همه چیز در مورد میکروپیگمنتیشن ابرو ، لب ، چشم در مازندران

آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی

همه چیز در مورد میکروپیگمنتیشن ابرو ، لب ، چشم در مازندران

میکروپیگمنتیشن یکی از روش‌های رایج برای آرایش دائمی یا نیمه‌دائمی است . از میکروپیگمنتیشن برای ایجاد فرم زیبا نه تنها در ابرو بلکه برای سایر اجزای صورت استفاده می‌کنند . میکروپیگمنتیشن یک روش جدید برای ایجاد فرم زیبا و بی‌نقص برای ابروها یا سایر اجزای صورت با کمک تکنیک‌هایی شبیه به تاتو است . میکروپیگمنتیشن برای موارد مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد و فقط مختص ابرو نیست . مردان و زنان می‌توانند از مزایای میکروپیگمنتیشن برای فرم دادن به شکل ابروها ، خط رویش مو ، لب‌ها ، چشم و … استفاده کنند . میکروپیگمنتیشن عبارت است از قرار دادن پیگمنت در حد فاصل لایه بیرونی و زیرین پوست . نتیجه این روش درمانی تا چند سال ماندگار است . اگر در ابرو یا سایر اجرای صورت ، نقصی مشاهده می‌کنید که باعث از دست دادن اعتماد به‌ نفس شما شده است ، با این روش می‌توانید فرم مناسب اجزای صورت را ایجاد کنید و از نتیجه کار لذت ببرید . افرادی که دچار ریزش مو و ابرو شده‌اند ، آلوپسی دارند یا شیمی‌درمانی شده‌اند می‌توانند از مزایای میکروپیگمنتیشن برای بازیافتن ظاهر شاداب و زیبای اولیه ، بهره‌مند شوند .

میکروپیگمنتیشن چطور انجام می‌شود؟

 

میکروپیگمنتیشن با وارد کردن رنگ‌های معدنی ضدحساسیت در زیر پوست با کمک سوزن‌های بسیا ریز و باریک انجام می‌شود . رنگ در واقع وارد دومین لایه از پوست می‌شود و کاملا ملایم و طبیعی ، باعث ایجاد جلوه‌ای خاص در لب‌ها ، چشم یا ابرو می‌شود . کسانی که میکروپیگمنتیشن انجام می‌دهند باید آموزش‌دیده و مجرب باشند که در آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی اساتید مجرب و متخصص در این زمینه می توانند کمک رسان شما باشند . همچنین از دستکش استفاده می‌کنند تا باعث انتشار باکتری و آلودگی نشوند و احتمال عفونت به صفر برسد . این روش با تاتوهای آرایشی متفاوت است . یکی از مهم ترین تفاوت‌های آن این است که در میکروپیگمنتیشن از پیگمنت‌هایی استفاده می‌شود که با جوهر تاتو تفاوت دارند . در میکروپیگمنتیشن ، فرایند انجام این کار ، کمتر از تاتو ، تهاجمی است . میکروپیگمنتیشن معمولا بیست دقیقه تا نیم ساعت طول می‌کشد . در واقع همان روز به منزل برمی‌گردید . بسته به اینکه کدام بخش از صورت خود را میکروپیگمنتیشن کنید ، درد این فرایند متفاوت است ولی در مجموع ، درد محدود و اندکی دارد . معمولا از کرم‌ها یا اسپری‌های بی‌حس کننده برای کاهش درد این فرایند استفاده می‌شود .

بعد از میکروپیگمنتیشن چه اتفاقی برای پوست می‌افتد ؟

 

 

بعد از میکروپیگمنتیشن بیماران معمولا مقداری ورم در ناحیه مورد نظر تجربه می‌کنند . معمولا متخصصانی که برایتان میکروپیگمنتیشن انجام می‌دهند ، به شما در مورد اینکه چند وقت یک بار از کمپرس یخ استفاده کنید توصیه می‌کنند . همچنین پمادهای خاصی را معرفی می‌کنند تا برای کاهش ورم و التهاب از آن استفاده کنید . افرادی که میکروپیگمنتیشن را در اطراف چشم‌های خود انجام می‌دهند ، ممکن است ریزش اشک را تجربه کنند . این علامت تقریبا در همه افراد رایج است . به همین دلیل بهتر است که همراه با کسی به کلینیک مربوطه مراجعه کنید و خودتان رانندگی نکنید . متخصص  مربوطه در آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی برایتان ضدعفونی‌کننده های خاصی توصیه می‌کند که با آن نواحی آسیب‌دیده را تمیز کنید . همچنین معمولا توصیه می‌کنند که از قرار گرفتن در مقابل تابش مستقیم آفتاب ، خودداری کنید . از برخی محصولات و مواد غذایی مثل پراکسید باید اجتناب کنید .  این محصولات ممکن است تاثیر منفی در طی شدن فرایند تثبیت رنگ داشته باشند . بعد از میکروپیگمنتیشن ، رنگ‌هایی که می‌بینید بسیار پررنگ‌تر و تیره‌تر از آن‌چیزی که در نظر داشته‌اید به نظر می‌رسند . ولی در عرض چند هفته ، این رنگ‌ها کم‌رنگ‌تر می‌شوند و به رنگ مورد نظرتان تغییر رنگ خواهند داد . اگر دچار تب ، راش یا ضایعات پوستی و همچنین ورم و سوزش بیش از حد معمول شدید ،  حتما این موارد را با پزشک در میان بگذارید .

میکروپیگمنتیشن برای چه کسانی مناسب است ؟

 

میکروپیگمنتیشن یا آرایش دائمی هم برای زنان و هم برای مردان مورد استفاده قرار می‌گیرد . برای کسانی مناسب است که می‌خواهند تغییری در ظاهر خود مثلا خط رویش مو ، ابرو ، لب و … ایجاد کنند و ظاهر خود را بهتر جلوه دهند . همچنین ، این روش برای کسانی ایده آل است که به مواد آرایشی سنتی حساسیت دارند و نمی‌توانند از آنها استفاده کنند . از دیگر کسانی که می‌توانند از مزایای میکرپیگمنتیشن استفاده کنند می‌توان به افرادی با محدودیت‌های فیزیکی اشاره کرد . کسانی که عینک می‌زنند ، لنزهای تماسی دارند یا دارای چشم‌های حساس هستند می‌توانند گزینه مناسبی برای این کار باشند . این افراد با میکروپیگمنتیشن دیگر نیازی به استفاده از مواد آرایشی ندارند . علاوه بر این ، به غیر از مقاصد مرتبط با زیبایی ظاهر ، از میکروپیگمنتیشن برای اهداف درمانی هم استفاده می‌شود . به این روش درماپیگمنتیشن می‌گویند و برای از بین بردن اسکار یا جای زخم و جوش ، اصلاح عیوب لب ، بازیابی هاله پستان در افرادی که در حال شیمی‌درمانی هستند و برای عمل‌های جراحی بازسازی پستان استفاده می‌شود .

پیدا کردن متخصص قابل اطمینان برای اجرای میکروپیگمنتیشن

 

برای اینکه بهترین نتیجه را از میکروپیگمنتیشن بگیرید ، باید این کار توسط یک فرد متخصص و مجرب انجام شود . کسی که تجربه کافی ، نمونه کارهای قابل قبول دارد و برای این کار ، آموزش دیده است . با انتخاب کردن فرد مجرب و متخصص ، اطمینان حاصل کنید که نتیجه نهایی کار ، کاملا حرفه‌ای و دقیق است . آموزش آرایش دائم جزو آموزش‌های ضروری و حساس است و فردی که قرار است میکروپیگمنتیشن را برایتان انجام دهد ،  باید مجوزهای لازم و مدارک معتبری داشته باشد . در سالن زیبایی لادن توکلی با افراد مجرب و متخصص می توانید برای یک میکروپیگمنتیشن جذاب و حرفه ای اقدام نمایید . 

 

مراقبت از ظاهر بعد از میکروپیگمنتیشن

 

بعضی از افراد برای اینکه به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنند ، ممکن است به دو جلسه یا حتی بیشتر نیاز به میکروپیگمنتیشن داشته باشند . بنابراین حتما از متخصص مربوطه سوال کنید که چند جلسه برایتان کافی است و نتیجه مطلوب را می‌گیرید . مراقبت های بعد از میکروپیگمنتیشن را جدی بگیرید . البته همان طور که گفتیم ، در این روش آرایش دائمی ، رنگ‌ها به مرور زمان کم رنگ‌تر می‌شوند . در نتیجه اگر می‌خواهید ظاهر آن را برای مدت‌های طولانی حفظ کنید ، به جلسات ترمیمی نیاز دارید . در واقع اگر جلسات ترمیمی را دنبال نکنید ، می‌توان آن را آرایش نیمه‌دائمی نامید . البته ممکن است هرگز رنگ‌ها برای همیشه پاک نشوند ولی کم رنگ خواهند شد . تنها روش برا از بین بردن دائمی رنگ‌ها ، استفاده از لیزر است که میکروپیگمنتیشن را کاملا ریمو می‌کند .

میکروپیگمنتیشن برای چه کسانی ایده‌آل است؟

 

افراد به دلایل مختلفی از این روش استفاد می‌کنند . این دلایل فقط به اهداف ظاهری محدود نمی‌شود و همانطور که گفته شد گاهی برای مقاصد پزشکی از آن استفاده می‌کنند . میکروپیگمنتیشن روشی ایده‌آل برای افرادی است که شرایط زیر را دارند :

کسانی که به لوازم آرایش روزمره حساسیت دارند و می‌خواهند آرایش داشته باشند .

کسانی که هر روز وقت زیادی برای آرایش کردن ندارند و پرمشغله هستند .

افرادی که لب‌های باریک ، رنگ‌پریده و غیرمشخص دارند و می‌خواهند آن را بیشتر جلوه دهند .

افداری که دچار عدم تقارن در اجزای صورت هستند .

افرادی که پوست بسیار چرب دارند و معمولا نمی‌توانند آرایش کنند و آرایش آنها زود خراب می‌شود .

افرادی که دچار ناتوانی‌های فیزیکی هستند باعث می‌شود نتوانند به راحتی از وسایل آرایشی استفاده کنند یا استفاده از آنها برایشان ممکن نباشد .

دوره ترمیم و ریکاوری میکروپیگمنتیشن چقدر طول می‌کشد 

؟

 

دوره ترمیم و ریکاوری میکروپیگمنتیشن طولانی نیست . در روزهای ابتدایی ، ابروها یا ناحیه مورد نظر ، بسیار تیره‌تر به نظر می‌رسد . به مرور زمان و بر اثر لایه برداری ، رنگ آن روشن‌تر و ملایم‌تر و در نتیجه ، طبیعی‌تر می‌شود . به همین دلیل جلسه دوم یا ترمیمی برای اصلاح رنگ و ظاهر ، بسیار مهم است . در افرادی که پوست حساس دارند ، ممکن است ورم و مقداری کبودی ایجاد شود . البته می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهید و بالافاصله بعد از میکروپیگمنتیشن ، سر کار بروید . 

خطرات احتمالی و عوارض جانبی میکروپیگمنتیشن چیست؟

روش‌های آرایش نیمه دائمی معمولا روش‌هایی تهاجمی هستند و شباهت زیادی به تاتو دارند . به همین خاطر ممکن است موجب احساس ناراحتی در افراد شوند . عوارض جانبی و ناراحتی‌هایی که میکروپیگمنتیشن ایجاد می‌کند ، به عامل مختلفی بستگی دارد ؛ یکی دامنه تحمل درد در افراد و دیگری تجربه و تخصص و مهارت کسی که میکروپیگمنتیشن انجام می‌دهد . البته در نظر داشته باشد که روش‌های زیادی برای مدیریت درد وجود دارد که بی‌حس‌کننده‌های موضعی ، یکی از موارد آن است . عوارض جانبی این فرایند مثلا ورم و قرمزی پوست ، معمولا بسیار خفیف است و طی چند روز بهبود پیدا می‌کند .  در واقع پوست ، به سرعت به حالت نرمال برمی‌گردد . واکنش آلرژیک به آرایش‌های نیمه دائمی معمولا بسیار نادر است . قبل از هر کاری می‌توانید تست روی قسمتی از بدن که در معرض دید نباشد ، انجام دهید تا میزان حساسیت پوست را بررسی کنید . بسیاری از متخصصان میکروپیگمنتیشن حتما مرحله تست حساسیت پوستی را در فرایند میکروپیگمنتیشن انجام می‌دهند . ابزار مخصوص میکروپیگمنتیشن ، قلمی با مجموعه‌ای از سوزن‌های ریز است که عمیقا وارد پوست می‌شوند . در نتیجه احتمال خونریزی ، پخش شدن پیگمنت‌ها و آسیب رسیدن به فولیکول مو وجود دارد . لک شدن پوست و باقی ماندن جای زخم ، بسیار نادر است . اگر چنین موردی پیش بیاید معمولا به خاطر این است که فرایند میکروپیگمنتیشن به درستی انجام نمی‌شود . اگر فرایند میکروپیگمنتیشن به درستی انجام شود و وسایل مورد استفاده کاملا استریل شوند ، این روش بسیار ایمن است و هیچ نوع خطر و عوارض جانبی حاد ندارد . برای اینکه احتمال ابتلا به عفونت را در ناحیه آسیب‌دیده کاهش دهید ، به قسمت مورد نظر دست نزنید و آن را دستکاری نکنید .

مراقبت‌های بعد از میکروپیگمنتیشن چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

 

به توصیه‌هایی که بعد از میکروپیگمنتیشن به شما ارائه می‌شود دقت کنید و این مرحله را جدی بگیرید . برای اینکه مشکلات و خطرات بعد از میکروپیگمنتیشن به صفر برسد ، باید این توصیه‌ها را جدی بگیرید .

مراقبت‌های بعد از میکروپیگمنتیشن عبارت‌اند از :

اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید به خصوص در نواحی آسیب دیده و مورد درمان . 

اجتناب از استفاده از لنزهای تماسی برای مدت چند روز اگر میکروپیگمنتیشن را در نواحی اطراف چشم، انجام داده‌اید . 

اجتناب از شنا کردن تا چند هفته بعد از میکروپیگمنتیشن . 

نکندن و جدا نکردن لایه‌های پوست که پوسته پوسته شده و جدا شده‌اند . 

اجتناب از استفاده از لوازم آرایشی در ناحیه مورد نظر تا مدت ۳ تا ۵ روز بعد از میکروپیگمنتیشن . 

استفاده از وازلین یا ژل پترولیوم روی ناحیه آسیب دیده برای مدت ۳ تا پنج روز بعد از فرایند به منظور ایجاد سد محافظ در برابر عوامل بیرونی . 

چه کسانی نباید میکروپیگمنتیشن انجام دهند؟ 

 

اگر سلامت عمومی بدن‌تان دچار مشکل خاصی نباشد و در ناحیه مورد نظر هیچ‌گونه مشکلات و بیماری‌های پوستی یا عفونت نداشته باشید ، در مجموع دلایل پزشکی محدودی وجود دارد که مانع از اجرای میکروپیگمنتیشن شود . معمولا توصیه می‌شود که زنان باردار و مادران شیرده ، میکروپیگمنتیشن را به تاخیر بیاندازند تا دوران بارداری و شیردهی تمام شود . افرادی که دچار دیابت هستند و انسولین تزریق می‌کنند و همچنین برخی مشکلات قلبی باعث می‌شود که افراد ، برای اجرای میکروپیگمنتیشن ، شرایط ایده‌آلی نداشته باشند . اگر در مورد شرایط فعلی و بیماری‌هایتان شک دارید می‌خواهید بدانید که آیا میکروپیگمنتیشن برایتان ضرری دارد یا خیر ، حتما با پزشک و با متخصص میکروپیگمنتیشن ، مشورت کنید و شرایط خود را ذکر کنید . اگر مستعد کلوئید یا ایجاد گوشت اضافه در اثر زخم و جراحت هستید ، ممکن است بعد از میکروپیگمنتیشن ، جای زخم و حتی گوشت اضافه در ناحیه مربوطه ایجاد شود . حتما اگر از قبل چنین مشکلاتی داشته‌اید ، این موارد را با پزشک در میان بگذارید .

میکروپیگمنتیشن ابرو

 

ابرو در واقع مثل قابی است که صورت را در بر می‌گیرد . اگر ابروهای شما به درستی طراحی شوند ، چهره را بازتر نشان می‌دهند و چشم‌ها را بالا می‌برند .  در نتیجه ظاهری شاداب‌تر و جوان‌تر خواهید داشت . افرادی که ابروهای کم‌پشت و خالی دارند ، می‌توانند با میکروپیگمنتیشن آن را اصلاح کنند . برای کسانی که دچار آلوپسی هستند یا ابروی خود را به کلی از دست داده‌اند ، با میکروپیگمنتیشن می‌توان ابرویی جدید را از پایه طراحی کرد . تکنینک‌های پیشرفته در بازسازی ابرو شامل هنر و مهارت بازسازی و طراحی شکل طبیعی ابرو و تارهای باریک ابرو است .

میکروپیگمنتیشن لب

 

از این روش برای مشخص کردن لب و پرتر و برجسته‌تر نشان دادن آن و حتی رنگ‌آمیزی لب استفاده می‌شود . اگر لب‌های باریک یا رنگ‌پریده‌ای دارید می‌توانید از این روش برای افزایش جلوه و زیبایی لب‌ها استفاده کنید . یا اگر لب‌ها بر اثر حوادث یا به مرور فرم اصلی و زیبای خود را از دست داده‌اند ، می‌توانید با میکروپیگمنتیشن ، آن را اصلاح کنید . تکنیک‌های پیشرفته در میکروپیگمنتیشن لب شامل رنگ‌آمیزی کامل لب یا ترکیب کردن رنگ روی لب‌ها است .

میکروپیگمنتیشن خط چشم

 

از این روش برای ایجاد جلوه و ظاهری جذاب در چشم و خط رویش مژه استفاده می‌کنند . نتیجه نهایی کار ، ایجاد عمق در چشم‌ها است . ضخامت و رنگ این فرایند برای خط چشم ، به تمایل هر فرد بستگی دارد و قابل تغییر است . تکنیک‌های پیشرفته میکروپیگمنتیشن خط چشم عبارت است از ایجاد خط چشم‌های سایه‌دار .

فراموش نکنید که میکروپیگمنتیشن به مرور زمان کم رنگ تر می‌شود ولی ممکن است هرگز برای همیشه پاک نشود . اگر از نتیجه کار واقعا ناراضی باشید ، فقط با لیزر می‌توانید آن را به طور کامل و برای همیشه ، ریمو کنید .

سالن آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی با 20 سال سابقه کار قصد دارد تمام هنرجوهایش را در زمینه  آموزش میکروپیگمنتیشن ابرو ، چشم و لب ، با کسب بهترین و معتبرترین مدرک فنی حرفه ای با مدرس مجرب  به هنرجو هایش از  شهرهای مختلف مازندران ازجمله  بابلسر ،  فریدونکنار ، بهنمیر ، بابل  ، ساری ، جویبار و غیره  با قیمت های مصوب مناسب  آموزش  دهد .  

شما ‌عزیزان‌ ‌می‌ ‌توانید ‌در ‌هر ‌ساعت‌ ‌از ‌شبانه‌ ‌روز ‌نسبت‌ ‌به‌ ‌تکمیل‌ ‌فرم‌ ‌ثبت‌ ‌نام‌ ‌آنلاین‌ ‌در ‌سایت‌ لادن توکلی

 ‌به‌ آدرس : استان مازندران ، بابلسر ، خیابان شریعتی ،  شریعتی 14 ، ابتدای محبوبی 15 

 شماره تماس  : ‌09111137866

به سایت

https://ladan-tavakoli.com/ ‌ 

اقدام نمایید .