همه چیز در مورد براشینگ

آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی

همه چیز در مورد براشینگ

براشینگ مو چیست؟

عمل حالت دادن مو به وسیله ی برس و حرارت ٬ براشینگ گفته می شود . در حقیقت سشوار یکی از لوازم برقی است که در اغلب خانه ها وجود دارد و برای حالت دادن یا خشک کردن موی سر پس از استحمام به کار می رود . کارشناسان معتقدند در صورتی که کاربران با طرز صحیح استفاده از سشوار آشنا باشند ، می توانند امیدوار باشند که آسیب کمتری به مو های خود وارد می کنند  . چون به هر ترتیب حرارت سشوار موجب می شود که آب موجود در مو ها خشک شود ، سشوار را به موی سر خود نزدیک نکنید  . باید توجه داشت که همواره سشوار در فاصله 30 سانتی متری مو ها نگه داشته شود . برس های فلزی برای سشوار کشیدن مناسب ترین هستند و بهترین شکل را به موهای تان خواهند داد . مراقب باشید که  روی موهای سشوار کشیده آب نریزیم چون وز می کند .

سشوار کشیدن سه حالت دارد :

-  یا همه ی مو را به زیر سشوار می کنیم .

-  یا همه ی موها را از رو سشوار می کنیم .

-  موها را تا قسمتی از زیر و نوک آنها را به طرف بیرون سشوار می کنیم .

براشینگ و مراحل براشینگ مو :

اول از همه تقسیم بندی شش قسمتی سر  :

این تقسیم بندی جهت براشینگ و کوتاهی و در بعضی از شینیونها استفاده می شود  .

-  از وسط دو ابرو فرق باز کرده و امتداد می دهیم تا از گودی پس سر بگذرد . بدین ترتیب سر به دو قسمت تقسیم می شود  .

- از تیزی گوش تا فرق سر ( از وسط فرق سر ) تا تیزی گوش دیگر نیز فرق دیگری باز می کنیم . بدین ترتیب سر به چهار قسمت تقسیم می شود .

-  در قسمت پائین برجستگی گردن مقداری مو بطور رها بر روی گردن باقی می ماند  .

-  تقسیم بندی پنجگانه ی سر را انجام می دهیم  . هر قسمت را به صورت جداگانه کلیپس می زنیم .

آموزش براشینگ حرفه ای

1 ) ابتدا باید موها ، مخصوصا ریشه ها را خوب شستشو دهید ، براشینگ برروی موهای چرب ، نتیجه مطلوب را نخواهد داد .

2 ) سپس با محلول نرم کننده ، سر را ماساز دهید واگر از ماسک ها ی مو استفاده کنید ، کار صاف کردن موها راحتر انجام می گیرد ، چون ماسک ها خاصیت صاف کنندگی را در کنار تقویت کردن مو دارند .

3 )  سپس خوب موها را خشک کنید ، اگر زمان دارید بگذارید موها با هوای اطاق خشک شود ،  در غیر این صورت از سشوار برای خشک کردن موها کمک بگیرید .

4)  موها را تقسیم بندی کنید ، در قسمت پایین سر به اندازه ای که تسلط داشته باشید و می توانیم مو را در کنترل خود داشته باشید رها کنید ، موها را به طرف بالا نگه داشته تا ناحیه گردن و صورت از صدمه ناشی از گرمای دستگاه سشوار محافظت شود ، هیچ گاه سعی نکنید که با حرارت زیاد دستگاه کار را سریع به اتمام برسانید ، حرارت زیاد دستگاه به موهای شما صدمه وارد می کند و آنها را شکننده می کند . از موهای ناحیه پشت گردن و دو طرف صورت شروع کنید ، سپس موها را به دور برس بپیچید و در حالی که موها را با برس می کشید آن را صاف کنید .  تا قسمتهای مرکز سر را با زاویه ی نود درجه سشوار می کنیم . اگر صورت گرد باشد قسمت بالای سر باید بیشتر پف داشته باشد و اگر صورت باریک باشد قسمت های بغل باید بیشترین پف را داشته باشد . مرکز سر نیز با زاویه ی نود درجه به بالا براشینگ می شود . سشوار همزمان با برس حرکت می کند . بعد سشوار را دور کرده دوباره حرکت چرخشی را ادامه می دهیم  تا اینکه موها سرد شود . بعد آهسته برس را به حالت چرخشی از موها آزاد می کنیم . جریان هوای خنک ، مدل دلخواه را بر روی موی شما تثبیت می نماید .

5) در پایان می توانید برای ثابت نگه داشتن حالت مو ، از یک مواد حا لت دهنده استفاده کنید ، اما در استفاده از این مواد حتما دقت کنید ، مصرف زیاد این مواد در دراز مدت باعث مو خوره و نازکی تارهای مو می شود .