۱۳ نکته طلایی برای مراقبت بعد از ریباندینگ

آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی

۱۳ نکته طلایی برای مراقبت بعد از ریباندینگ


ریباندینگ چیست؟
چه کارهایی باید برای مراقبت بعد از ریباندینگ انجام دهیم؟

 

کسانی که موهای حالت‌دار یا وزی دارند ، زمان زیادی را برای مراقبت و درست کردن موهای خود صرف می‌کنند . به همین دلیل بسیاری از افراد تصمیم به صاف کردن موهای خود می‌گیرند . روش‌های شیمیایی مختلفی برای احیا و صاف کردن مو وجود دارد مانند روش اکسیژن تراپی ، ریباندینگ ، اوزون تراپی و بسیاری روش های دیگر . ریباندینگ نه تنها باعث صافی و براقیت موهای شما می‌شود ، بلکه نگهداری از آن‌ها را نیز آسان می‌کند . بدین ترتیب مقدار زیادی از وقت شما که هرروز برای صاف و مرتب کردن موهایتان صرف می‌شد ، دیگر هدر نمی‌رود .

 اما ریباندینگ مو دقیقاً چیست و چه مواردی را برای مراقبت بعد از ریباندینگ باید رعایت کنیم ؟ 

موهای شما از اسیدهای آمینه تشکیل شده است . این پروتئین‌ها توسط پیوندهایی به یکدیگر متصل می‌شوند که ساختار موهای شما را تعیین می‌کند ، صاف ، فر ، یا موج‌دار . ریباندینگ مو در واقع یک فرآیند شیمیایی است که این پیوندها را می‌شکند ، ساختار آن‌ها را طوری تغییر می‌دهد تا موهای شما صاف شود ، و سپس پیوندها را بازسازی می‌کند . ین فرآیند با استفاده از یک ماده سست کننده آغاز می‌شود که به تجزیه پیوندهای پروتئینی در مو کمک می‌کند . سپس موها صاف شده و از یک ماده خنثی کننده برای اتصال مجدد پیوندهای مو استفاده می‌شود . ریباندینگ مو یک روش نیمه دائمی است  و بسته به رشد موهای طبیعی شما ، هر 3 تا 6 ماه به یک جلسه ترمیمی نیاز دارد . 

 

 

چه کارهایی باید برای مراقبت بعد از ریباندینگ انجام دهیم؟


۱. به مدت 72 ساعت موهای خود را نشویید . 

این مهمترین موضوعی است که باید بعد از ریباندینگ موهای خود به خاطر بسپارید . به هیچ وجه نباید اجازه دهید موهای شما خیس شود . حدود 3 روز طول می‌کشد تا ساختار جدید موهای شما تثبیت شود و  شستن آن‌ها در این مدت می‌تواند نتایج درمان را خراب کند .

۲. از کاندیشنر مناسب استفاده کنید . 

در نهایت ، بعد از گذشت سه روز می‌توانید موهای خود را بشویید . حتما از یک شامپوی ملایم استفاده کنید که مخصوص موهای درمان شده با مواد شیمیایی ساخته شده باشد . پس از شستن موها ، مقداری کاندیشنر را به موهای خود بزنید و چند دقیقه صبر کنید . در این مدت موهای شما می‌توانند رطوبت لازم را به خود جذب کند .

۳. با موهای صاف به رختخواب بروید . 

انجام این کار ممکن است کمی سخت باشد ، اما باید در 3 روز اول بعد از ریباندینگ ، مراقب این موضوع باشید . مطمئن باشید که قبل از رفتن به رختخواب موهایتان کاملا صاف است . به طور کلی در این مدت باید از هر چیزی که باعث از بین رفتن فرم موهای شما می‌شود ، خودداری کنید .

4. موهایتان را نبندید . 

بعد از ریباندینگ از جمع کردن موها در پشت گوش ، بافت مو ، استفاده از کش مو یا سنجاق‌های مو صرف نظر کنید . این کارها می‌توانند باعث شکستگی و چین خوردن موهای تازه اصلاح شده شما شوند که باید به هر قیمتی از آن جلوگیری کنید .

۵. از ابزارهای حرارتی استفاده نکنید . 

موهای شما از قبل مدل داده شده است . اگر به براشینگ مو عادت دارید و حتما باید از سشوار استفاده کنید ، درجه آن را پایین بیاورید . از گرما دور شوید زیرا این کار فقط به موهای شما آسیب بیشتری می‌رساند .

۶. تا می‌توانید رنگ کردن موهای خود را به تعویق بیندازید . 

به مدت 6 ماه بعد از ریباندینگ مو ، هیچ کار شیمیایی دیگری روی موهای خود انجام ندهید . این کارها شامل رنگ کردن مو نیز می‌شود . شما نباید بیش از حد موهای خود را تحت فشار قرار دهید . این 6 ماه زمان خوبی است تا به سلامت و درمان موهای خود بپردازید  .

۷. کوتاه کردن موهای خود را فراموش نکنید . 

ریباندینگ مو به معنای آسیب است و آسیب باعث موخوره می‌شود . برای رفع این مشکل باید هر 6-8 هفته یک بار انتهای موهای خود را کوتاه کنید . کوتاه کردن مو با جلوگیری از دوشاخه شدن ساقه مو باعث سلامت موهای شما می‌شود .

۸. دوش آب سرد بهترین دوست شما است . 

آب سرد به محکم شدن ساقه مو کمک می‌کند و از ریزش و کاهش رطوبت مو جلوگیری می‌کند . این کار نه تنها به حفظ حالت موی شما کمک می‌کند ، بلکه باعث درخشش و سلامت مو نیز می‌شود . اگر نمی توانید از دوش آب سرد استفاده کنید ، توصیه می‌کنیم با آب ولرم دوش بگیرید . از آب گرم یا داغ خودداری کنید .

۹. پوست سر خود را تمیز نگه دارید . 

اطمینان حاصل کنید که همیشه پوست سرتان را تمیز نگه می‌دارید . پوست سر ناسالم با گرفتگی فولیکول‌ها منجر به بروز مواردی مانند شوره سر و ریزش مو می‌شود. برای جلوگیری از این امر ، کف سر خود را با روغن ماساژ دهید و سپس با یک شامپوی موثر ، اما ملایم ، بشویید .

۱۰. از شستشوی بیش از حد موهایتان خودداری کنید . 

موهای شما به اندازه بدنتان به رطوبت نیاز دارند . برای سالم نگه داشتن موهای خود، تعداد دفعات شستشوی موهای خود را در هفته کاهش دهید. دقت کنید که حتما کمتر از 3 تا 4 بار در هفته موهای خود را می‌شویید . همیشه می‌توانید از شامپوی خشک استفاده کنید تا بتوانید فاصله بیشتری را بین زمان شستشوی موهایتان ایجاد کنید .

۱۱. از رژیم غذایی خود غافل نشوید . 

باور کنید یا نکنید ، سلامت مو بیشتر از آنچه روی مو قرار می‌دهید به داخل بدنتان بستگی دارد . درست است که درمان‌های موضعی برای حفظ سلامت مو مهم هستند، اما شما باید مطمئن باشید که موهای شما از ریشه سالم رشد می‌کند .

۱۲. از موهای خود محافظت کنید . 

روسری، کلاه و چتر بهترین دوستان شما هستند . بسیار مهم است که موهای خود را از عوامل شدید محیطی مانند آلودگی، باران و اشعه ماورا بنفش خورشید در امان نگه دارید .

۱۳. از باران دور بمانید .

اگر در زیر باران ماندید و موهایتان خیس شد ، بلافاصله بعد از رسیدن به خانه موهای خود را بشویید . آلاینده‌ها و نمک‌های موجود در آب باران برای موهای شما بسیار بد است و می‌تواند آسیب قابل توجهی به موهایتان بزند .

ریباندینگ یک روش عالی برای صاف و براق کردن موهای شماست . اما دقت کنید که این آخر داستان نیست . کار اصلی شما بعد از کار آرایشگر شروع می‌شود . مراقبت بعد از ریباندینگ مو باید همیشگی و مداوم باشد و به یک روتین در زندگی شما تبدیل شود . اگر حوصله مراقبت از موهایتان را ندارید ، توصیه می‌شود که از این کار صرف نظر کنید .