چگونه می توان از سازمان فنی و حرفه ای برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری در مازندران مجوز گرفت؟

آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی

چگونه می توان از سازمان فنی و حرفه ای برای تاسیس آموزشگاه آرایشگری در مازندران مجوز گرفت؟

برای اینکه بتوانید از سازمان فنی و حرفه‌ای مجوز گرفته و آموزشگاه آرایشگری خود را افتتاح کنید باید بصورت حضوری به سازمان فنی و حرفه ای شهر یا نزدیکترین سازمان فنی و حرفه‌ای به محل سکونت خود مراجعه نموده و با پر کردن فرم های مخصوص و درج مشخصات و اطلاعات خود در پورتال های مربوطه ، هدف خود را به طور واضح و روشن از تاسیس آموزشگاه آرایشگری بیان کنید و مواردی که آموزشگاه فنی و حرفه‌ای از شما می ‌خواهد که شامل عدم سوء پیشینه ، آزمایش عدم اعتیاد و برخی دیگر از مدارک مورد نیاز را به سازمان فنی و حرفه ای ارائه دهید تا پس از بررسی مدارک شما توسط حراست سازمان و هیئت مدیره ، موافقت آنها را برای تاسیس آموزشگاه بگیرید . پس از دریافت موافقت نامه 6 ماه فرصت دارید که مکان آموزشگاه را به فنی و حرفه‌ای اعلام کنید .

 

 

شرایط دریافت مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای


آموزشگاه های فنی و حرفه ای ، در راستای ماده 151 قانون برنامه سوم توسعه و افزایش کارآفرینی و خصوصی سازی ، شروع به کار نموده اند . از آنجا که دریافت مجوز فنی و حرفه ای، نیز همچون سایر مجوز ها مستلزم دارا بودن برخی شرایط و ویژگی ها می باشد ، در این بخش ، به شرایط لازم برای این امر خواهیم پرداخت .

شرایط دریافت مجوز تاسیس مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین‌ کارگاهی به شرح زیر می باشد :

دارابودن حداقل 36 نفر عضو یا نیروی انسانی شاغل

کسب مجوزهای لازم، از دستگاه های ذیربط

برای دریافت مجوز آرایشگاه زنانه و مردانه نیز می بایست ، به درگاه ملی مجوزهای کشور ، وارد شده و روی گزینه صدور پروانه های صنفی ، کلیک نمود . مرجع صدور پروانه ، باید حداكثر ظرف پانزده روز از تکمیل مدارک، نسبت به صدور پروانه كسب ، اقدام نماید و مدت اعتبار مجوز، برای مرتبه اول ، یک سال است .

 

شرایط دریافت مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای مرکز تخصصی خدمات یادگیری فنی و حرفه ای (نوع الف) شامل موارد زیر می باشد:

داشتن حداقل 18 سال سن

تامین حداقل فضای آموزشی و کارگاهی مورد نیاز برای آموزش های کارگاهی و نظری و دارا بودن خط تولید در رشته شغلی مورد نظر

شرایط دریافت مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد الکترونیکی (نوع ب) به شرح زیر می باشد:

داشتن حداقل 18 سال سن

مالکیت یا اجاره رسمی حداقل یک دفتر ثابت کار با کاربری آموزشی، صنعتی، تجاری یا اداری

داشتن قرارداد ثبت دامنه با اعتبار حداقل 5 سال، به نام موسس

تامین و بکارگیری سامانه مدیریت یادگیری مبتنی بر Web، برای ارائه دوره های آموزشی، گزارش گیری، ردیابی، مدیریت و مستند سازی

قابلیت ارائه آنلاین دوره

امکان اتصال سامانه آموزشگاه به سیستم جامع پورتال سازمان فنی و حرفه ای

شرایط دریافت مجوز آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد سفارش محور (نوع ج) به شرح زیر می باشد:

داشتن حداقل 18 سال سن

مالکیت یا اجاره رسمی حداقل یک دفتر ثابت کار دارای کاربری آموزشی، صنعتی، اداری یا تجاری

شرایط دریافت مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد (نوع د) به شرح زیر می باشد:

داشتن حداقل 18 سال سن

تامین حداقل فضای کارگاهی و آموزشی مورد نیاز آموزش های نظری و کارگاهی

تایید صلاحیت انتظامی نزدیک به مکان آموزشگاه

درگاه ملی مجوزهای کشور سام sam.g4b.ir ، با هدف ارائه خدمات الکترونیکی ، در زمینه کسب مجوز کسب و کار ، راه اندازی شده است . ثبت درخواست کسب مجوز ، با ثبت نام در این درگاه ، امکان پذیر می باشد . برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله زیر مراجعه نمایید .

 

زمان صدور و مدت اعتبار مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای


در بخش قبل ، پس از معرفی آموزشگاه فنی و حرفه ای، شرایط دریافت مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای را بررسی نمودیم . از آنجا که مجوز آموزشگاه های فنی و حرفه ای ، دارای اعتبار مشخصی بوده و پس از پایان این مدت ، اعتبار خود را از دست داده و این آموزشگاه ها، برای ادامه کار ، ملزم به دریافت مجوز مجدد می باشند ، در این بخش ، مدت اعتبار مجوز آموزشگاه های فنی و حرفه ای را بررسی خواهیم نمود . لازم به ذکر است، سایت اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی ecunion.ir ، با هدف صدور مجوز ، برای کسب و کارهای مجازی و پیگیری شکایت از این کسب و کارها، راه اندازی شده است . مدت اعتبار مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای ، حسب نوع مجوز صادر شده ، یک سال و یا پنج سال می باشند . همچنین ، لازم به ذکر است، زمان صدور مجوز اینگونه آموزشگاه ها ، آنی بوده و به صورت آنلاین و غیر حضوری انجام می شود ، اما متقاضیان ، در برخی مراحل ، نیاز به حضور در این مرکز ، خواهند داشت .

 

مدارک لازم برای دریافت مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای

 برای دریافت مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای، به چه مدارکی نیاز می باشد . مدارک لازم برای دریافت مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای به شرح زیر می باشد :

تعهدنامه

_ مدارک دال بر مالکیت یا اجاره محلی به عنوان فضای کارگاهی و آموزشی مورد نياز برای آموزش های كارگاهی و نظری ، مناسب برای حضور حداقل 12 نفر مهارت آموز یا كارآموز . 

_ مدارک دال بر مالکیت یا اجاره محلی ، جهت تامین فضای عمومی مورد نیاز ، شامل فضای اداری ، نمازخانه ، سرویس بهداشتی، رختکن ، انبار مواد مصرفی ، رختکن و سرويس بهداشتی .

 _ مدارک دال بر مالکیت یا اجاره تجهيزات، ابزارالات و مواد مصرفی مورد نیاز برای ارائه خدمات آموزش و یادگیری ، منطبق با استانداردهای آموزشی و شغلی .


برای تاسیس دفتر خدمات الکترونیک، متقاضیان باید برای اخذ مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی ، از طریق سامانه دریافت مجوز تاسیس دفاتر الکترونیک خدمات قضایی، به نشانی eservice.adliran.ir اقدام کنند . برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله زبر مراجعه نمایید .

 

نحوه دریافت مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای

 

برای دریافت مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه ای، ابتدا به سامانه درگاه ملی مجوزهای کشور به آدرس اینترنتی g4b.ir، مراجعه کرده و طبق تصویر زیر ، روی گزینه خدمات کلیک نمایید .

 

 

 

سالن آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی با 20 سال سابقه کار قصد دارد تمام هنرجوهایش را در زمینه  آرایشگری با کسب بهترین و معتبرترین مدرک فنی حرفه ای با مدرس مجرب  به هنرجو هایش از  شهرهای مختلف مازندران ازجمله  بابلسر ، فریدونکنار ، بهنمیر ، بابل، ساری ، جویبار و غیره  با قیمت های مصوب مناسب آموزش  دهد .   

شما ‌عزیزان‌ ‌می‌ ‌توانید ‌در ‌هر ‌ساعت‌ ‌از ‌شبانه‌ ‌روز ‌نسبت‌ ‌به‌ ‌تکمیل‌ ‌فرم‌ ‌ثبت‌ ‌نام‌ ‌آنلاین‌ ‌در ‌سایت‌ لادن توکلی

 ‌به‌ آدرس : استان مازندران ، بابلسر ، خیابان شریعتی ،  شریعتی 14 ، ابتدای محبوبی 15 

 شماره تماس  : ‌09111137866

به سایت

https://ladan-tavakoli.com/ ‌ 

اقدام نمایید  .