همه چیز در مورد پدیکور در مازندران

آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی

همه چیز در مورد پدیکور در مازندران

پدیکور چیست و چه فوایدی دارد ؟

پدیکور یک راه درمانی برای پاهای شما است که باعث از بین رفتن پوست مرده پا می شود و پاها را بسیار نرم می کند . تکنیک های پدیکور بسیار متفاوت است . در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین تکنیک های پدیکور پا آشنا کنیم .

 

پدیکور چیست ؟

پدیکور یک راه عالی و مطمئن برای مراقبت از پاهای می باشد . کسانی که از مشکلات پوستی پا رنج می برند می توانند از پدیکور استفاده کنند . بنابراین از مشکلات و پیشرفت بیماری های پوستی پا جلوگیری می کنند . پدیکور باعث میشود که پاهای زیباتری داشته باشید و راحت تر بتوانید حرکت کنید . همچنین افزایش تمرکز و احساس آرامش بسیار زیادی را به شما می دهد .

چه انتظاری می توان از یک پدیکور مفید داشت ؟

پدیکور سنتی با حمام درمانی پا و یا آبگرم آغاز می شود . ابتدا پاها در آب گرم خیس می شوند . سپس با نمک و یا مواد معدنی پاها مالش داده می شوند. همچنین با روغن ها و کرم ها را به پاها می مالیم تا پوست را تازه سازی کند و نرم تر شود . برخی از پدیکور ها از سنگ های داغ و جلبک استفاده می کنند تا به خوبی پوست های مرده ی پاها از بین برود . یک پدیکور خوب باعث میشود که از پاهای خود احساس رضایت داشته باشید و در آینده نیز پاهای زیباتر و سالم تری خواهید داشت . مدت زمان پدیکور بسته به روش های مختلف ، معمولا بین 30 تا 90 دقیقه طول می کشد .

انواع مختلف پدیکور :

به طور کلی پدیکور ها بر اساس نوع خدمات به گروه های مختلفی تقسیم می شوند .

1 ) پدیکور فرانسوی : در این روش ، از یک نمونه لاک ناخن با دوام استفاده می شود که باعث استحکام ناخن ها و نرمی پوست پا می شود . همچنین گوشت های اضافه ی کنار ناخن ها گرفته می شود .

2 )  پدیکور موم پارافین : در این روش موم گرم را به ناخن ها و پوست پا میزنند تا پا کاملا مرطوب و نرم شود .

3 ) پدیکور ژل : در این مدل از پدیکور، ژل روشن یا رنگی ، با استفاده از نور UV به ناخن های پا متصل می شود و پاها را بسیار براق و نرم می کند .

4 ) پدیکور لوکس : این روش یک درمان خیلی قوی و کامل است که خدماتی از جمله ماساژ ، موم پارافین نرم و حوله گرم ، پوشاندن پاها و نرم کردن و آبرسانی ناخن انجام میشود .

نکات مربوط به پدیکور :

مهمترین نکته ای که باید رعایت کنید این است که برای انجام پدیکور ، انتخاب تکنسین ناخن حرفه ای است که استانداردهای بهداشتی بالایی داشته باشد . بنابراین اگر شما هر گونه عفونت پا ، قارچ پوستی و یا غیره دارید ، بهتر است قبل از هرگونه اقدامی برای پدیکور ، بتوسط پزشت متخصص درمان شوید . همچنین انتخاب کفش اهمیت بالایی دارد . توصیه می شود که بعد از انجام پدیکور کفش های راحت و صندل بپوشید و اجازه دهید پاهایتان کمی تنفس بکشد و استراحت کند .

مزیت های پدیکور چیست ؟

1 ) افزایش گردش خون  :

در روند انجام پدیکور ، به دلیل ماساژ پاها و آرامشی که پاها دریافت می کنند ، در بهبود گردش خون و تحریک مفاصل هم به شدت تاثیرگذار خواهد بود .

2 ) بهبود سلامت ناخن ها  :

با استفاده از پدیکور های منظم ، احتمال ایجاد قارچ و سایر عفونت ها در ناخن شما کاهش می یابد . بنابراین ایده خوبی است که پاهای خود را به صورت عمقی تمیز کنید تا سلول های پوست مرده را از بین ببرید و ناخن های شما را قوی تر و سالم تر می کند .

3 ) کاهش استرس  :

همانطور که می دانید ، ماساژ بدن یک راه عالی برای استراحت و تحریک اعصاب است . پدیکور یک راه عالی برای ایجاد آرامش و استراحت است که علاوه بر این مزیت ، ظاهر لطیف و زیبای پاها را نیز به ارمغان می آورد و می توانید با خیال آسوده و با اعتماد بنفس بیشتری در بین دوستانتان حضور پیدا کنید و سطح استرس را کاهش دهید .

4 ) نرم شدن دست و پاها  :

فصل زمستان باعث خشک شدن پوست می شود . بنابراین با استفاده از مانیکورها و پدیکورها در طول فصل زمستان ، می توانید پوست و ناخن ها را نرم نگه دارید . اگر از دست و پاهای خود مراقبت نکنید ، پوست آنها خشک و خرد می شود که باعث زخم های دردناک و ظاهر بسیار نامناسبی خواهد شد .

کف سابی پا : عمدتا انجام کف سابی پا به کسانی توصیه می شود که کف پای خشک و پاشنه‌ های ترک خورده دارند .  به منظور آن که افراد پا هایی زیبا ، نرم و تمیز داشته باشند ، پیشنهاد می گردد که کف سابی پا را امتحان کنند . کفسابی پا از جمله روش های عالی جهت از بین بردن پوست ‌های مرده و بخش ‌های سفت شده و خشن کف پا می باشد .  از آنجایی که کف پای ترک خورده و خشک اصلا زیبا نبوده و آلودگی های بیشتری را به خود جذب می کند ، از این حیث احتمال زخم شدن و باز شدن ترک‌ های پا بیشتر وجود دارد . روش ‌های متعددی وجود دارد که توسط آن می‌ توان از شر ترک ‌های پاشنه پا و خشکی کف پا خلاص شد . یکی از بهترین راه‌ حل‌ ها ، کف سابی پا است .

 

 

فواید کفسابی پا

باید از رنده یا سوهان ‌های مخصوص کف پا جهت کف سابی پا استفاده نمود و این مراحل را دنبال کرد  :

مرحله اول ) آماده سازی سوهان یا رنده پا  :

ابتدا باید سوهان و رنده‌ مناسبی را انتخاب نمود .  در بازار انواع سوهان ، رنده و سنگ پاهای برقی وجود دارد . رایج ‌ترین آنها سوهان‌ هایی می باشد که دارای دسته چوبی یا پلاستیکی بوده و تیغه آن دو طرفه است . سنگ پا نیز می تواند به شکل شیشه ‌ای ،  فلزی یا برقی باشد . باید تعیین شود که کار با کدام یک راحت‌ تراست و از کدام وسیله بهتر می‌ توان استفاده کرد  . اکثر « سوهان ‌های پا » موجود در بازار دارای تیغه دو طرفه هستند یعنی یک طرف آن ناهموارتر و زبرتر است .  در ابتدا لازم است از سمتی که زبرتر است استفاده نمود و بعدا از طرف نرم ‌تر استفاده کرد .

به عنوان نمونه فرد می تواند از « اسکراب مخصوص کف پا » استفاده کند .  این اسکراب‌ ها را می توان از فروشگاه ‌های لوازم آرایشی و بهداشتی تهیه نمود .  این اسکراب ها برای زمانی هایی که پوست مرده‌ اندکی در پاها وجود دارند ،  بسیار مناسب هستند .  چنانچه پینه ‌های بزرگی وجود دارد و کف پا به شدت زبر و خشن شده است ،  لازم است از سوهان استفاده شود . استفاده از « سنگ پای سنتی » ، یکی دیگر از روش ‌های ملایم ‌تر جهت از بین بردن پوست ‌های مرده کف پا می باشد . برای کسانی که ممکن است ترک‌ های شدیدی در پا داشته باشند ، استفاده از این سنگ پاهای سنتی مناسب تر است .

مرحله دوم ) تهیه مواد و روغن های مورد نیاز :

در ابتدا لازم است یک ظرف به اندازه‌ ای که پاها درون آن جا شود تهیه نموده و آن را از آب گرمی که پاها را نسوزاند و ولرم هم نباشد پر نمود . به آب درون ظرف می توان انواع روغن ،  ویتامین ،  صابون معمولی یا معطر ،  نمک و یا حتی روغن‌ های معطر اضافه نمود .  از ویتامین‌ ها ، روغن ‌ها و شوینده ‌های حاوی ویتامین‌های A و E نمک اپسوم  ( درمانی برای پوست ‌های ترک خورده و پاشنه‌ های دردناک ) نیز می توان بهره گرفت . از جمله روغن ‌هایی که پوست‌ را نرم می کند می توان به روغن زیتون ، روغن ‌های معطری همچون روغن اسطوخودوس یا بابونه  اشاره نمود  .

مرحله سوم ) کف سابی پا  :

در این بخش لازم است پاها در آب قرار گیرد تا خیس شود .  حداقل ۵ دقیقه زمان مورد نیاز است که پاها در آب و روغن‌ های نرم ‌کننده باقی بماند .  در کل می توان که ایده ‌آل ‌ترین حالت ،  سپری کردن ۱۵ دقیقه است تا پوست پاها حسابی نرم شود . بسیار ضروری است  قبل از استفاده از سوهان پا ، پوست پاها کاملا نرم شوند .  زیرا سوهان زدن به پا های خیلی خشک و ترک خورده ،  می تواند منجر به خونریزی شود . بعد از سپری شدن این مدت ، باید پاهای خود را توسط حوله خشک نمود .  گفتنی است پوست پا باید به اندازه‌ ای خشک شود که بتوان از سوهان استفاده کرد ولی نباید رطوبت آن کاملا از دست رود و پوست‌ دوباره خشن شود . حال بایستی کلیه سطح پا را لمس نموده تا مناطق خشک و ترک خورده به سادگی شناسایی گردند . حتما در این مرحله قسمت هایی از پا که دچار آسیب می شوند را به دقت مشخص نمایید . از لحاظ موقعیت نیز می توان گفت که بیشتر بالای انگشتان ، پاشنه پا و کناره های کف پا جزء مناطقی هستند که بایستی بیش از سایر قسمت ها خشک و زبر گردند . پس از آنکه نواحی سفت و آسیب دیده مشخص شدند می ‌توان کفسابی پا را شروع نمود . برای شروع این مرحله باید از سوهان پا استفاده کرد . لازم است پای خود را بلند نموده و روی زانوی مخالف قرار داد .  گفتنی است پا باید در حالتی قرار گیرد که بتوان به راحتی از سوهان استفاده کرد  . استفاده از سوهان اینگونه است که همیشه باید تیغه آن را به طرف پایین حرکت داد و بر روی بخش‌ های سفت شده پوست کشید .  تا زمانی که پوست نرم شود باید این کار را ادامه داد .

 لازم به ذکر است فقط در صورتی از سوهان استفاده شود که بخش‌هایی از کف پا بسیار سخت شده است و پوست‌ های مرده فراوانی دارد .  هرگز نباید بر روی قسمت ‌های نرم و بدون مشکل پا سوهان کشید . بعد از اتمام کف سابی یک پا ، می توان کفسابی پای دیگر را آغاز نمود . در مرحله بعد باید از سنگ پا استفاده کرد . سنگ پا نوعی سنگ‌ آتش ‌فشانی است به عنوان لایه‌ بردار می ‌توان از آن استفاده کرد .  از سنگ پا بعد از استفاده از سوهان پا و برای از بین بردن پوست‌ های مرده باقی مانده ،  می ‌توان بهره گرفت . می‌ توان جهت استفاده بهتر از سنگ پا ،  قبل از آن مقداری لوسیون یا روغن به کف پای خود زد تا سنگ پا راحت ‌تر بر روی پا حرکت کند . کل کف پای را می توان با حرکت‌ های چرخشی ، لایه‌ برداری کرد . خوب است بدانید سنگ پا زدن به آرامی انجام گیرد و چنانچه پوست‌ پا حساس است از سنگ پا استفاده نشود . مراحل ذکر شده باید برای پای دیگر نیز تکرار شود  .

مرحله چهارم ) بررسی پا و اتمام کف سابی  :

در این مرحله لازم است کف پاها به دقت بررسی شوند تا کاملا همه قسمت ‌های آن پوستی نرم داشته باشند .  می توان برای بخش‌هایی از پوست که نیاز به سوهان دوباره دارد ، سوهان کشید یا از سنگ پا استفاده کرد . حائز اهمیت است که در سوهان زدن پا نباید افراط کرد ، زیرا استفاده بیش از حد از سوهان پا باعث ایجاد قرمزی و التهاب و حتی بریدگی در کف پا خواهد شد  .

مرحله پنجم ) آب رسانی و ماساژ پاها  :

در پایان این مرحله باید پاهای خود را مرطوب و آب ‌رسانی نمود .  بدین منظور می‌ توان از کرم‌ ها یا لوسیون‌ های مرطوب‌ کننده مخصوص پا استفاده کرد .  بیشتر باید به قسمت‌ هایی از کف پا کرم زده شود که سوهان کشیده شده است .  به جای کرم می ‌توان از انواع روغن ‌های معطر یا لوسیون نیز استفاده نمود . بهتر است با این مواد باید پاهای خود را ماساژ داد .  از فواید ماساژ پاها می توان گفت که باعث گردش خون بیشتر در پاها می شود ،  باعث می گردد که عضلات استراحت کنند و درد کاهش یابد . تقریبا یک دقیقه نیاز است که هر کدام از پاها ماساژ داده شود .

سالن آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی با 20 سال سابقه کار قصد دارد تمام هنرجوهایش را در زمینه  آموزش پدیکور  با کسب بهترین و معتبرترین مدرک فنی حرفه ای با مدرس مجرب به هنرجو هایش از  شهرهای مختلف مازندران ازجمله  بابلسر ،  فریدونکنار ، بهنمیر ، بابل  ، ساری ، جویبار و غیره  با قیمت های مصوب مناسب  آموزش  دهد .   

شما ‌عزیزان‌ ‌می‌ ‌توانید ‌در ‌هر ‌ساعت‌ ‌از ‌شبانه‌ ‌روز ‌نسبت‌ ‌به‌ ‌تکمیل‌ ‌فرم‌ ‌ثبت‌ ‌نام‌ ‌آنلاین‌ ‌در ‌سایت‌ لادن توکلی

 ‌به‌ آدرس : استان مازندران ، بابلسر ، خیابان شریعتی ،  شریعتی 14 ، ابتدای محبوبی 15 

 شماره تماس  : ‌09111137866

به سایت

https://ladan-tavakoli.com/ ‌ 

اقدام نمایید .