همه چیز در مورد آموزش آرایش عروس در مازندران

آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی

همه چیز در مورد آموزش آرایش عروس در مازندران

آموزش گریم صورت

 

 

مرحله اول : تشخیص نوع پوست

قبل از هر کاری حتی قبل از فراهم کردن وسایل و لوازم مورد نیاز برای گریم کردن صورت ، باید نوع پوست صورت خود را بشناسید . یعنی باید تشخیص دهید پوست صورتتان از نوع چرب ، خشک ، معمولی و … است . تشخیص نوع پوست در آرایش گریم صورت اهمیت زیادی دارد ؛ چرا که اگر پوست چرب باشد ، باید پیش از هر کاری ، چربی آن به کمک شیر پاک کن ، دستمال مرطوب و… گرفته شود . اگر پوست خشک باشد ، برای این که مواد به خوبی روی آن بخوابد ، باید از ماسک های آبرسان استفاده نمود . فقط پوست معمولی است که هیچ مشکلی ندارد و بدون هیچ کاری آماده آرایش گریم صورت است . علاوه بر این ، تشخیص نوع پوست به انتخاب بهترین کرم پودر گریم عروس هم کمک زیادی می کند .

مرحله دوم: معرفی بهترین لوازم گریم صورت

پیش از هر کاری لازم است تا وسایلی که برای آرایش گریم صورت لازم دارید را آماده کنید .

پرایمر : پرایمر کمک می کند تا پوست شما پس از آرایش گریم صورت ، صاف به نظر برسد و آرایشتان در تمام طول روز تکان نخورد .

کرم پودر : یکی از مهم ترین لوازم گریم عروس کرم پودر است که در انتخاب آن باید به نوع پوست و رنگ آن توجه کنید . همچنین کرم هایی در بازار هستند که با نام کرم های مخصوص گریم عروس شناخته شده اند و می توانید، به راحتی آن ها را تهیه کنید .

کانسیلر : کانسیلر یکی از ضروری ترین لوازم گریم صورت زنانه است که برای محو کردن آکنه ، لک و تیرگی های پوستی در آرایش گریم صورت به آن احتیاج دارید .

هایلایتر : هایلایتر یکی دیگر از وسایل مورد نیاز گریم عروس است که به برجسته سازی برخی نقاط صورت کمک می کند .

پالت های کانتورینگ : پالت های کانتورینگ معمولا حاوی دو یا چند رنگ هستند و در همه آن ها حداقل یک رنگ خیلی روشن و خیلی تیره وجود دارد ، که هم رنگ روشن و هم رنگ تیره در آرایش گریم صورت به کارتان می آیند . در صورت عدم دسترسی به این رنگ ها می توانید از سایه ی چشم قهوه ای و بژ استفاده کنید .

اسپری فیکس (فیکساتور) : اسپری فیکس به تثبیت گریم شما در طول روز کمک می کند .

انواع براش آرایشی : براش های مورد نیاز شما در آرایش گریم صورت شامل براش صورت (برای استفاده پایه) ، براش کوچک زاویه دار و کرکی (برای کانتورینگ)  ، براش فن (برای هایلایت) و یک پد آرایشی است . این براش ها را برای یک گریم ساده صورت هم احتیاج خواهید داشت .

 

 

مرحله سوم : آماده سازی پوست

اولین مرحله در آموزش گریم صورت عروس ، آماده سازی پوست است . در این مرحله باید صورت خود را با استفاده از یک شوینده ملایم بشویید ، تا تمام آلودگی ها و مواد آرایشی از روی صورتتان پاک شود . سپس از کرم های مرطوب کننده صورت استفاده کنید . کرم مرطوب کننده باعث می شود تا کانسیلر و پودرهای پوشاننده صورت بهتر روی پوست صورت شما بخوابند و از پوسته شدن پوست صورت شما هم جلوگیری می کند .

مرحله چهارم : استفاده از پرایمر

داشتن یک آرایش گریم صورت حرفه ای بدون استفاده از پرایمر ممکن نیست . پرایمر کمک می کند تا پوستتان صاف ‌تر شود و به دنبال آن صورتتان ظاهر طبیعی‌ تری پیدا کند . همچنین استفاده از پرایمر باعث افزایش دوام و ماندگاری آرایش روی صورتتان می ‌شود ؛ به نحوی که آرایش در تمام طول روز روی صورتتان می‌ماند . بنابراین پس از این که پوست خود را مرطوب کردید ، اندازه یک سکه کوچک از پرایمر را روی براش یا اسفنج آرایشی یا نوک انگشتتان بزنید و کل پوست صورتتان را با آن کاور کنید .

مرحله پنجم : کانسیلر بزنید

پس از آماده سازی پوست و قبل از مراحل گریم عروس ، وقت آن است تا هر گونه حلقه تیره دور چشم ، جوش صورت، خال ، جای زخم و جوش ، تاتو و هم چنین لک و کک و مک صورت را به کمک کانسیلر محو کنید . بهترین کانسیلرهایی که می توانید برای آرایش گریم صورت عروس از آن ها استفاده کنید ، کانسیلرهایی هستند که تناژ زرد رنگ دارند و مشابه رنگ پوست هستند . توجه داشته باشید که اگر برای پخش کردن کانسیلر در اطراف چشم از انگشت استفاده کنید ، گریم ظریف تری خواهید داشت .

مرحله ششم : کرم پودر بزنید

در مرحله ششم از مراحل گریم صورت ، پس از آن که تمام تیرگی ها و ناهماهنگی های صورت با کانسیلر پوشانده شد ، باید کل صورت را کرم پودر بزنید تا پوستتان یکدست شود . دقت کنید که رنگ کرم پودر باید متناسب با رنگ پوست باشد تا زیر سازی پوست طبیعی به نظر برسد . کرم پودر را می توان هم با براش و هم نوک انگشتان به پوستتان بزنید . فقط باید توجه داشته باشید که آن را تا جایی که کاملا روی صورتتان محو شود ، با حرکات ضربه ‌ای به صورت بزنید .

 

 

مرحله هفتم : استفاده از هایلایتر

وقتی کرم پودر زدید ، همه صورتتان رنگ یکنواختی پیدا می‌کند . حال وقت آن است تا به کمک هایلایتر مناطقی از صورتتان را برجسته کنید . بالا یا روی استخوان گونه ، پایین استخوان ابرو ، وسط کمان لب بالایی و امتداد پل بینی مناطقی هستند که باید هایلایت شوند . علاوه بر آن گوشه ‌های چشم هایتان را هم می توانید ، برای درشت تر نشان دادن آن ، مقدار کمی هایلایتر بزنید . در صورت تمایل برای آشنایی کامل با مراحل هایلایت می توانید به مقاله آموزش هایلایت صورت و کانتورینگ مراجعه کنید .

مرحله هشتم : تشخیص انواع چهره برای گریم صورت

پس از تشخیص نوع پوست ، حال زمان تشخیص نوع صورت فرا می رسد . توجه داشته باشید ، هر نوع صورت ، گریم مختص به خود را می طلبد . این بدین معنی است که روش گریم صورت هیچ کس کاملا شبیه به دیگری نیست و تکنیک گریم صورت گرد با گریم صورت بیضی کاملا متفاوت است . به همین دلیل است که تشخیص نوع چهره ، قبل از شروع گریم صورت نه تنها در گریم صورت عروس بلکه در آموزش خودآرایی گریم صورت هم از اهمیت بالایی برخوردار است .

 

 

انواع فرم صورت و طریقه گریم آن چگونه است؟

فرم صورت قلبی : اولین فرم صورتی که می خواهیم به آن بپردازیم ، صورت قلبی است . در فرم صورت قلبی ، پیشانی پهن ، استخوان های گونه بلند، چانه بلند و نوک تیز و صورت نیز به شکل مثلث برعکس است . در آرایش گریم صورت افرادی که صورت قلبی دارند ، چون پیشانی شان بلند است ، باید قسمت های شقیقه را تیره کنید تا پیشانی کوچک تر دیده شود . برای گریم گونه هم درست زیر استخوان گونه باید تیره شود . چون در این نوع صورت ، چانه کشیده است ، برای گریم چانه باید دو طرف آن را مثل یک خط افقی در نظر گرفته و کانتور کنید  . وسط پیشانی و روی تیغه ی بینی ، نقاطی است که در صورت های قلبی باید روشن شوند .

فرم صورت گرد : دسته دوم کسانی هستند که صورتی گرد دارند . این افراد عرض و طول صورتشان تقریبا هم اندازه و گونه هایشان قدری پهن تر است . برای گریم صورت گرد باید از کناره های صورت به سمت پایین ، خط تیره ی اریب بکشیم تا صورت کشیده تر دیده شود . علاوه بر آن شقیقه ها هم باید تیره شود ، ولی وسط پیشانی و روی استخوان گونه روشن شود .

فرم صورت مربع : در صورت مربعی شکل ، خط پیشانی ، استخوان گونه و فک تقریبا هم اندازه هستند . برای آرایش گریم صورت این نوع چهره و برای گرد تر نشان دادن صورت باید شقیقه ها و استخوان فک تیره شود .

فرم صورت مثلثی : در صورت های مثلثی ، خط فک از استخوان گونه ها بزرگ تر ولی پیشانی از گونه ها باریک تر است . برای گریم این نوع صورت باید وسط پیشانی و استخوان فک تیره و شقیقه ها و روی گونه روشن تر شود .

فرم صورت کشیده : در صورت های کشیده ، چانه و پیشانی بلند و کشیده بوده و عرض صورت کم تر از طول آن است . آموزش گریم صورت کشیده به این شکل است که باید وسط پیشانی ، زیر استخوان گونه و چانه تیره شده ، ولی روی استخوان گونه خط افقی روشن کشیده شود .

فرم صورت بیضی : ایده آل ترین فرم صورت را آن هایی دارند ، که صورتشان بیضی شکل است . گریم صورت بیضی کار سختی نیست و آن چنان نیازی به کانتور و اصلاح صورت ندارد ، فقط برای فرم دهی بیشتر به گونه ها میتوان زیر گونه را تیره کرد .

فرم صورت الماسی : صورت های الماسی شکل کاملا زاویه دار بوده و همانند لوزی هستند . به این صورت که گونه ها پهن و چانه و پیشانی باریک است . برای گریم این نوع صورت باید وسط پیشانی و چانه تیره شود .

 

نحوه گریم کردن بینی

یکی از دغدغه های بزرگ خانم ها ، فرم بینی آن هاست . ما در این قسمت با آموزش آرایش گریم صورت ، مشکل خانم هایی که بینی بزرگ و دراز یا گوشتی دارند را حل می کنیم . برای گریم بینی باید از پالت کانتور خود رنگی که دو تا سه درجه از رنگ پوستتان تیره تر است را بردارید و در دو طرف پل بینی ، یک خط صاف و نازک از بالا تا پایین بکشید . دقت کنید که این خط نازک را از بالا به نزدیکی ابتدای ابروها و از پایین به نوک بینی امتداد دهید . اگر بینی پهنی دارید و پره های بینی تان هم پهن و بزرگ است ، انتهای خط تیره ای که در کناره های پل بینی کشیدید را تا روی پره های بینی هم ادامه دهید . اگر نوک بینی تان از زیر حالتی افتاده دارد ، تنها کافی است ، زیر بینی را هم به شکل هفت ، خط تیره ای بکشید . پس از آن براشی که سری کوچکی دارد را به رنگ روشن تری آغشته کنید و به کمک آن فاصله بین دو خط کانتور تیره را روشن کنید . در پایان نیز نوک بینی را هم خیلی کوچک و ظریف روشن کنید. توجه داشته باشید که گریم بینی با کانسیلر تیره و روشن هم امکان پذیر است . در صورتی که پالت کانتور در دسترس شما نیست ، می توانید از کانسیلر کمک بگیرید .

 

 

نحوه گریم کردن لب ها

یکی از مهم ترین مراحل گریم عروس ، گریم لب بوده و هدف از گریم لب ها برجسته نشان دادن آن هاست . در این مرحله ابتدا باید با استفاده از یک بالم لب یا روغن لب تمام پوست لب ها را مرطوب کنید . سپس به کمک یک کانسیلر یا هایلایتر قسمت هفت بالای لب را روشن نمایید . این کار کمک می کند تا لب بالا پرحجم تر نشان داده شود . پس از آن نیز قسمت وسط پایین لب را تیره کنید تا خطای دید ایجاد شود و چنان به نظر برسد که لب روی پوست سایه انداخته است . حالا زمان خط لب و رژ لب زدن است . در پایان نیز وسط لب خود را با هایلایتر براق تر کنید .

 

 

مرحله نهم: محو کردن خطوط تیره و روشن

وقتی با توجه به فرم صورتتان خط های تیره و روشن را روی صورتتان کشیدید ، زمان آن است تا این خطوط را ترکیب یا محو کنید . در این مرحله از آرایش گریم صورت که بسیار هم مهم است ، باید یک پد آرایشی کوچک تخم مرغی به دست بگیرید و با سر تیز آن به صورت ضربه ای ، روی مرز خط ها بزنید تا آن ها از بین بروند . در این مرحله نهایت دقت را به کار بگیرید تا بتوانید ، خطوط تیره و روشن را فقط در جای خودشان محو کنید . به هیچ عنوان نباید رنگ به قسمت های دیگر صورت پخش شود . این مرحله از آرایش گریم صورت مرحله سخت و حساسی است و اگر به درستی انجام شود ، می تواند ، زیباترین گریم صورت را در اختیار شما بگذارد .

مرحله دهم : استفاده از فیکساتور

در آخرین مرحله از آرایش گریم صورت باید از فیکساتور استفاده کنید . بعد از به کارگیری فیکساتور در گریم تخصصی ، آرایش صورت به هیچ عنوان پاک نمی شود ، مگر آن که با شوینده آن را بشویید .

 

 

سالن آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی با 20 سال سابقه کار قصد دارد تمام هنرجوهایش را در زمینه آموزش گریم صورت با کسب بهترین و معتبرترین مدرک فنی حرفه ای با مدرس مجرب  به هنرجو هایش از  شهرهای مختلف مازندران ازجمله  بابلسر ،  فریدونکنار ، بهنمیر ، بابل  ، ساری ، جویبار و غیره  با قیمت های مصوب مناسب  آموزش  دهد .  

شما ‌عزیزان‌ ‌می‌ ‌توانید ‌در ‌هر ‌ساعت‌ ‌از ‌شبانه‌ ‌روز ‌نسبت‌ ‌به‌ ‌تکمیل‌ ‌فرم‌ ‌ثبت‌ ‌نام‌ ‌آنلاین‌ ‌در ‌سایت‌ لادن توکلی

 ‌به‌ آدرس : استان مازندران ، بابلسر ، خیابان شریعتی ،  شریعتی 14 ، ابتدای محبوبی 15 

 شماره تماس  : ‌09111137866

به سایت

https://ladan-tavakoli.com/ ‌ 

اقدام نمایید  .