بوتاکس مو چیست؟

آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی

بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو چیست ؟

 

وقتی حرف از بوتاکس می شود ناخوداگاه یاد بوتاکس پوست و تزریق آن به پوست جهت رفع چین چروک پوست می افتیم . بوتاکس مو بر خلاف بوتاکس پوست ، شامل مواد شیمیایی سم بوتولینوم ( Botulinum toxin ) نیست . بوتاکس مو حاوی ویتامین ، پروتئین ، لیپید و سایر مواد ضروری برای مو است . از جمله مواد مغذی که در بوتاکس مو وجود دارد به شرح زیر است :

روغن خاویار

پپتید BONT-L

ویتامین B5

ویتامین‌های E

کلاژن

پس در فرایند موضعی بوتاکس مو هیچ تزریقی به پوست سر انجام نمی شود و فقط مواد مغذی رو مو برای مدتی قرار می گیرد و سپس شسته می شود . مزیت بوتاکس مو به شرح زیر است :

بهبود خاصیت ارتجاعی مو

استفاده کمتر از اتو مو

حفظ رطوبت طولانی مدت مو

خداحافظی با موخوره

شادابی و درخشندگی مو

کاهش شکنندگی مو

نیاز به مصرف کمتر نرم کننده

صرفه جویی در وقت

 

 

 

انواع روش بوتاکس مو

دو روش برای بوتاکس مو وجود دارد که بیشتر کلینیک ها ، مراکز زیبایی و آموزشگاه آرایشگری لادن توکلی از روش موضعی بوتاکس مو استفاده می کنند : 

روش موضعی بوتاکس مو

همان طور که گفتیم در روش موضعی مواد مغذی بوتاکس مو مانند ماسک مو روی مو قرار میگیرد و بعد شستشو داده می شود . در این روش هیچ تزریقی از سم بوتولینوم به پوست سر انجام نمی شود .

روش تزریقی بوتاکس مو

در این شیوه سم بوتولینوم در دوز مناسب به پوست سر تزریق می شود . این تزریق با هدف کاهش تعریق پوست ، کاهش سردردهای میگرنی ، بهبود تنبلی چشم ، رفع مشکلات بلعیدن و زیبایی انجام می شود . و شایع است باعث شادابی و رشد بهتر می می شود اما هنوز تایید نشده است . همچنین سازمان غذا و دارو آمریکا این تزریق سم بوتولینوم را تایید نکرده است .

نحوه انجام بوتاکس مو

مرحله اول : پوست سر با با یک شامپو ملایم دوبار بشویید تا چربی مو کاسته شود . از نرم کننده و ماسک مو استفاده نشود . بوتاکس مو باید روی موی تمیز قرار گیرید . پس به صورت کامل موی خود را تمیز کنید .

مرحله دوم : در این مرحله مو باید به صورت کامل شانه شود تا گره های مو باز شود . سپس مو را بخش بندی کنید و مواد بوتاکس را روی آن بگذارید تا به خوبی به همه جای آن نفوذ کند . جهت نفوذ بهتر مواد بوتاکس باید ماساژ داده شود تا به خوبی جذب شود .

محله سوم : در این مرحله مو باید از مواد بوتاکس شسته شود و حدود 7 دقیقه آبکشی شود تا اطمینان حاصل کنید که دیگر موادی روی سرتان نباشد . مواد نباید بیش از 40 دقیقه روی سر بماند .

مرحله چهارم : مرحله بعد خشک کردن مو با استفاده از سشوار است . سشوار را به صورت عمودی در بالای سر بگیرید تا مو صاف شود و ساختار آن به هم نریزد . همچنین از اتوی سرامیکی استفاده کنید تا ماندگاری را بالا ببرد و موها حالت ابریشمی و براق پیدا کنند .

 

انجام بوتاکس مو برای چه افرادی مناسب است ؟

برای موهای خشک ، شکسته یا آسیب‌دیده

برای موهای مجعدی که می خواهند موهایشان صاف و یکدست داشته باشند .

برای موهای سرخدار

موهایی کدر و بی‌روح دارند و دوست دارند موهایشان براق و سالم به نظر برسد .

افرادی که از شوره سر و موخوره رنج می‌برند .

افرادی که روی موهای خود دکلره و یا هایلایت دارند . 

 قیمت بوتاکس مو چقدر است ؟

قیمت بوتاکس مو به عوامل مختلفی بستگی دارد . که در زیر برشمرده ایم :

برند و کیفیت مواد بوتاکس مورد استفاده

موقعیت جغرافیایی کلینیک

تخصص و تجربه پزشک

میزان حجم مو

 

مراقبت‌های بعد از انجام بوتاکس مو

تا دو روز پس از انجام بوتاکس ، موهایتان را نشویید . 

هنگام شستشوی سر از شامپوی بدون سولفات استفاده کنید . 

از ماسک موی مناسب استفاده کنید . 

بعد حمام و شستشوی مو از سشوار به روش صحیح استفاده کنید . 

 

 

 

 آیا بوتاکس مو عوارض دارد ؟

با توجه به این که مواد بوتاکس مو مواد مغذی و ویتامین است در کل برای استفاده بی خطر در نظر گرفته شده است ، اگرچه مانند هر روش درمانی مو ، احتمال تحریک پوست یا یک واکنش آلرژیک وجود دارد . برای کاهش عوارض جانبی ، این درمان نباید با پوست شما در تماس باشد . متخصصین پوست و مو توصیه می‌کنند بیش‌از سه بار از این روش درمانی در طول سال استفاده نکنید ، چرا که می‌تواند باعث شکنندگی مو ، نازک‌شدن مو شود .

 

ماندگاری بوتاکس چقدر است ؟

ماندگاری بوتاکس حدوداً بین 2 تا 4 ماه خواهد بود . درمان بوتاکس برای کسانی که به طور مداوم از رنگ مو ، دکلره ، سشوار و اتو مو استفاده می کنند بسیار پیشنهاد می شود . رنگ کردن مداوم یا استفاده ی روزانه از اتوی مو ماندگاری بوتاکس مو را کاهش می دهد . برای ماندگاری بیشتر ، توصیه می شود از شامپو های ملایم و بدون سولفات استفاده کنید . بهتر است سایر محصولات مراقبتی مو مثل نرم کننده و ماسک مو هم از نوع بدون سولفات باشند .

 

تفاوت انجام بوتاکس مو و کراتینه

کراتینه‌ مو عموما ترکیبات شیمیایی و خطرناک‌تری ( مانند فرمالدهید ) نسبت به بوتاکس مو دارند و روش بوتاکس مو بسیار ایمن‌تر از کراتینه است .

بوتاکس برای موهای موخوره و وز شده از کراتین بهتر عمل می کند .

اگر به دنبال صاف و شلاقی‌شدن موهای خود هستید ، قطعا کراتینه مو برای شما مناسب است . 

کراتینه مو برای موهای مجعد و فر مناسب تر است و باعث صافی آن می شود .

هدف اصلی بوتاکس مو ، تقویت فولیکول‌های مو و رفع آسیب‌دیدگی‌ مو است .

ماندگاری کراتینه مو هم در بیشترین حالت 3 ماه است که در بوتاکس مو 4 ماه است .

 

 

بهترین برند بوتاکس مو

بوتاکس موی پریزمکس Prismax

بوتاکس موی نوتری پروفشنال Nutree professional

بوتاکس موی مجستیک Majestic Hair Botox

بوتاکس موی اینوآر بوتوهیر Inoar BotoHair

بوتاکس موی سافتلیس Soft Liss

بوتاکس موی اسمارت پروتکشن smart protection

بوتاکس موی یونیک OROCARE

سالن آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی با 20 سال سابقه کار قصد دارد تمام هنرجوهایش را در زمینه آموزش آموزشگری بوتاکس مو  با کسب بهترین و معتبرترین مدرک فنی حرفه ای با مدرس مجرب به هنرجو هایش از شهرهای مختلف مازندران ازجمله بابلسر ، فریدونکنار ، بهنمیر ، بابل  ، ساری ، جویبار و غیره با قیمت های مصوب مناسب آموزش می دهد . 

شما ‌عزیزان‌ ‌می‌ ‌توانید ‌در ‌هر ‌ساعت‌ ‌از ‌شبانه‌ ‌روز ‌نسبت‌ ‌به‌ ‌تکمیل‌ ‌فرم‌ ‌ثبت‌ ‌نام‌ ‌آنلاین‌ ‌در ‌سایت‌ لادن توکلی

 ‌به‌ آدرس : استان مازندران ، بابلسر ، خیابان شریعتی ،  شریعتی 14 ، ابتدای محبوبی 15 

 شماره تماس  : ‌09111137866

به سایت

https://ladan-tavakoli.com/ ‌ 

اقدام نمایید .