کاندیشنر مو چیست و نحوه صحیح استفاده از آن

آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی

کاندیشنر مو چیست و نحوه صحیح استفاده از آن

کاندیشنر مو که بیشتر با نام نرم کننده شناخته می‌شود ، یکی از محصولات مراقبت مو است که انواع مختلفی دارد . با استفاده صحیح از کاندیشنر موهایی نرم و خوش‌حالت خواهید داشت . کاندیشنر مو یا نرم کننده ، یک ماده حالت دهنده یا مرطوب کننده است که به طور کلی از ترکیباتی مانند سیلیکون‌ها ، روغن‌ها ، نرم کننده‌ها و … تشکیل می شود ، وقتی این مواد با هم ترکیب می‌شوند ، رطوبتی را که موها بعد ازشامپو زدن از دست می‌دهند ، دوباره به مو برمی‌گردانند . برای انواع مو با ویژگی های مختلف کاندیشنر مخصوص به آن وجود دارد . استفاده از نرم کننده یا کاندیشنر هم برای حالت دادن به مو و هم برای حفظ رطوبت آن اهمیت دارد .

 

 

کاندیشنر یا حالت دهنده مو
انواع مختلفی از نرم کننده‌ها نیز وجود دارد . البته رایج‌ترین آنها ، آبرسان مرسوم بعد از شامپو است . نوع دیگر ، نرم‌کننده عمیق است که تقریبا مانند ماسک مو عمل می‌کند به این معنی که مدت بیشتری روی مو باقی می‌ماند تا به عمق موها نفوذ کند . نرم کننده تمیز کننده که به آن کو‌واش (co-wash) هم می‌گویند ، که به عنوان یک شامپو و نرم کننده آبرسان عمل می‌کند و هم‌زمان موها را تمیز می‌کند و  به آن حالت می‌بخشد . نوع دیگر ، حالت‌دهنده مو بدون نیاز به آبکشی است که بعد از حمام استفاده می‌شود‌ ، بدون نیاز به شستشو است و باعث تغذیه و محافظت از مو در طول روز می‌شود .

در حال حاضر نرم‌کننده خشک هم در بازار وجود دارد ، این نرم‌کننده به گونه‌ای طراحی شده که با اسپری کردن مقدار کافی به موها آن‌ها را صاف‌تر و نرم‌تر می‌کند بدون اینکه نگران چرب شدن بیش از حد موهای خود باشید . در ادمه به نرم‌کننده ‌های مرسوم می‌پردازیم و اینکه چه کاری می‌توانند برای موهای شما انجام دهند .

 

 

 

چگونه از کاندیشنر مو استفاده کنیم و چه مدت باید بر روی موها باقی بماند ؟
کاندیشنر یا نرم کننده مو
باور کنید یا نه‌ ، یک روش صحیح و یک روش اشتباه برای حالت دادن به موهای شما وجود دارد . روش درست ، استفاده از این محصول در طولانی مدت و به صورت مایع است و مطمئن شوید که بعد از شامپو زدن ، آبی که از موهایتان می‌ریزد را بگیرید تا از اثرات نرم کننده کم نشود . آب بیش از حد ، نرم‌کننده را رقیق می‌کند و مانع از رسیدن مقدار قابل توجه نرم‌کننده به موها می‌شود . مدت زمانی که نرم‌کننده باید روی موهایتان بماند ، دو دقیقه است . این تقریباً مقدار زمان لازم است تا نرم‌کننده به عمق موهای شما نفوذ کند . اما  اگر از نرم کننده عمیق استفاده می‌کنید، سه تا پنج دقیقه زمان ایده آل است .

ویژگی ها و مزیت های کاندیشنر مو
مزایای کاندیشنر مو
۱. تاثیرگذاری فوری
مجبور نیستید که نرم کننده را به مدت  طولانی روی موهایتان قرار دهید تا نتیجه بگیرید . مزایای نرم‌کننده ، فوری است و به محض استفاده تاثیر آن را می‌بینید . شاید فکر کنید هر چقدر بیشتر روی سرتان بماند ، بهتر است . ولی اشتباه فکر می‌کنید . تاثیرگذاری نرم‌کننده در اولین استفاده قابل مشاهده است .

۲. پیشگیری از آسیب رسیدن به مو در اثر استفاده از حوله
 هنگامی که موها مرطوب است ، بسیار آسیب پذیر است و در این شرایط خشک کردن مو با حوله می‌تواند باعث شکستگی و آسیب به کوتیکول مو شود . اما استفاده از کاندیشنر باعث کاهش این آسیب می‌شود .

۳. نیاز انواع موها به نرم‌کننده
حتی اگر موهایی نازک یا  چرب دارید ، باز هم نیاز به نرم‌کننده دارید . نرم‌کننده برای سالم نگه داشتن موها و داشتن حس خوب ، ضروری است . به همین دلیل برای انواع موها ساخته شده است که با فرمول‌های متفاوت در بازار عرضه می‌شود : مانند نرم‌کننده های موهای نازک ، که به طور خاص طراحی شده اند تا بتوانند فقط به اندازه‌ای ترکیبات را در مو نگه دارند تا موها صاف شود بدون این که مو را سنگین کند .

۴. استفاده از نرم‌کننده بعد از هر بار شامپو زدن
یک نرم کننده موی مناسب ، برای مراقبت از موها بعد از شست‌وشوی آنها ضروری است . باعث می‌شود موها نرم و صاف باشند ، به شست‌وشوی بهتر کمک می‌کند و مو را براق می‌کند .

۵. عادت نکردن موها به نرم‌کننده
اگر فکر می‌کنید نرم کننده مورد استفاده‌تان ، مثل قبل به درستی عمل نمی‌کند و دیگر برای موهای شما مفید نیست ، ممکن است نوع موهای شما تغییر کرده باشد . آیا به نظر می‌رسد که موهای‌تان خشک‌تر شده ؟ آسیب دیده ؟ آیا بلندتر شده ؟ شاید فقط نیاز به تغییر نوع نرم کننده بر اساس نیاز و تغییرات موهای خود داشته باشید . باید نرم‌کننده‌ای را که مناسب موهای شما هست پیدا کنید .

۶. نرم کننده همراه با مراقبت
موهای خود را از ریشه سر تا انتها به نرم‌کننده آغشته نکنید. موهای نزدیک به پوست سر جدید و سالم هستند اما در انتها، موها پیرتر هستند و برای سالم ماندن و زیبایی به مراقبت اضافی احتیاج دارند. به همین دلیل به موها فقط از قسمت‌های میانی تا انتها باید نرم‌کننده زده شود .

رایج‌ترین اشتباهات استفاده از کاندیشنر مو


وقتی از یک سالن زیبایی خارج می‌شوید در حالی که موهای خود را تازه کوتاه ‌یا مرتب و سشوار کرده‌اید ، موهایتان بسیار جذاب و خوش‌حالت به نظر می‌رسند ولی وقتی موهایتان را با شامپو می‌شویید و حمام می‌روید و بعد آنها را خشک می‌کنید ، دیگر مثل قبل نیستند . این سوال همیشگی برای همه ما است که چرا چنین اتفاقی می‌افتد ؟

ممکن است به این دلیل باشد که از محصول مراقبت مو به درستی استفاده نمی‌کنید. در واقع ، همه درست نمی‌دانند که از نرم‌کننده به چه صورتی باید استفاده کنند ، چه برسد به این که بدانند هر نرم کننده چه کاری را انجام می‌دهد . از اشتباهات رایج در استفاده از نرم‌کننده‌ها یا کاندیشنر این است که هر بار که موهای خود را می‌شویید تمام موها را از ریشه سر تا ساقه‌ها به نرم‌کننده آغشته می‌کنید یا اصلا استفاده از نرم کننده را به طور کامل کنار می‌گذارید. پس، زمان آن رسیده است که در نحوه‌ی مراقبت از موهای خود تغییراتی ایجاد کنید . در اینجا ، برخی از رایج‌ترین اشتباهات استفاده از کاندیشنر را می‌آموزید .

13 اشتباه درباره استفاده از کاندیشنر مو که باید بدانید
نحوه استفاده از کاندیشنر مو
1. نمی‌دانید که نرم کننده ها چه کاری انجام می‌دهند
هدف نرم کننده ها، بازگرداندن رطوبت به لایه‌های موها ، به ویژه انتهای موها است که تمایل بیشتری به خشک شدن دارند و همچنین هدف دیگر آنها ، نرم‌تر شدن موها است . چه موهای شما رنگ شده باشد چه دارای وز باشد استفاده از نرم‌کننده برای هر شخصی ضروری و واجب است .

2. بیش از حد از نرم کننده استفاده می‌کنید .
قبل از این که نصف بطری نرم‌کننده را کف دستتان بریزید تا بعد از شامپو زدن به سر خود بمالید ، به این توصیه گوش کنید : وقتی صحبت از نرم کننده می‌شود ، قطعاً منظور مقدار کمی از آن است به خصوص اگر موهای ظریف و لطیفی دارید. هنگامی که بیش از حد از نرم‌کننده استفاده می‌کنید ، این کار باعث می‌شود موهای شما نازک‌تر نشان داده شود . قاعده کلی این است که بسته به ضخامت و بلندی موهایتان، از مقدار مناسبی کاندیشنر استفاده کنید .

3.  نرم کننده را به ریشه موهای خود می‌زنید .
این کار را از همین جا متوقف کنید! از نرم کننده فقط در جاهایی  استفاده کنید که بیشترین نیاز را دارد. جاهایی که موهای شما خشک‌تر است مثلا از وسط موها به پایین‌تر که خشک هستند. همچنین ، برای اکثر موها، استفاده از نرم‌کننده در ریشه می‌تواند موهای شما را سنگین کند و باعث کنده شدن ریشه مو و یا چرب شدن پوست سر شود . حتی  بعد از اینکه موهای خود را شستید ، برای جلوگیری از هر دو این معضلات ، بهتر است فقط در ساقه موها به خصوص قسمت‌های پایین‌تر مو از نرم کننده استفاده شود .

4. از نرم کننده صرف نظر می‌کنید .
معمولا زمان کافی برای آماده شدن در صبح ندارید . درنتیجه فقط شامپو می‌زنید و به هیچ وجه  سراغ نرم کننده نمی‌روید ، درست است ؟ همانطور که باید پس از تمیز کردن پوست خود از مرطوب کننده صورت استفاده کنید ، بعد از شامپو زدن هم نباید از زدن نرم‌کننده صرف نظر کنید . نباید حمام را بدون زدن کاندیشنر ترک کنید . از آنجا که شامپو موهای شما را تمیز می‌کند و به از بین بردن هرگونه روغن و ناخالصی‌ها کمک می‌کند ، نرم کننده می‌تواند به موهای شما رطوبت مورد نیاز مو را برساند .

5. توجهی به نرم کننده‌های بدون نیاز به آبکشی ندارید . 
آیا می‌دانید که مجبور نیستید فقط از نرم کننده های نیازمند شست‌وشو استفاده کنید ؟ بله ، نرم کننده بدون نیاز به شستشو برای افرادی که موهای ضخیم ، فرفری ، آسیب دیده یا ریزش مو دارند بسیار مفید است . این نوع نرم کننده در مدت طولانی روی موها باقی می‌ماند و موها از مزایای آن‌ها سود می‌برند . (نکته مهم : استفاده از نرم کننده‌های بدون نیاز به آبکشی به این معنی نیست که از انواع دیگر نرم کننده نمی‌توانید استفاده کنید بلکه می‌توانید هر دو را با هم استفاده کنید . )

6. نمی‌توانید شامپو را با نرم کننده تطبیق دهید . 
ممکن است بدانید که چگونه از نرم‌کننده استفاده کنید و آن را به طور صحیح استفاده می‌کنید اما اشتباهات بسیار دیگری هم وجود دارد که ممکن است تکرار کنید . بیشترین اشتباهی که می‌بینیم این است که بسیاری از افراد در انتخاب شامپو و نرم‌کننده به همخوانی آن دو با هم توجهی ندارند . حقیقت این است که در صورت هماهنگ بودن شامپو با نرم کننده ، تاثیرات بهتری بر موهای شما می‌گذارد چون این همان چیزی است که  تولیدکنندگان محصولات هنگام تهیه آن در ذهن دارند .

7. نرم‌کننده مناسب با نیازهای خود تهیه نمی‌کنید . 
انتخاب شامپو و نرم کننده می‌تواند فریبنده باشد به خصوص با وجود این همه محصولی که این روزها در بازار پیدا می‌شود . اما در واقع هدف اصلی، پیدا کردن محصولات مراقبت از موی مناسب بر اساس نوع مو و نیاز موهای شما است . اگر موی چرب دارید ، شاید به نرم‌کننده‌های قوی نیاز نداشته باشید . اگر موی خشک دارید باید نرم‌کننده قوی‌تری استفاده کنید .

8. در شستن نرم کننده عجله می‌کنید . 
می‌دانیم که وقت با ارزش است ، اما اگر نرم کننده را به موهای خود بزنید و فورا آن را بشویید، نمی‌توانید از مزایای آن بهره ببرید . به طور معمول، مدت زمان نوشته شده روی محصولات زمان مناسبی است که حدود 1 تا 3 دقیقه هست . این زمان ، بهترین زمان برای این است که نرم‌کننده به خوبی روی موهای شما تاثیر خود را نشان دهد .

9. از ماسک مو استفاده نمی‌کنید . 
تعویض نرم‌کننده مو با ماسک مو یک یا دو بار در هفته می‌تواند یک ایده خوب باشد . به خصوص اگر موهای شما خشک یا آسیب‌دیده است یا احساس می‌کنید نیاز به کمی مراقبت بیشتر دارد و شما می توانید از انواع ماسک مو برای موهای خشک و آسیب دیده استفاده کنید .

10. هرگز از کاندیشنر عمیق استفاده نمی‌کنید .
نرم کننده های عمیق و ماسک‌های مو یکسان نیستند اگرچه هر دو باعث تقویت و آبرسانی موهای شما می شوند اما  شما می‌توانید به نرم کننده عمیق به عنوان یک نسخه بهبود یافته از نرم کننده معمولی فکر کنید . بهترین بخش در مورد آنها این است که فرمول‌های نرم‌کننده‌های عمیق امروزه به گونه‌ای است که به سرعت جادوی خود را نشان می‌دهند .

11. موهای خود را به سمت پایین رها می‌کنید . 
زدن نرم کننده روی موها می‌تواند باعث آشفتگی و به هم ریختگی موها شود به خصوص اگر موهای زیادی داشته باشید . در حقیقت ، موهای آغشته به نرم کننده و خیس در حالی که روی شانه‌هایتان افتاده است تا نرم کننده تاثیر خود را بر روی مو بگذارد ، می‌تواند باعث سوزش پوست و ایجاد جوش یا تاول روی پوست شود .  درعوض ، اگر قصد دارید نرم کننده خود را برای دو دقیقه در حالی که در حمام هستید ، روی مو خود بگذارید با یک کلیپس موهای خود را ببندید . این کار موها را از پوست شما دور می‌کند و به شما فرصتی برای انجام کارهای دیگر مانند اصلاح کردن پاها در حالی که منتظر شست‌وشوی کاندیشنر هستید، خواهد داد .

12. باقی مانده نرم کننده را  به خوبی پاک نمی‌کنید . 
هنگام استفاده از کاندیشنر مو ، مطمئن شوید که قبل از بستن شیر آب ، آن را کاملاً بشویید و پاک کنید . باقی ماندن نرم کننده بر روی مو  بسیار متداول است و می‌تواند موهای شما را سنگین کند و باعث شود آنها چرب و کثیف به نظر برسند . از آنجا که نرم‌کننده اغلب آخرین مرحله مراقبت از مو در حمام است ، چند ثانیه دیگر وقت بگذارید تا مطمئن شوید که تمام آن را به طور کامل شست‌وشو داده‌اید .

13. همچنان در حال استفاده از همان نرم کننده دوران مدرسه خود هستید . 
دقیقاً همانطور که به پوست خود اهمیت می دهید و از محصولات مراقبتی مخصوص به آن استفاده می کنید ، به موهایتان هم باید به همان اندازه اهمیت دهید . اگر در چند سال گذشته یا حتی دهه‌ها به همان فرمول نرم کننده قدیمی خود وابسته شده‌اید ، وقت آن است که چیز دیگری را امتحان کنید .

معرفی بهترین کاندیشنر مو
بهترین کاندیشنر مو برای موهای خشک
۱. کاندیشنر OGX برای موهای خشک

این محصول حاوی روغن آرگان ، یکی از بهترین روغن ها برای مو است . همچنین سرشار از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب امگا ۶ است و می تواند برای موهای شما بسیار مفید باشد . این فرمول برای کسانی که موهای خشک دارند ایده آل است و حتی پس از یک بار استفاده ابریشمی شدن موهای خود را حس خواهید کرد .

۲. شامپو ماتریکس برای موها نازک
کاندیشنر ماتریکس مدل Total Results دارای فرمول آب مانند و فناوری ویژه ای است که به کوتیکول مو نفوذ می کند و موها را تغذیه می کند و درخششی شبیه به آینه در موها ایجاد می کند . به گفته این برند ، کاندیشنر ماتریکس همه این کارها را تنها در هشت ثانیه انجام می دهد .

۳. اولاپلکس شماره ۵ برای موهای آسیب دیده
ممکن است موهای شما در اثر رنگ کردن بیش از حد یا درمان های شیمیایی آسیب دیده و پیوندهای آن شکسته شده باشد . این شامپوی احیا کننده پیوندهای پروتئینی شکسته در مو را هدف قرار می دهد و آن ها را ترمیم می کند . این کاندیشنر برای کسانی مفید است که موهای آن ها به مقدار کمی (یا مقدار زیادی) TLC اضافی نیاز دارند. این شامپو فرمولاسیون سنگینی دارد . بنابراین بهتر است آن را با فاضله از ریشه مو بگذارید ، به ویژه اگر موهای نازکی دارید .

۴. کاندیشنر  Miss Jessie’s Crème برای موهای فر
موهای مجعد به طور طبیعی بیشتر از موهای صاف خشک می شوند . زیرا شکل مو باعث می‌شود چربی پوست سر نتوانند به انتهای ساقه مو برسد . به عبارت دیگر ، استفاده از نرم‌کننده برای کسانی که موهای مجعد دارند بسیار ضروری است . برای موهای فر باید از فرمولاسیون کرمی استفاده کنید . این محصول بدون اینکه موها را سنگین کند ، برای مرطوب کردن ، صاف کردن و باز کردن بافت‌های مجعد و موج‌دار طراحی شده است . 

مقاله ای که خواندید از دسته مقالات آموزشی آموزشگاه آرایشگری لادن توکلی بود . در صورتی که تمایل دارید آرایشگری مو رو به صورت کامل فرا گیرید می توانید در دوره آموزش آرایشگری مو آموزشگاه لادن توکلی  شرکت کنید .

شما ‌عزیزان‌ ‌می‌ ‌توانید ‌در ‌هر ‌ساعت‌ ‌از ‌شبانه‌ ‌روز ‌نسبت‌ ‌به‌ ‌تکمیل‌ ‌فرم‌ ‌ثبت‌ ‌نام‌ ‌آنلاین‌ ‌در ‌سایت‌ لادن توکلی

 ‌به‌ آدرس : استان مازندران ، بابلسر ، خیابان شریعتی ،  شریعتی 14 ، ابتدای محبوبی 15 

 شماره تماس  : ‌09111137866

به سایت

https://ladan-tavakoli.com/ ‌ 

اقدام نمایید  . 


برچسب ها :