همه چیز در مورد کراتین و مراحل آن

آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی

همه چیز در مورد کراتین و مراحل آن

کراتین مو

کراتین مو یک روش شیمیایی است که سبب استحکام و درخشندگی موها شده و معمولاً در سالن‌های آرایشی انجام می‌شود . که برای لخت و براق شدن موها از  روش کراتینه استفاده می شود .

کراتین مو چیست ؟

کراتین پروتئین سازنده‌ی مو ، ناخن و پوست بدن انسان است . کراتین مو به معنی نرم کردن فولیکول‌های موی آسیب دیده به منظور داشتن موی لخت و نرم است . کراتینه مو معروف به صاف کردن مو به روش برزیلی اغلب مردم وقتی تأثیر و تصاویر قبل و بعد از کراتیه مو را می‌بینند ، آن را به عنوان روشی مؤثر برای درمان مو تصور می‌کنند . درحالیکه درمان کراتینه مو برای چند ماه تأثیر پایدار دارد ، خالی از خطرات جدی برای سلامتی نیست .

مراحل انجام کراتینه مو

پروسه کراتینه کردن مو با شست‌و‌شوی موها آغاز می ‌شود . در این مرحله موها با شامپوی قبل از کراتین شسته و خیسی آن تا حدودی با حوله گرفته می‌شوند  . در این مرحله توجه کنید که نیازی به خشک شدن کامل مو نیست و باید موها کمی حالت نم‌دار داشته باشد . در این بین اگر موهای شما نیاز به اکسیژن تراپی و آبرسانی داشته باشد برای شما انجام می شود . این کار در نهایت به احیای مو کمک زیادی می‌کند . بعد از مراحل مراقبتی و تقویتی نوبت به مرحله اصلی می‌رسد . در این زمان ، مواد کراتین به موها اعمال می ‌شوند . این مواد با توجه به دستورالعمل و توصیه‌های مواد مصرفی باید حدودا ۳۰ دقیقه تا یک ساعت روی موها باقی بمانند تا موثر واقع شوند .مواد کراتین به دلیل آزاد کردن فرمالدهید باعث سوزش چشم و مجاری تنفسی می‌شود . برای جلوگیری از اتفاقات این چنینی می توانید در مقابل باد پنکه این کار را انجام دهید . اگر در زمان استراحت مواد از سشوارهای سالنی استفاده کنید باعث سرعت بخشیدن به کارها و بهبود عملکرد مواد می‌شود . بعد از سپری شدن زمان مورد نیاز نوبت به اتوکشی موها می‌رسد . در این مرحله از اتو موهایی مخصوص این کار با درجه حرارت بالا استفاده می‌شود تا نتیجه کار ایده آل باشد .

سرانجام موها با شامپو یا ماسک بعد از کراتین شسته می‌شوند تا موارد کراتینه از لابه لای موها پاک شوند . ممکن است مواد شما نیاز به قرنطینه داشته باشد . قرنطینه در واقع زمانی بین 1 تا 3 روز است که به شما توصیه می‌شود به موهای خود آب نزنید تا مواد کراتینه حداکثر کارایی را اعمال کنند . پروسه کراتین ممکن است چند ساعتی از وقت شما را بگیرد . بنابراین شاید بهتر باشد یک کتاب با خود به همراه داشته باشید که از وقت خود نهایت استفاده را ببرید .

انجام کراتینه کردن مو چقدر طول می‌کشد ؟

کراتینه کردن مو به عنوان روشی نیمه دائمی برای صاف کردن مو است به طوریکه موها به طور موقت با مخلوط مایع کراتین مو پوشش داده می‌شوند . انجام این روش معمولاً در آرایشگاه‌ها ، حداقل 2 ساعت یا بیشتر طول می‌کشد و تأثیر آن تقریباً سه ماه باقی می‌ماند. افراد دارای موهای فرفرری و وز شده داوطلب انجام کراتین مو هستند . همانطور که گفتیم فرایند انجام کراتینه مو معمولا ۲ الی ۳ ساعت طول می‌کشد . اما بهتر است برای احتیاط بیشتر، از مراقبت های قبل و بعد از کراتینه غافل نشویم . فراموش نکنید که کراتینه مو یک فرایند شیمیایی است و در هر صورت با طبیعت پوست و مو در تضاد خواهد بود و ممکن است عوارض قابل توجهی داشته باشد . اگر شما این روش پر دردسر را انتخاب کرده‌اید ، برای به حداقل رساندن این عوارض بهتر است مراقبت‌های قبل و بعد را به طور کامل انجام بدهید . اما در بهترین حالت نیز شما موهای خود را با یک روش تهاجمی صاف کرده‌اید و این کار عواقبی را نیز در پی‌دارد .

آیا کراتینه کردن مو خطرناک است؟

محصولات کراتین مو حاوی مقدار زیادی فرمالدهید کراتین مو ممنوعیت ندارد اما هشدار های زیادی در زمینه‌ی استفاده از آن به مردم داده می‌شود . فرمالدهید موجود در محصولات کراتین مو نه تنها برای فرد استفاده کننده که برای آرایشگران و تمام افراد حاضر در آرایشگاه‌ها مضر است . از طرفی هزینه کراتین مو بالاست و البته راه‌های مناسب‌تر و کم خطرتر برای بهبود وضعیت ظاهری موها وجود دارند .