همه چیز در مورد پارافین تراپی در مازندران

آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی

همه چیز در مورد پارافین تراپی در مازندران

پارافین تراپی چیست و چه فوایدی دارد ؟ مراحل انجام در خانه

پارافین تراپی یک روش بسیار ساده برای درمان و تسکین دردهای مفاصل و عضلانی است که توسط پارافین انجام می‌شود . در واقع این پارافین همان پارافین ساده و جامدی است که در هر جا یافت می‌شود . پارافین تراپی علاوه بر خواص درمانی که داراست ، به لطافت و زیبایی و شادابی پوست نیز کمک می‌کند . 

پارافین چیست و پارافین تراپی به چه کار می‌آید ؟

پارافین همان ماده سفید ، جامد و بی رنگ یا بو است که از هیدروکربن ساخته شده است . امروزه از پارافین نه تنها برای موارد زیبایی استفاده می‌شود بلکه با توجه به خواص درمانی آن نیز بکار گرفته می‌شود  . 

پارافین تراپی صورت چه فوائدی دارد ؟

 

 

پارافین تراپی برای صورت بسیار مفید بوده و باید توسط فرد متبحر صورت گیرد . پارافین را آب و گرم کرده و بر روی پوست صورت می‌گذارند . پارافین بر روی پوست حالت لایه بردار عمل کرده و روزنه‌های پوست را باز می‌کنند تا پوست تنفس کند . ضمن اینکه تیرگی های پوست را از بین می‌برد و کم کم محو می‌شوند . همچنین با تحریک پوست باعث خون رسانی بیشتربه پوست شده که برای پوست بسیار عالی است و باعث شفافیت می‌شود . گرمای پارافین بر روی لایه‌های زیری پوست تأثیر می‌گذارد . به این شکل که سبب کلاژن سازی و تحریک پوست می‌شود . 

وسایل مورد نیاز برای انجام پارافین درمانی در منزل : 

 

 

پارافین تراپی را به روشی ساده در منزل نیز می‌توانید انجام دهید . پارافین به مقدار لازم که می‌توانید از داروخانه‌ها تهیه نمایید . 

روغن‌های معطر گیاهی 

دو ظرف برای آب کردن پارافین یا دستگاه مخصوص ذوب نمودن پارافین ، پیمانه / دماسنج / کیسه پلاستیکی /  دستمال کاغذی /  حوله / روغن معدنی /  مرطوب کننده /  ظرف پلاستیکی که داخلش چرب شده باشد .

مراحل انجام پارافین تراپی صورت

مرحله اول

ابتدا صورت را از هر گونه آلودگی با استفاده از محلول های پاک کننده تمیز کنید . سپس پوست را تمیز و ضدعفونی کنید ، با استفاده از یک کرم مرطوب کننده تمامی قسمت های صورت ، چانه ، زیر چشم ها ، بینی ، گردن را به مدت چند دقیقه ماساژ دهید . 

مرحله دوم پارافین تراپی صورت

یک لایه محافظتی مانند ماسک های پارچه ای بر روی صورت قرار دهید تا از خطر سوختگی و حساسیت بر روی پوست جلوگیری کند و همچنین قسمت های چشم و دهان باز باشد تا دچار مشکل نشود .  سپس با گرم کردن پارافین و تست حرارت آن ، یا یک قلم بزرگ ، پارافین را روی پارچه ای که روی پوست صورت قرار دارد مالیده و ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صبر میکنیم تا کاملا خود را بگیرد و تاثیری که باید بر روی پوست گذاشته شود را ببینیم . 

مرحله سوم

بعد از گذشت زمان لایه محافظتی را از روی صورت برداشته و با روغن های مخصوص گیاهی شروع به ماساژ صورت می کنیم تا دوباره رطوبت از دست داده به پوست برگردد . 

مراحل انجام پارافین تراپی ساده دست و پا در منزل

مرحله اول : ذوب کردن پارافین

یکی از روشهایی که می‌توانید برای ذوب پارافین استفاده کنید ، روش بن ماری است . به این صورت که دو ظرف برداشته در یکی آب ریخته و می‌گذارید تا به جئش آید و در دیگری پارافین می‌ریزید و آن را روی ظرف اول قرار می‌دهید تا پارافین آب شود .  روی در کتری هم می‌توانید این کار را انجام دهید . روغن معدنیتان را به میزان یک پیمانه در پارافین بریزید . حالا موم را در ظرفی که چرب کرده‌اید بریزید و بگذارید کمی سرد شود تا یک لایه پارافین روی آن ببندد .  دمای پارافین باید ۵۰درجه باشد . 

مرحله دوم : آماده سازی پوست و انجام پارافین تراپی

 قسمتی را که می‌خواهید پارافین تراپی کنید با روغن زیتون چرب نمایید یا با انواع لوسیون‌هایی که رطوبت دهنده‌اند ماساژ دهید . اگر پوست حساسی دارید از لایه محافظ بر روی پوست استفاده نمایید . قسمتی را که برای پارافین تراپی مد نظر دارید در ظرف پارافین فرو کرده و کمی منتظر بمانید . پس از خشک شدن پارافین  ، دوباره در پارافین فرو ببرید و بیشتر نگه دارید . ده بار این کار را انجام دهید تا لایه لایه پارافین روی قسمت مورد نظر شکل بگیرد . 

 

 

مرحله سوم : استفاده از کیسه پلاستیکی

حالا موقع این است که دست یا پای پارافین اندود شده را درون کیسه بگذارید . این کار به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه باید صورت بگیرد  . سپس حوله را دورش بپیچید . 

مرحله چهارم : اتمام کار پارافین تراپی و برداشتن آن

پس از طی مدت زمان گفته شده پلاستیک و حوله را برداشته و پارافین را از روی بدن پاک کنید . باید در این مرحله کمی مرطوب کننده به قسمت مورد نظر بزنید . بدین ترتیب به راحتی در منزل پارافین تراپی انجام داده‌اید .

مرحله پنجم : ماساژ با روغن گیاهی

از روغن‌های گیاهی برای ماساز و رطوبت دهی به پوست بعد از پارافین تراپی استفاده نمایید . 

فواید پارافین تراپی 

 

 

طراوت و شادابی پوست و تحریک کلاژن سازی و خون رسانی و به تعویق انداختن پیری پوست ، مسکنی برای دردهای عضلانی و مفصلی ، برطرف کردن خشکی و لطیف نمودن پوست ،  برطرف نمودن التهابات پوست ، درمان آرتروز ،  رماتیسم مفصلی ، فیبرومیالژیا . 

عوارض پارافین تراپی 

 

 

علیرغم اینکه پارافین تراپی برای پوست فوائد زیادی دارد ، اما اگر بطور صحیح و تخصصی صورت نگیرد مشکلاتی را برای پوست به همراه می‌آورد  . حساسیت ، و مشکلاتی چون استفراغ ، حالت تهوع و سردرد ،  آلودگی بنزنی که موجب سرطان ریه می‌شود .  بروز سوختگی و قرمزی بر پوستهای حساس ، خارش پوست .  هشدار : اگر زخمی روی بدنتان دارید ، پارافین درمانی استفاده نکنید . پارافین حاوی مواد نفتی بوده و موجب التهاب می‌شود . همچنین پارافین را روی شعله مستقیم نگذارید ، چون موجب اشتعال می‌شود .

موارد منع پارافین تراپی در افراد و احتیاطات لازم

در صورت داشتن گردش خون ضعیف از انجام این کار خودداری کنید / در صورت داشتن قند خون و دیابت خودداری شود /  اگر زخمی در بدن دارید بگذارید پس ازبهبودی اقدام به پارافین درمانی کنید /  پارافین را بیش از حد گرم نکنید .  

هزینه پارافین تراپی

از آنجا که پارافین تراپی بهتر است در مراکز مخصوص و تحت نظر متخصصان انجام شود برای شما هزینه دارد . مخصوصاً اگر قصدتان از انجام این کار برای خواص درمانی‌اش باشد که باید حتما به مراکز رجوع کنید . در صورتی که این کار را برای زیبایی صورت و انجام می‌دهید در مراکز آرایشی و آرایشگاه‌ها با هزینه‌ کمتری برای شما این خدمات انجام می‌شود . 

 نکات مهم در مورد انجام پارافین تراپی

پارافین مرغوب و نرم و کرم مانند باید استفاده شود ، بعد از انجام و اتمام کار مواد و پارافینهای اضافی را از روی پوست و دستها پاک کنید ،  با رعایت موارد بهداشتی این کار را در مراکز بهداشتی انجام دهید ،  پس از انجام پارافین تراپی با روغن‌های گیاهی پوست را ماساژ دهید ،  اگر در جای مناسب از پارافین مراقبت کنید می‌توان تا دو سال یا بیشتر آن را نگه داشت . 

 

 

مراکز انجام پارافین درمانی

مراکز تخصصی برای این کار در نظر گرفته شده است که اگر شما می‌خواهید پارافین تراپی را به منظور درمان مثلاً مفاصل ، گرفتگی یا هر چیز دیگری انجام دهید بهتر است نزد فرد حرفه‌ای بروید . اما چنانچه قصد انجام آن برای زیبایی پوست و صورت را دارید هم در منزل با دستگاه‌های مخصوص خانگی می‌توانید این کار را انجام دهید و هم به آرایشگاه‌هایی که این خدمات در آن انجام می‌شود بروید ، در کل پارافین تراپی روشی ساده برای درمان و زیبایی است که امروزه افراد زیادی به آن توجه نشان داده و دوست دارند از این روش بهره بگیرند . 

سالن آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی با 20 سال سابقه کار قصد دارد تمام هنرجوهایش را در زمینه آموزش پارافین تراپی با کسب بهترین و معتبرترین مدرک فنی حرفه ای با مدرس مجرب  به هنرجو هایش از  شهرهای مختلف مازندران ازجمله  بابلسر ،  فریدونکنار ، بهنمیر ، بابل  ، ساری ، جویبار و غیره  با قیمت های مصوب مناسب  آموزش  دهد .  

شما ‌عزیزان‌ ‌می‌ ‌توانید ‌در ‌هر ‌ساعت‌ ‌از ‌شبانه‌ ‌روز ‌نسبت‌ ‌به‌ ‌تکمیل‌ ‌فرم‌ ‌ثبت‌ ‌نام‌ ‌آنلاین‌ ‌در ‌سایت‌ لادن توکلی

 ‌به‌ آدرس : استان مازندران ، بابلسر ، خیابان شریعتی ،  شریعتی 14 ، ابتدای محبوبی 15 

 شماره تماس  : ‌09111137866

به سایت

https://ladan-tavakoli.com/ ‌ 

اقدام نمایید .