همه چیز در مورد تاتو در مازندران

آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی

همه چیز در مورد تاتو در مازندران

تاتو چیست ؟

تتو یا تاتو یا به همان اصطلاح سنتی خال کوبی ، عبارت است از وارد کردن رنگدانه هایی _ طبیعی یا شیمیایی که در مناطق و فرهنگ های مختلف از مواد متفاوتی تهیه می شوند _ به زیر سطح پوست ، به گونه ای که اثر آن برای مدتی نسبتا طولانی و شاید تا پایان عمر باقی بماند . نقش تتو می تواند یک عکس ، نوشته ، نماد یا هر چیز دیگری باشد که از منطقه ای به منطقه دیگر و از فرهنگی به فرهنگ دیگر فرق می کند . در طول تاریخ تاتو ها به منظور نمایش شجاعت یا وابستگی به یک فرهنگ و مرام خاص در نظر گرفته می شدند تا به امروز که در بسیاری از جوامع  _ از جمله ایران _ مردم با صاحبان این نقش ها به دیده منفی یا نه چندان مثبت ، می نگرند .

تاتو کردن ابرو چگونه صورت می گیرد ؟

در فرآیند تاتو کردن ابرو ، نقش مورد علاقه شما را در ناحیه ابرو طراحی کرده و سپس با سوزن مخصوص رنگ مورد نظر را درون طرح کشیده شده خالکوبی می کنند .

رنگ تاتو بر چه مبنایی انتخاب می شود ؟

انتخاب رنگ مناسب برای تاتو کردن ابرو به رنگ پوست ، مو و ابروهای شما بستگی دارد . ضمن این که سلیقه ی شخصی شما و نظر پزشک معالج هم مهم است .

لوسیون های رنگدانه تاتوی ابرو شامل چه موادی هستند ؟

بیشتر موادی که برای تاتوی ابرو به کار می روند اکسید آهن و دی اکسید تیتانیوم هستند که هر دو موادی غیر واکنش گر می باشند . این لوسیون ها به صورت ویژه برای کاشت درون پوست بدن ساخته شده اند .  بیشتر این لوسیون ها از جنس عنصرهای معدنی هستند و با بعضی از رنگدانه ها مثل رنگدانه هایی که برای لب ها به کار می روند تفاوت دارند . داستان از این قرار است که شخص تاتو کننده مقداری از پودر رنگی مورد نظر را در یک محلول شامل آب مقطر ، گلیسرین و الکل حل می کند . با این کار یک مایع کرم مانند رقیق و یکنواخت به دست می آید .

رنگ هایی که در تاتو کردن ابرو بکار می روند چه رنگ هایی هستند ؟

رنگ تاتو می تواند بسیار متنوع باشد . از رنگ های خیلی روشن گرفته تا رنگ های خیلی تیره که علاوه بر ابروها می توان از آن ها برای لب ها هم استفاده کرد .

تاتو کردن ابرو در چند جلسه صورت می گیرد ؟

 

 

بعضی اوقات کار تاتو کردن ابرو در یک جلسه تمام می شود . گاهی اوقات هم در دو جلسه که بین آن ها ۴ تا ۸ هفته فاصله زمانی هست . در بیشتر موارد ، رنگ بعد از یک هفته از بین می رود . در جلسه دوم شخص معالج ، نگه دارنده رنگ را اضافه می کند و مقدار لازم از رنگدانه را اضافه می کند . بلافاصله بعد از تاتو متوجه خواهید شد که رنگ تاتو از آن رنگی که انتخاب کرده اید پر رنگ تر است . این موضوع به خاطر این است که رنگ تاتو حدود هفت روز طول می کشد وارد لایه های عمیق تر پوست شود . بعد از ۷ تا ۱۰ روز شاهد پوسته پوسته شدن پوست در ناحیه تاتو خواهید بود . لایه های بالایی پوست ، ورقه ورقه شده و جدا می شوند و جای آن را پوست نرم تر و روشن تر رنگی خواهد گرفت . نتیجه این است که پوست در نهایت طبیعی تر به نظر می رسد . بعد از تاتو کردن ابرو ، پوست ابرو ممکن است دچار خارش شود . این علامت خوبی است چون به معنای این است که پوست دارد التیام می یابد . برای رفع این عارضه باید از کرم مخصوص استفاده کنید .

ماندگاری تاتوی ابرو چقدر طول خواهد کشید ؟

این عمل ، یک میک آپ نیمه پایدار است که می تواند سال ها دوام بیاورد . این ماندگاری به عوامل مختلفی چون جنس پوست شما ، سبک زندگی و قرار گرفتن در معرض آفتاب بستگی دارد . طول عمر رنگدانه های تاتوی ابرو همچنین بستگی دارد به این که پوست شما رنگ دانه های تتو را چقدر خوب نگه دارد . بعضی از متخصصان در کشورهایی چون آمریکا توصیه می کنند برای کسب نتیجه ایده آل ، بهتر است هر ۱۲ تا ۱۸ ماه یک بار این رنگدانه ها را تازه کنید . اگر این افزایش رنگ سالانه را انجام ندهید رنگدانه ها بعد از گذشت دو سه سال کم رنگ خواهند شد . البته همین رنگدانه ها در ناحیه لب ها و خط چشم دوام و ماندگاری بیشتری دارد .

آیا انجام تاتوی ابرو می تواند باعث جراحت شود ؟

بله . آثار تورم یا سرخی در بیشتر بیماران تحت معالجه دیده می شود . همان طور که گفتیم رنگ ها در ابتدا بسیار تیره هستند . بعد از گذشت حدود ۱۰ روز نرم تر و روشن تر می شوند . اگر تاتو در ناحیه لب ها انجام شود ممکن است این ورم و کوفتگی کم تر باشد و اثر تیرگی بعد از سه تا هفت روز از بین برود . ( یعنی در مدت زمان کم تری نسبت به ابروها ) در صورتی که تاتو را در ناحیه لب ها انجام می دهید پیشنهاد می کنیم حداقل به مدت سه چهار روز از حضور در محل کار صرف نظر کنید .

 

 

آیا در عملیات تاتو کردن ابرو خطر عفونت وجود دارد ؟

اگر استانداردهای بهداشتی به نحو احسنت رعایت شوند خطر عفونت ناچیز است . برای تتوی ابرو باید از سوزن های استریل شده که در پاکت های مهر و موم شده بسته بندی شده اند استفاده کنید . برای جلوگیری از انتقال آلودگی ، تکنسین ، پزشک یا آرایشگر باید از دستکش های استریل استفاده کنند . بعد از معالجه در محل مورد نظر از یک کرم آنتی بیوتیک استفاده می کنند .

آیا در عمل تاتو کردن ابرو احتمال بروز حساسیت پوست نسبت به رنگدانه های تتو وجود دارد ؟

در حالت کلی بله . پیشنهاد می شود قبل از تاتو کردن ابرو یک تست حساسیت پوستی گرفته شود .

طرز تهیه ماسک مو با روغن زیتون ؟ 

اگر عمل تاتوی ابرو را زیر نظر پزشک یا در کلینیک های حرفه ای و استاندارد انجام دهید حتما این کار انجام می شود .

چه عواملی بر روی طول عمر تاتوی ابرو تاثیر خواهد گذاشت ؟

این که چقدر در معرض آفتاب قرار داشته باشید : آفتاب باعث کم رنگ شدن رنگدانه های تتو می شود .

سرعت جذب رنگدانه ها توسط پوست : هر چه سرعت جذب کم تر باشد عمر تاتو بیشتر خواهد بود و بالعکس .

رنگ انتخاب شده : بعضی از رنگ ها سریع تر از رنگ های دیگر از بین می روند . رنگ های روشن مثل رنگ های بلوند نسبت به رنگ های تیره زودتر ناپدید می شوند .

ناحیه مورد معالجه : در کل تاتو در ناحیه صورت نسبت به سایر نواحی بدن زودتر از بین می رود .

جنس پوست : در پوست های چرب ، عمر تاتوی ابرو نسبت به سایر انواع پوست زودتر کم رنگ می شود .

آیا تاتو کردن ابرو از بین رفتن است ؟

متاسفانه خیر . اگر به هر دلیلی پشیمان شوید نمی توانید اثر تاتوی ابرو را به طور کامل از بین ببرید . اما می توان با لیزر آن را کم رنگ کرد .

آیا احتمال انتقال بیماری در تاتو کردن ابرو وجود دارد ؟

باز هم متاسفانه جواب مثبت است . اگر نکات بهداشتی رعایت نشود و از سوزن های مشترک و غیر استریل استفاده شود احتمال انتقال بیماری هایی چون  ایدز  و هپاتیت وجود دارد  .

آیا تاتو کردن ابرو با هاشور ابرو یکی است ؟

خیر . این دو مورد با هم فرق دارند .

آیا مشابه تاتو را در نقاط دیگر هم می توان انجام داد ؟

بله. مثلا در صورت ، تاتوی لب ها هم متداول است .

آیا تاتوی موقت هم وجود دارد ؟

بله. اخیرا تاتوی ابروی موقت هم متداول شده است .

آیا تاتو کردن ابرو می تواند مشکل شرعی داشته باشد؟

با توجه به نظر تعدادی از مجتهدین ، تاتوی ابرو می تواند از نظر شرعی مشکل دار باشد . اگر فرد معتقدی هستید بهتر است قبل از انجام تاتوی ابرو ، استفتا کنید چرا که با توجه به پوشش پوست توسط رنگدانه ها ، این عمل می تواند برای اعمال شرعی چون وضو و غسل مشکل ساز باشد .

تاتو کردن ابرو برای چه ابروهایی توصیه می شود ؟

برای ابروهای کم پشت ، کوتاه ، زشت ، دچار بریدگی ، سانحه دیده و یا افرادی که ابرو ندارند با بر اثر بیماری و یا مسائل این چنینی ابروهای خود را از دست داده اند . تتوی ابرو برای چنین افرادی می تواند چاره گشا باشد . اما اگر ابروهای زیبا و پرپشتی دارید پیشنهاد می کنم تحت تاثیر جو و مد و شرایط قرار نگیرید و  خود را از زیبایی طبیعی محروم نکنید . چه بسا کسانی که بعد از تاتو کردن ابرو دچار افسردگی شده اند . تاتو کردن ابرو مثل تزریق ژل و بوتاکس نیست که بعد از مدتی خود بخود از بین برود . بلکه می توان گفت تقریبا دائمی است .

 سالن آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی با 20 سال سابقه کار قصد دارد تمام هنرجوهایش را در زمینه  آموزش تاتو ابرو  با کسب بهترین و معتبرترین مدرک فنی حرفه ای با مدرس مجرب به هنرجو هایش از  شهرهای مختلف  مازندرانازجمله  بابلسر ، فریدونکنار ، بهنمیر ، بابل ، ساری ، جویبار و غیره  با قیمت های مصوب مناسب  آموزش  دهد . 

شما ‌عزیزان‌ ‌می‌ ‌توانید ‌در ‌هر ‌ساعت‌ ‌از ‌شبانه‌ ‌روز ‌نسبت‌ ‌به‌ ‌تکمیل‌ ‌فرم‌ ‌ثبت‌ ‌نام‌ ‌آنلاین‌ ‌در ‌سایت‌ لادن توکلی

 ‌به‌ آدرس :  استان مازندران ، بابلسر ، خیابان شریعتی ، شریعتی 14 ، ابتدای محبوبی 15

 شماره تماس  : ‌09111137866

به سایت

https://ladan-tavakoli.com/ ‌ 

اقدام نمایید .