همه چیز در مورد آموزش سایه چشم در مازندران

آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی

همه چیز در مورد آموزش سایه چشم در مازندران

آموزش سایه چشم و اصول سایه زدن 

 

 

سایه چشم یکی از ابزارهای آرایشی است که بر روی پلک‌ها و زیر ابرو استفاده می‌شود و جذابیت و زیبایی خاصی به چشم‌ها می‌دهد . افرادی که معمولا صبح‌ها زود از خواب بیدار می‌شوند و وقت زیادی برای آرایش کردن ندارند می‌توانند به کمک سایه ، مشکل پف چشم و بی‌ حالی اول صبح را به راحتی حل کنند .

  

 

اولین تاریخ ثبت شده برای استفاده از سایه چشم به 12 هزار سال قبل در مصر باستان بر می‌گردد . مصریان باستان از ماده‌ی معروفی به نام سرمه  برای آرایش چشم‌هایشان استفاده می‌کردند که از سرب ، اکسید مس ، خاکستر و بادام سوخته تشکیل می‌شد . مصریان از سرمه فقط برای جنبه آرایشی آن استفاده نمی‌کردند ، بلکه معتقد بودند این ماده دارای خواص درمانی بسیار زیادی هم هست و برای سلامتی و افزایش قوای چشم مفید است و همچنین از بروز انواع عفونت‌ها جلوگیری می‌کند . 

خانواده‌های سلطنتی مصر از ابزار‌های آرایشی برای زیبایی و همچنین در مراسم مهم مذهبی برای افزایش اعتبار نزد خدایانشان استفاده می‌کردند . بسیاری از تمدن‌ها در طول تاریخ از انواع مختلف سایه چشم به عنوان بخشی از مد و مذهب‌شان استفاده می‌کردند . سایه چشم از زمانی که وارد یونان و روم شد دیگر ارزش معنوی خود را از دست داد و از آن فقط برای زیبایی استفاده می‌شد و دیگر محصول تجملاتی و گران‌قدر به حساب نمی‌آمد . 

سایه چشم از چه موادی تشکیل شده است؟

 

 

مواد تشکیل دهنده سایه چشم مانند دیگر لوازم آرایش همچون پنکک و پودرهای صورت از مواد شیمیایی تشکیل می‌شود که این مواد برای چشم‌ها بی‌ضرر هستند . از مهم‌ترین مواد تشکیل دهنده سایه چشم می‌توان به سیلیکات منیزیم (talc) ، خرده‌های سنگ طلق (mica) ، رنگدانه ها ، magnesium، sericite  و مواد نگه‌دارنده اشاره کرد که البته بیشتر سایه‌ها از سیلیکات منیزیم (talc) ساخته می‌شوند .

چند نکته مهم در استفاده از سایه چشم

سایه چشم برای جذاب‌تر کردن چشم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد . سایه چشم باعث عمق بخشیدن به نگاه ، بهبود رنگ چشم‌ها  و بزرگتر و زیباتر نشان دادن آنها می‌شود .  

استفاده از سایه چشم و نحوه سایه زدن چشم بطور اصولی

رنگ‌های مختلف سایه چشم‌ تاثیر متفاوتی بر ریز یا درشت نشان دادن چشمانتان دارد . بعنوان مثال رنگ‌های تیره مانند سورمه‌ای ، مشکی و قهوه ای باعث بزرگ‌تر دیده شدن عنبیه چشم می‌شوند . رنگ‌های روشن مانند صورتی ، گلبهی و قهوه‌ای روشن برای آرایش‌های لایت و روزانه گزینه مناسبی هستند . سایه‌های با رنگ‌ آبی ، سبز و بنفش تیره برای خانم‌هایی که چشم‌های قهوه ای دارند بسیار جذاب هستند . افرادی با چشمان آبی هم بهتر است از مشتقات سایه نارنجی استفاده کنند ، همچنین بهترین انتخاب برای چشم‌ سبزها ، سایه‌های قهوه‌ای ، سبز تیره و یاسی هستند .  

اصول استفاده صحیح از سایه چشم 

 

 

سایه زدن به روش درست و اصولی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است ، چرا که در بزرگ‌تر ، کوچک‌تر و اندازه فاصله چشم‌ها از هم تاثیر بسزایی دارد . آنچه در گام اول و پیش از استفاده از سایه باید مد نظر قرار دهید این است که سایه چشم خود را به گونه ای بزنید که نگاه شما جلب توجه کند نه آرایش شما . قبل از استفاده از سایه چشم حتما صورت‌تان را تمیز بشویید و خشک کنید ، سپس از کرم پودر یا کانسیلر برای زیرسازی استفاده کنید تا سطح پوست پلک کاملا صاف و بدون چین و چروک شود . نکته مهمی که در استفاده از سایه چشم باید به آن توجه کنید این است که از سایه رنگ تیره برای گوشه‌های خارجی پلک  و از سایه رنگ روشن برای گوشه‌های داخلی پلک استفاده شود و برای طبیعی شدن آرایش رنگ‌های سایه چشم را به خوبی با هم ترکیب کنید . پیشنهاد می‌شود رنگ پایه آرایش چشم را از رنگ‌های روشن انتخاب کنید تا دوام رنگ بکار رفته افزایش پیدا کند و در آرایشتان خط نیفتد ، همچنین سعی کنید برای پلک‌های پف‌دار از رنگ‌های مات استفاده کنید . استفاده بیش از حد از سایه چشم باعث افتاده تر شدن پلک‌ها و در نتیجه بالاتر نشان دادن سن می‌شود ، به جای استفاده بیش از حد از سایه ، از پرایمر استفاده کنید .

آیا سایه چشم برای چشمان زیان‌آور است ؟ 

 حتما قبل از خوابیدن ، آرایش چشمانتان از جمله سایه چشم را پاک کنید . زیرا ترکیبات موجود در این مواد آرایشی ممکن است باعث عفونت چشمان شوند . همچنین ، حتما قبل از تجدید آرایش چشمان ، آرایش قبلی را پاک کنید . 

بهترین نوع سایه چشم

سایه چشم‌های کرمی به عنوان رنگ پایه سایه چشم‌های پودری یا به عنوان سایه تک رنگ بهترین کارآیی را دارند . سایه چشم‌های مایع هم رنگدهی خیلی خوبی دارند ، اما استفاده از آنها سخت است و برای یک آرایش تمیز باید در نحوه سایه زدن چشم با سایه مایع مهارت داشت . سایه چشم‌های فشرده متداول‌ترین نوع سایه هستند ، چرا که استفاده از آنها راحت است و با و با استفاده از آنها می‌توان آرایش چشم تمیزی داشت .  

انتخاب رنگ سایه متناسب با رنگ پوست

سعی کنید در انتخاب رنگ انواع لوازم‌ های آرایشی برای خودتان قوانین زیادی قائل نشوید و فقط به رعایت یکسری نکات کلیدی و ساده بسنده کنید . یکی از این نکات مهم آموزش انواع سایه چشم متناسب بودن رنگ سایه چشم با رنگ پوست‌تان است . 

رنگ پوست تیره

 

به افرادی که پوست تیره‌تری دارند پیشنهاد می‌شود از سایه با تناژ روشن‌تری نسبت به رنگ پوست خود استفاده کنند ، همچنین استفاده از انواع سایه چشم شاین و انواع سایه چشم اکلیلی مانند سایه‌های طلایی و نقره‌ای هم برای این رنگ پوست مناسب است . اگر مایل به استفاده از سایه‌های با رنگ تیره هستید از خط چشم تیره نیز استفاده کنید . سایه‌های قهوه‌ای براق برای این رنگ پوست بسیار جذاب هستند ، ولی رنگ‌های آبی و سبز هم برای نمایان کردن و جلوه دادن به چشم‌ها پیشنهاد می‌شود . حواستان باشد که در استفاده از این رنگ‌ها زیاده‌روی نکنید .

رنگ پوست روشن

 

خانم‌هایی که رنگ پوست روشنی دارند بهتر است از سایه‌های کمی تیره‌تر استفاده کنند . انواع سایه چشم مدادی و انواع سایه چشم ساده برای این افراد مناسب‌تر است . نحوه استفاده و زدن سایه به این شکل باید باشد که از رنگ های تیره در گوشه خارجی پلک و از رنگ های روشن روی پلک و گوشه داخلی پلک استفاده کنند . 

رنگ پوست مایل به زرد

 

افرادی که پوست مایل به زرد دارند بهتر است از رنگ های آبی ، خاکستری مایل به آبی ، ارغوانی روشن و صورتی در وسط چشم و تنالیته تیره‌تر همان رنگ‌ها را در کناره‌های چشم استفاده کنند . همچنین بهتر است بالای استخوان چشم را با رنگ کرمی براق برجسته کنند . انواع سایه چشم لایت برای این افراد مناسب تر است .  

رنگ پوست گندمی

 

اگر رنگ پوستتان گندمی است خوش شانس هستید و به راحتی می‌توانید از اکثر رنگ‌های سایه چشم  و انواع سایه چشم جدید استفاده کنید . اگر برای روز آرایش می‌کنید بهتر است از تنالیته های روشن استفاده کنید ، همچنین اگر موهای تیره دارید می‌توانید از رنگ‌های تیره مانند بنفش ، سبز ، ارغوانی و یا آبی به همراه خط چشم هم رنگ سایه نیز برای زیباتر شدن چشمانتان استفاده کنید . 

رنگ پوست قهوه‌ای روشن

 

افراد با رنگ پوست متمایل به قهوه‌ای روشن می‌توانند از سایه‌های قهوه‌ای براق برای زیباتر شدن چهره‌شان استفاده کنند . ولی اگر از رنگ‌های سبز ، آبی و ارغوانی استفاده کنید ، زیبایی و جذابیت چشمانتان چند برابر خواهد شد .

در دنیای مدرن و پر زرق و برق لوازم آرایشی انواع مختلفی از سایه‌های چشم در بازار موجود است  و این امر ممکن است شما را در انتخاب این ابزار آرایشی پرکاربرد دچار سردرگمی کند . به خصوص اگر به دنبال انواع سایه چشم عروس باشید .  نکته مهم هنگام خرید سایه چشم  این است که ، حتما مواد تشکیل دهنده وسیله آرایشی که قصد خرید آن را دارید ، به دقت مورد بررسی قرار دهید و مطمئن شوید که در ساخت آن از سرب و مواد شیمیایی خطرناک که آسیب‌های جبران ناپذیری به پوست وارد می‌کند استفاده نشده باشد  . 

سالن آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی با 20 سال سابقه کار قصد دارد تمام هنرجوهایش را در زمینه آموزش سایه چشم با کسب بهترین و معتبرترین مدرک فنی حرفه ای با مدرس مجرب به هنرجو هایش از شهرهای مختلف  مازندرانازجمله  بابلسر ، فریدونکنار ، بهنمیر ، بابل  ، ساری ، جویبار و غیره  با قیمت های مصوب مناسب  آموزش می دهد . 

شما ‌عزیزان‌ ‌می‌ ‌توانید ‌در ‌هر ‌ساعت‌ ‌از ‌شبانه‌ ‌روز ‌نسبت‌ ‌به‌ ‌تکمیل‌ ‌فرم‌ ‌ثبت‌ ‌نام‌ ‌آنلاین‌ ‌در ‌سایت‌ لادن توکلی

 ‌به‌ آدرس : استان مازندران ، بابلسر ، خیابان شریعتی ،  شریعتی 14 ، ابتدای محبوبی 15 

 شماره تماس  : ‌09111137866

به سایت

https://ladan-tavakoli.com/ ‌ 

اقدام نمایید .