آشنایی با انواع موم اپیلاسیون

آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی

آشنایی با انواع موم اپیلاسیون

موم اپیلاسیون

حتما قبلی از انجام اپیلاسو ن، نوع موم به کار رفته شده را بررسی کنید .

موم هم انواع دارد . موم‌هایی که برای رفع موهای زائد استفاده می‌شوند ، ترکیبات متفاوتی دارد و ویژگی هر کدام با هم فرق می‌کند . برخی مناسب اپیلاسیون موهای ریز هستند و برخی مناسب موهای نازک. این نکته بسیار مهم است که بدانید چه نوع مومی برای شما مناسب است تا از هرگونه حساسیت پوستی جلوگیری کنید . به طور کلی می‌توان موم‌ها را به سه بخش اصلی تقیسم کرد . موم گرم یا موم داغ ، موم سرد و موم گیاهی .

1 ) موم داغ

یکی از رایج‌ترین نوع موم‌ها ، موم داغ است . برای داغ کردن این نوع موم آن داخل دستگاه اپیلاسیون قرار می‌دهند و زمانی که دمای آن به دمای مشخص شده رسید از آن استفاده می‌کنند . موم داغ نباید آن‌قدر داغ باشد که به پوست آسیب برساند و نباید آنقدر سرد باشد که نتوان از آن استفاده کرد . پس از انجام این روش ، بین ۴ تا ۶ هفته طول می‌کشد تا موها مجدد رشد کنند . حتما قبل از انجام اپیلاسیون بدن توسط موم داغ ، پوست خود را با کرم‌های سفت کننده و تقویت کننده، تقویت کنید تا منافذ باز پوست بسته شوند .

یکی از مزایای بسیار خوب موم داغ این است که نیاز به چند باره کاری ندارد و همان بار اول تمام موهای زائد از بدن جدا می‌شوند . علاوه بر این شما می‌توانید از این نوع موم برای نواحی حساس بدن و نواحی که موهای ریز و زیر زیاد دارد، استفاده کنید .

2 ) موم سرد

احتمالا اسم پد اپیلاسیون را شنیده‌اید و دنبال بهترین پد برای اپیلاسیون بدن هستید . مود سرد روی این پدها قرار می‌گیرد . سپس پد روی سطح پوست قرار می‌گیرد .  این پدها باید در خلاف جهت رویش موها و با سرعت کشیده شوند تا موهای زائد از ریشه دربیایند . این روش نسبت به اپیلاسیون گرم ساده‌تر و راحت‌تر است  و همه افراد می‌توانند از موم سرد استفاده کنند . این روش در خانه و بسیار راحت انجام می‌شود و دردسرهای کار با موم داغ را ندارد و ارزان‌تر هم هست . این موم معمولا از مواد طبیعی درست شده حتی درمیان اپیلاسیون کارهای حرفه‌ای هم طرفداران زیادی دارد .

3 ) موم گیاهی

چند وقتی است که انواع موم‌ های گیاهی برای اپیلاسیون وارد بازار شده‌اند و هر کدام خواص مخصوص به خود را دارند . محبوب‌ترین نوع این موم‌ها موم شکلاتی ، موم منظم ، موم عسلی ، موم توت فرنگی و موم آلوئه‌ورا هست که هر کدام برای پوست شما بسیار خوب است و خواص متفاوتی دارند .

بهترین موم‌ های گیاهی

1 ) موم شکلاتی

کسانی که پوست حساس دارند باید از این نوع موم برای اپیلاسیون بدن استفاده کنند . این نوع موم برای هر نوع مویی مناسب است . این نوع موم معمولا حاوی کاکائو ، روغن لوبیا و روغن آفتابگردان است و به نرم شدن پوست کمک می‌کنند . موم شکلاتی حاوی مقادیر زیادی از کلسیم ، آهن و ویتامین‌هایی مانند  D ، C ،E و ویتامین B1 است که باعث مرطوب ماندن پوست پس از اپیلاسیون می‌شود .

2 ) موم منظم

این نوع موم از ترکیب لیمو و شکر به دست می‌آید و پراستفاده‌ترین موم برای اپیلاسیون به شمار می‌رود . این نوع موم نمی‌تواند موهای ریز از بین ببرد و کسانی که پوست‌های حساسی دارند بهتر است از این نوع موم استفاده نکنند .

3 ) موم آلوئه‌ ورا

حتما شما هم از خواص آلوورا باخبر هستید .  این گیاه برای کسانی که پوستشان بسیار حساس است و ممکن است پس از اپیلاسیون بدن ملتهب شود ، گزینه‌ای بسیار ایده آل است. آلوورا کمک می‌کند تا پوستتان پس از اپیلاسیون همچنان مرطوب بماند . این موم مناسب برای انواع موهای زائد با ضخامت بالا است . موم آلوئه ورا اثر ضد پیری دارد و برای مشکلاتی مثل خشکی و ترک خوردگی پوست بسیار مناسب است .

4 ) موم شکلات سفید

این نوع موم معمولا از ایتالیا وارد می‌شود و قیمت آن هم گران‌تر از سایر موم هاس ت. موم شکلات سفید می‌تواند تمام موها را به یکباره از بین ببرد و پوست را نرم‌تر و درخشان‌تر کند .

5 )  موم توت فرنگی

این نوع موم حاوی اسید آلفا هیدروکسی است که در میوه‌ها یافت می‌شود . این اسید می‌تواند پوست شما را روشن‌تر کند . موم توت فرنگی در اپیلاسیون بدن قادر است تا هر نوعی مویی را از بین ببرد .

انتخاب بهترین مارک موم برای اپیلاسیون

توضیح دادیم که اپیلاسیون چیست و چرا امروزه یکی از متداول‌ترین روش‌های رفع موهای زائد است . دلیل اصلی این انتخاب هم لطیف و روشن شدن پوست پس انجام این شیوه است  . بنابراین بسیار مهم است که مومی استفاده کنیم که برای پوست‌هایمان مفید باشد و حساسیت ایجاد نکند .

متاسفانه بسیاری از خانم‌ها به این موضوع معتقد هستند که با هر نوع مومی می‌تواند این کار را انجام داد . و البته بعدا با عوارضی مانند سوختگی و افتادگی پوست مواجه می‌شوند . انتخاب بهترین مارک موم برای اپیلاسیون بدن بسیار تاثیر گذار است . شما نه تنها دیگر هیچگونه حساسیت پوستی نخواهید داشت ، بلکه از پوستی زیبا، لطیف و روشن هم لذت خواهید برد . پس در انتخاب نوع موم و مارک آن همیشه حساسیت به خرج دهید .