آموزش کوتاهی مدل باب وآموزش صحیح براشینگ

آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی

آموزش کوتاهی مدل باب وآموزش صحیح براشینگ

براشینگ مو چیست ؟

به حالت دادن موها با سشوار و برس براشینگ مو می گویند . با براشینگ ، موها خوش حالت، صاف و پر حجم می شود . برای جلوگیری از آسیب دیدگی موها ، هنگام استفاده از سشوار باید آن را در فاصله 12 تا 30 سانتی متری موها قرار بدهید . انجام اصولی براشینگ مو بسیار مهم است . چون اگر براشینگ مو به صورت غیر اصولی ، انجام شود تارهای مو آسیب می بینند . اگر شما هم براشینگ مو را به صورت اصولی و حرفه ای بلد نیستید . 

 

انواع براشینگ مو

براشینگ مو را می توان روی مدل های مختلف مو انجام داد . نحوه براشینگ مو با سشوار برای مدل های مختلف مو متفاوت است . 

براشینگ موی کوتاه

برای حجم دهی موهای کوتاه و کم پشت ، می توان از سشوار، برس حرارتی یا اتو مو و … استفاده کرد . براشینگ موی کوتاه مجلسی باید با مدل صورت متناسب باشد. از برس های فلزی برای براشینگ موهای کوتاه استفاده کنید. برای براشینگ موهای کوتاه و کم حجم ریشه موها را پوش دهید ، سپس مقداری ژل کف دستتان بریزید و به موهای پوش داده شده بزنید . همچنین برای حجم دادن به ریشه ها می توانید از اسپری قبل براشینگ مو یا پودر حجم دهنده و بیگودی خاردار استفاده کنید . بعد از خنک شدن موها بیگودی را باز کرده و حالت دهی به موها را آغاز کنید . توجه داشته باشید برای سشوار کشیدن موهای کوتاه ، نباید از برس خیلی بزرگ استفاده کنید ، سایز برس براشینگ مو را با توجه به حجم و اندازه موهایتان انتخاب کنید . در ابتدا برای حالت دهی ریشه و ساقه مو ، برس را با زاویه 180 درجه عمود بر پشت سر نگه دارید و سشوار کنید و بعد برس را با زاویه 90 درجه نگه دارید و سشوار کنید . انتهای موها را با برس به زیر یا رو سشوار بکشید و در پایان با اسپری یا تافت حالت موها را تثبیت کنید .

براشینگ موی بلند و متوسط

برای براشینگ موهای بلند به دو روش به داخل یا از بیرون سشوار کنید . ابتدا موهای خود را تقسیم بندی کنید ، سپس سشوار کشی را از پشت سر آغاز کنید . برای راحتی کار خود می توانید از برس های گرد و تخت استفاده کنید . نحوه سشوار کشیدن موی بلند با توجه به مدل براشینگ موی بلند متفاوت است . به طور مثال اگر می خواهید موهایتان پف دار شود، به زیر با زاویه 90 درجه سشوار کنید و اگر به (مدل پر) علاقه دارید به بیرون سشوار کنید ، بعد از سشوار به هر لایه اسپری تثبیت کننده بزنید . اجازه دهید موهایتان خنک شود تا حالتش حفظ شود. یادتان باشد زاویه مناسب برای براشینگ موهای بلند 45 درجه است.

براشینگ موی فر و وزدار

قبل از براشینگ موهای فر باید از اسپری دوفاز استفاده کنید . ابتدا موهای فر خود را نم دار کنید و با استفاده از یک نرم کننده بر پایه روغن موهای خود را صاف کنید . سر پخش کننده سشوار را برای موهای فر، به صورت مستقیم روی موها بگیرید . برای براشینگ موی فر از سشوار کم قدرت استفاده کنید .

انواع روش های براشینگ کردن مو

برای براشینگ کردن موهای سر می توانید روش های مختلفی مانند براشینگ به زیر، رو، موج دار و… را انجام دهید .

براشینگ به زیر

در این روش از براشینگ مو در ابتدا موها را به اسپری یا ماسک مورد نظر آغشته کنید . سپس براش مخصوص را از زیر روی موهایتان بزنید. به این صورت زمانی که براش به انتهای مو رسید، از زیر موها بیرون بیاید و همه چیز رو به داخل باشد . سشوار هم باید دقیقا روی مو و چسبیده به براش زیر مو باشد و همزمان با آن حرکت کند .

براشینگ به رو

این مدل براشینگ مو را دقیقا برعکس براشینگ به زیر انجام دهید. به این صورت که موها را به ماسک موی مورد نظر آغشته کنید سپس براش مخصوص را از رو به موهایتان بکشید و آن را به سمت بالا رها کنید. همزمان با براش کشیدن، سشوار را در جهت براش روی موهایتان بکشید .

براشینگ صاف و شلاقی

برای براشینگ شلاقی مانند همه براش های دیگر در مرحله اول باید موها را به اسپری مناسب مو یا ماسک مو آغشته کنید . درجه سشوار هم باید کاملا گرم باشد. در این روش از براشینگ مو لازم نیست جهت دست خود را به بالا نگه دارید. سپس یک بار از زیر و یک بار از رو موها را سشوار بکشید و سشوار را کاملا صاف و مستقیم رو به پایین بیاورید . در این روش بهتر است برای تکمیل کار از اتو مو استفاده کنید .

براشینگ موج دار و کرلی

این مدل براشینگ مو برای افرادی مناسب است که موهای خودشان صاف و لخت و بدون حالت است . کسانی که صورت کشیده ای دارند هم این مدل مو برایشان بسیار مناسب است و کشیدگی بیش از حد صورت را از بین می‌برد . در این روش حالت دادن مو با سشوار باید از ژل های حجم دهنده و حالت دهنده استفاده کنید و سپس از روش های زیر و رو به صورت ترکیبی استفاده کنید . برای ثابت شدن حالت موها باید سشوار را روی درجه سرد قرار دهید. یادتان باشد در این مدل نباید از هیچگونه حالت دهنده بر پایه روغن استفاده کنید .

براشینگ جلوی مو و چتری

براشینگ چتری به سه دسته تقسیم می شود. چتری صاف، چتری کج و چتری ایستاده . جهت برس برای چتری صاف باید رو به داخل و موازی با بینی باشد . حرکت دست برای چتری کج باید به سمت چپ یا راست باشد . جهت نهایی هم به داخل صورت باشد . برای براشینگ ایستاده باید سشوار را به سمت عقب موها نگه دارید و موها را به حالت ایستاده فرم دهید . در مدل برای زیبایی بیشتر می توان کمی چتری ها را پوش داد .

 مدل باب ، یکی از مدل‌های پرطرفداره که برای صورت‌های مختلف ، شیک و مناسب به نظر می رسه .  برای این مدل کوتاهی ، شما نیاز به قیچی و تیغ پیتاژ دارید تا طبق زاویه‌های استاندارد ، کار رو به بهترین شکل انجام بدید .  بعد از کوتاه کردن موها ، یک براشینگ‌ حرفه‌ای با استفاده از دو برس در سایزهای‌ مختلف و با استفاده از مواد نگهدارنده ، ماندگاری و زیبایی این مدل رو بیشتر میکنه و باعث میشه فرم‌ موها حفظ بشه . اینجا ، در آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن ، شما می‌تونید با یک آموزش صحیح ، خیال‌تون از کوتاهی و براشینگ‌ مدل باب راحت باشه .  هنر کوتاهی رو با ظرافت و تخصص یاد بگیرید .

در آموزشگاه مراقبت و زیبایی تخصصی و زیبایی لادن تو کلی را با مدرک معتبر فنی حرفه ای در مازندران  ،  با هم تجربه کنید . 

برای اطلاعات بیشتر در سایت ما مراجعه کنید .

https://ladan-tavakoli.com/

@ladantavakoli_beauty

راه ارتباطی با ما:
۰۹۱۱۱۱۳۷۸۶۶
۰۹۳۸۶۸۷۳۸۳۸