همه چیز در مورد ویتامینه موی آسیب دیده

آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی

همه چیز در مورد ویتامینه موی آسیب دیده

ویتامینه  کردن موهای آسیب دیده

ویتامینه مو چیست ؟

زمانی که موها در معرض آسیب‌های مختلف همچون نور آفتاب ، آب و هوای نامناسب ، شامپوهای نامناسب ، آلاینده های شیمیایی و غیره قرار می‌گیرند ، دچار خشکی ، شکنندگی و سایر مشکلات می‌شوند . در این هنگام افراد در صدد از بین بردن این مشکلات بوده و روش‎‎های زیادی مانند اوزون تراپی مو، پروتئین درمانی و … را امتحان می‌کنند . این روش‌ها در صورت نادرست بودن نه تنها مشکلات را از بین نمی‌برند ؛ بلکه ، آن‌ها را تشدید می‌کنند  . در شرایطی که موهای شما آسیب دیده یا ضعیف باشند باید به دنبال راهی برای تقویت آن‌ها بگردید . در این زمان استفاده از تکنیک‌های ویتامینه ی مو می‌تواند بهترین پیشنهاد باشد .

اما دقیقا ویتامینه مو چیست ؟

ویتامینه مو در واقع مجموعه‌‌ای از اقدامات است که به احیای موهای شما کمک می‌کند . در نتیجه استفاده از این روش‌ها ، آسیب‌های ایجاد شده در تار موها درمان می‌شوند . این اقدامات حتی در زمانی که موهای شما مشکلاتی مانند ریزش ، موخوره ، شوره و خارش را تجربه می‌کند نیز قابل اجراست . ویتامینه مو یکی از روش‌های اصلاحی درمانی است که این مشکلات را از بین می‌برد . ویتامین‌ها ، در رشد کردن موها نقش اصلی دارند . ویتامینه تراپی مو، به دلیل دارا بودن ویتامین B5، منجر به نرم شدن و درمان موها می‎شود . در واقع مواد درمان کننده‌ای که در ویتامینه وجود دارد ، موها را درمان می‌کنند . به همین دلیل شاید به طور دقیق یکی از روش‌های رفع سفیدی مو نباشد اما برای تقویت موها بسیار مفید است .

ویتامینه مو چه فواید و مزایایی دارد؟

حال که می‌دانید ویتامینه مو چیست احتمالا تا حدودی به مزایای آن پی بردید . استفاده کردن از ویتامینه برای درمان موها ، فواید زیادی دارد که برخی از این مزای و فواید ویتامینه مو شامل موارد زیر می‌باشند :

- داشتن موهای لطیف ، درخشنده و زیبا

- کاهش آسیب پذیری موها

- فرم دهی بهتر و آسان‌تر موها

- کاهش ریزش مو

- درمان کم حجمی مو

- محافظت در مقابل آلودگی‌ها

- تقویت بافت و ساختار مو

- صافی موهای ویتامینه شده

ویتامینه مو حاوی چه ویتامین‌ها و مواد مغذی است؟

ویتامینه ، دارای ویتامین‌های مختلف و مواد مغذی زیادی است که برخی از این مواد مغذی و ویتامین‌ها شامل موارد زیر می‌باشند  :

ویتامین‌های گروه B

یکی از ویتامین‌هایی که برای رشد مو مفید است ، ویتامین B می‌باشد . تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است و همگی نشان داده‌اند که کمبود این ویتامین در موها ، منجر به ریزش موها می‌شود . ویتامین‌های گروه  B با کمک به گلبول‌های قرمز خون ، اکسیژن و مواد مغذی پوست را تامین می‌کنند. بنابراین ، این ویتامین‌ها برای رشد موها بسیار مهم و حیاتی هستند .

ویتامین‌ C

به دلیل قرار گرفتن در معرض آلودگی و یا دود سیگار، مولکول‌های خطرناکی تولید می‌شوند که بدن باید با این مولکول‌ها مقابله و مبارزه کند . زیرا این مولکول‌های خطرناک که رادیکال آزاد نام دارند ، باعث پیری موها شده و مانع رشد موها می‌شوند . برای مقابله با این مولکول‌ها، نیاز به یک آنتی اکسیدان قوی است که به آن ویتامین C می‌گویند.  همچنین ، ویتامین C منجر به ایجاد کلاژن می‌شود که این کلاژن بخش مهمی از ساختار مو می‌باشد . علاوه بر این ، این ویتامین با جذب آهن و مواد معدنی ، به رشد موها کمک زیادی  می‌کند .

ویتامین A

تمامی سلول‌های بدن برای رشد کردن ، نیاز به ویتامین A دارند . این نیاز در موها ، بیش از سایر سلول‌ها می‌باشد . این ویتامین با کمک به غدد پوست ، ماده‌ای به نام سبوم تولید می‌کند . سبوم با مرطوب کردن پوست سر، به افزایش سلامتی موها کمک می‌کند . کمبود ویتامین A در بدن ، مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد که رایج‌ترین این مشکلات، ریزش موهاست . لازم به ذکر است که مصرف بیش از حد این ویتامین نیز منجر به ریزش موها می‌شود .

ویتامین D

ویتامین D در تشکیل شدن فولیکول‌های جدید مو کمک زیادی می‌کند . کمبود این ویتامین باعث ریزش موها می‌شود ؛ بنابراین ، ویتامین تراپی مو منجر به درمان ریزش مو می‌شود .  ویتامین D در تشکیل شدن فولیکول‌های جدید مو کمک زیادی می‌کند . کمبود این ویتامین باعث ریزش موها می‌شود؛ بنابراین، ویتامین تراپی مو منجر به درمان ریزش مو می‌شود .

سرم و ویتامین‌های مهم برای تقویت مو

ویتامین E

ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که با ویتامین C تشابه زیادی دارد و منجر به جلوگیری از استرس اکسیداتیو می‌شود . این ویتامین ، در درمان ریزش مو بسیار موثر و کمک کننده می‌باشد .

آهن

آهن با کمک به سلول‌های قرمز، اکسیژن را به سلول‌های بدن ارسال می‌کند . بنابراین ، آهن به عنوان یک ماده معدنی ، به رشد موها کمک می‌کند . یکی از دلایل اصلی ریزش مو، کم خونی است که کمبود آهن منجر به کم خونی می‌شود . بنابراین با ویتامینه مو، آهن مورد نیاز به موها رسیده و منجر درمان موها می‌شود .

روی یا زینک

روی یا زینک تاثیر بسیار زیادی در ترمیم بافت مو و رشد مو دارد . علاوه بر این، روی یا زینک در عملکرد صحیح غدد اطراف فولیکول‌ها ، موثر بوده و کمک زیادی می‌کند . تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهند که مصرف زینک باعث درمان ریزش مو می‌شود . در واقع ریزش مو، یک علامت بزرگ است که نشان می‌دهد بدن دچار کمبود زینک می‌باشد. مصرف زینک همانند ویتامین A، اگر بیش از حد باشد ، منجر به ریزش موها می‌گردد.  ویتامینه مو بهتر است که در آرایشگاه‌ها و با کمک آرایشگران و افراد متخصص انجام شود . اما ، می‌توان در منزل و به تنهایی ، موها را ویتامینه کرد .

اما چگونه موهای خود را ویتامینه کنیم؟

این روش از درمان مو، دارای مراحلی است که در ادامه طریقه ویتامینه مو را مشاهده می‌کنید .

مرحله اول

اولین مرحله در نحوه ویتامینه مو ، شست و شوی کامل موهاست. موها باید از هر گونه آلودگی پاک شوند .

مرحله دوم

پس از شست و شوی موها ، باید موها خشک شوند. در این روش نیاز است تا 10 الی 20 درصد رطوبت در موها باقی بمانند و موها به طور کامل خشک نشوند .

مرحله سوم

این مرحله به گیره‌های مخصوصی نیاز دارد تا با کمک آن‌ها موها دسته بندی شوند . افراد متخصص و آرایشگران ، با توجه به حجم مو، موها را با کمک این گیره‌ها دسته‌ بندی می‌کنند .

مرحله چهارم

افراد متخصص در این مرحله با کمک سرم‌های تقویتی و محلول‌های دوفاز، پوست سر را ماساژ می‌دهند .

استفاده از سرم‌های مو برای ویتامینه تراپی

مرحله پنجم

این مرحله بسیار مهم است و افراد متخصص باید مواد ویتامینه مو را به ساقه موها بمالند . هرگز نباید مواد ویتامینه به ریشه موها مالیده شود . تمامی دسته‌های موها باید به مواد ویتامینه آغشته شوند .

مرحله ششم

آرایشگران ، در این مرحله هر یک از لایه‌های موها را در فول می‌پیچند و 30 الی 60 دقیقه صبر می‌کنند . برای جلوگیری از روان شدن مواد ویتامینه ، می‌توان از کلاه‌های رنگ، کمک گرفت .

مرحله هفتم ( مرحله نهایی)

این مرحله آخرین مرحله از ویتامین تراپی مو می‌باشد که پس از گذشت زمان مراحل اولیه ، موها شست و شو داده شده و خشک می‌شوند .