شود .

روی یا زینک

روی یا زینک تاثیر بسیار زیادی در ترمیم بافت مو و رشد مو دارد. علاوه بر این، روی یا زینک در عملکرد صحیح غدد اطراف فولیکول‌ها، موثر بوده و کمک زیادی می‌کند. تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهند که مصرف زینک باعث درمان ریزش مو می‌شود . در واقع ریزش مو، یک علامت بزرگ است که نشان می‌دهد بدن دچار کمبود زینک می‌باشد . مصرف زینک همانند ویتامین A، اگر بیش از حد باشد، منجر به ریزش موها می‌گردد .

چگونه موهای خود را ویتامینه کنیم؟

شما می‌توانید این کار را به صورت تخصصی و در سالن‌های زیبایی انجام دهید . در این حالت انواع ویتامین‌های ضروری در اختیار موها قرار می‌گیرد و به احیای آن‌ها کمک می‌کند .

همچنین می‌توانید از روش‌های خانگی برای احیای موها استفاده کنید . استفاده از انواع ماسک مو خانگی می‌تواند در این راه به شما کمک کند . اما توجه داشته باشید که در صورت انتخاب روش خانگی باید مدت زمان بیشتری صبر کنید تا نتیجه مطلوب را دریافت کنید . همچنین در صورتی که آسیب دیدگی موهای شما زیاد است بهتر است از روش‌های تخصصی استفاده کنید .

دمراحل ویتامینه تراپی مو

ویتامینه مو بهتر است که در آرایشگاه‌ها و با کمک آرایشگران و افراد متخصص انجام شود. اما، می‌توان در منزل و به تنهایی ، موها را ویتامینه کرد . 
اما چگونه موهای خود را ویتامینه کنیم ؟

این روش از درمان مو، دارای مراحلی است که در ادامه طریقه ویتامینه مو را مشاهده می‌کنید .

مرحله اول

اولین مرحله در نحوه ویتامینه مو، شست و شوی کامل موهاست . موها باید از هر گونه آلودگی پاک شوند .

مرحله دوم

پس از شست و شوی موها، باید موها خشک شوند . در این روش نیاز است تا 10 الی 20 درصد رطوبت در موها باقی بمانند و موها به طور کامل خشک نشوند .

مرحله سوم

این مرحله به گیره‌های مخصوصی نیاز دارد تا با کمک آن‌ها موها دسته بندی شوند . افراد متخصص و آرایشگران ، با توجه به حجم مو، موها را با کمک این گیره‌ها دسته‌ بندی می‌کنند . .

مرحله چهارم

افراد متخصص در این مرحله با کمک سرم‌های تقویتی و محلول‌های دوفاز، پوست سر را ماساژ می‌دهند .

مرحله پنجم

این مرحله بسیار مهم است و افراد متخصص باید مواد ویتامینه مو را به ساقه موها بمالند. هرگز نباید مواد ویتامینه به ریشه موها مالیده شود. تمامی دسته‌های موها باید به مواد ویتامینه آغشته شوند.

مرحله ششم

آرایشگران ، در این مرحله هر یک از لایه‌های موها را در فول می‌پیچند و 30 الی 60 دقیقه صبر می‌کنند . برای جلوگیری از روان شدن مواد ویتامینه، می‌توان از کلاه‌های رنگ ، کمک گرفت .

مرحله هفتم ( مرحله نهایی)

این مرحله آخرین مرحله از ویتامین تراپی مو می‌باشد که پس از گذشت زمان ذکر شده ، موها شست و شو داده شده و خشک می‌شوند .

فرق کراتینه با ویتامینه مو

به طور کلی ، میزان فرق کراتینه با ویتامینه مو در مقایسه با شباهت‌های آن‌ها بیشتر است . این دو روش به عنوان روش‌های اساسی در تقویت و درمان موهای آسیب دیده شناخته می‌شوند . دارای تفاوت‌های اساسی در ماهیت و نتیجه نهایی هستند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم .

1 ) فرق در اهداف

در واقع این تکنیک به عنوان روشی درمانی و تقویتی معرفی می‌شود . شما در این تکنیک به کمک مواد مغذی مانند ویتامین‌ها ، تغذیه رسانی اصولی به موها را تضمین می‌کنید . در این حالت موهای شما سالم‌تر و زیباتر از گذشته به حیات خود ادامه می‌دهند . این شرایط در حالی است که در تکنیک دیگر حتی با وجود تفاوت کراتینه احیا و کراتینه صافیبیشترین بازدهی در اهداف صافی است . در واقع بیشتر متقاضیان این تکنیک در صدد داشتن موهایی صاف و بدون وز هستند . پس می‌توان از این تکنیک به عنوان روشی زیبایی نام برد . به همین خاطر لقب درمان را تنها به ویتامین تراپی مو اطلاق می‌کنیم .

2 ) هزینه‌های متفاوت

مورد بعدی در فرق کراتینه با ویتامینه مو به هزینه‌های تکنیک‌ها برمی‌گردد . به صورت میانگین ، هزینه‌های کراتین بسیار بیشتر از ویتامینه مو است . به همین خاطر استفاده از تکنیک‌های ویتامین تراپی می‌تواند نجات‌دهنده موهای شما از آسیب باشد .  البته توجه داشته باشید که هر دو این روش‌ها موقتی هستند و آثار آن بعد از مدتی از بین می‌روند .

3 ) روش‌های کاری مختلف

در تکنیک ویتامینه ، موهای شما ابتدا شسته می‌شوند و با رطوبت موها عملیات آغاز می‌شود . در واقع عمل ویتامینه روی موهای مرطوب انجام می‌شود. در این حالت ویتامین‌ها که اکثرا محلول در آب هستند به عمق تارهای مو نفوذ می‌کنند .

در حالی که در روش کراتینه ، موهای شما پس از مواد گذاری و شستشو، کاملا خشک می‌شوند . سپس به وسیله ابزار حرارتی مانند اتو ، موهایتان را صاف می‌کنند .

4 ) تفاوت در مواد استفاده شده

در تکنیک ویتامینه از ویتامین‌هایی مانند ویتامین Bاین ویتامین به حالت‌های مختلفی در مواد گوناگون حضور دارند . شما می‌توانید در روش‌های خانگی یا سالنی از آن‌ها استفاده کنید .

در حالی که در روش کراتین از مواد شیمیایی استفاده می‌شود . توجه داشته باشید که فرمالدهید در مواد تشکیل‌دهنده آن‌ به وفور یافت می‌شود . این ماده می‌تواند بسیار خطرناک باشد زیرا به عنوان ماده‌ای سرطان‌زا شناخته می‌شود . حال که می‌دانید ویتامینه مو چیست ، تصمیم نهای ی در انتخاب روش را بر عهده خودتان می‌گذاریم  . تا کدام روش را برای درمان و صاف کردن موهایتان انتخاب کنید .