رنگساژ چیست و نحوه رنگساژ کردن مو در مازندران

آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی

رنگساژ چیست و نحوه رنگساژ کردن مو در مازندران

رنگساژ چیست  و نحوه رنگساژ کردن مو چگونه است ؟

 

 

در آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی با مدرک معتبر فنی حرفه ای در مازندران و شهرهایی از قبیل بابلسر ، بهنمیر ،  فریدونکنار و جویبار به زور  خصوصی  و نیمه خصوصی  و همینطور به صورت گروهی با هزینه ماسب با شرایط مطلوب تمامی دوره های از قیبل نحوه رنگساژ کردن مو را  به طور کامل آموزش داده می شود . زمانی که موهای خود را در آرایشگاه رنگ یا مش می‌کنید همه چیز عالی است . موهایی با رنگ شفاف و بسیار جذاب که دلتان می‌خواهد هر چند دقیقه یکبار آنها را در آینه نگاه کنید . این زیبایی حاصل ساعت‌ها زحمت متخصص رنگ و مش در سالن زیبایی است . با گذشت زمان و چند بار شستشوی موها ، بسته به رنگ مویی که انتخاب کرده بودید ،  معمولا مشکلاتی به وجود می‌آید . به همین دلیل بسیاری رنگساژ را توصیه می‌کنند . مشکلاتی اصلی رنگ گذاشتن ، کدر شدن و یا زردی موهاست . از سوی دیگر ، ممکن است با گذشت چند روز و یا بر اساس بازخوردی که از اطرافیان می‌گیرید ، نظرتان راجع به رنگ مویی که انتخاب کرده‌اید تغییر کند . رنگساژ کردن مو یکی از تکنیک‌های مهم و رایج در آرایش  مو است که با استفاده از آن می‌توانید زردی موها را از بین برده و همچنین ظاهر شفاف  و براق اولیه رنگ موی خود را مجددا بازگردانید . یکی از راه‌هایی که برای از بین بردن زردی موها پس از رنگ کردن پیشنهاد می‌شود ، استفاده از شامپوهای ضد زردی هستند  .  

انواع رنگساژ مو

رنگساژها در واقع همان رنگ موی تضعیف شده با مقدار مناسبی آب و اکسیدان هستند که بر روی موهای دکلره یا مش شده  قرارمی‌گیرند . باتوجه به فرمول ضعیف‌تری که نسبت به ترکیب رنگ مو و اکسیدان دارند ، آسیب کمتری به موها وارد می‌کنند . البته باید بدانید که رنگساژ به هیچ عنوان جایگزین رنگ مو نمی‌تواند باشد و بیشتر برای موهایی که به کمک مش یا هایلایت روشن شده استفاده می‌شود .  به کمک رنگساژ می‌توانید هر از گاهی یک تنوع جذاب در رنگ موی خود ایجاد نموده و یا شفافیت و براق بودن رنگ موی فعلی خود را افزایش دهید . 

رنگساژها در دو نوع زیر در دسترس شما هستند :

موقت

نیمه موقت

رنگساژ موقت به صورت شامپوهای رنگی در بازار موجود هستند  .  نحوه استفاده از این شامپوها به عنوان رنگساژ موقت بسیار آسان است . کافیست وقتی از حمام بیرون آمدید ، مقدار مناسبی از رنگساژ موقت مو را بر روی موهای نم‌دار و مرطوب خود قرار داده و به خوبی شانه بکشید تا در تمام بخش‌ها پخش شود . سپس موهایتان را دوباره بشویید و خشک کنید . رنگساژ موقت معمولا تا یک  ساعت بر روی موهای شما باقی می‌ماند و موهایتان را زیبا می‌کند . اما نوع نیمه دائم یا نیمه موقت رنگساژ طول عمر بیشتر و تقریبا سه هفته‌ای دارد . این رنگساژ همان ترکیب رنگ مو با اکسیدان و آب است . این نوع رنگساژها بسته به پایه دکلره مو ، رنگ  و جنس موی فعلی شما انتخاب می‌شوند . 

تفاوت رنگ مو و رنگساژ

اولین تفاوت رنگ مو با رنگساژ غلظت آنهاست . در ترکیب رنگساژ از آب استفاده می‌شود ؛ اما رنگ مو نیاز به آب ندارد . برای رنگ کردن مو ، نیازی نیست تا موها نم‌دار باشد  و رنگ روی موی خشک گذاشته می‌شود ؛ اما برای رنگساژ باید موهایتان مرطوب باشد . رنگ مو توانایی تغییر رنگ موها را دارد ولی رنگساژ بیشتر برای جون‌دار کردن رنگ فعلی و شفافیت موها به کار می‌رود . رنگ مو دوام بیشتری دارد ، در حای که رنگساژ در نهایت سه هفته روی مو تاثیر می‌گذارد . برای رنگ کردن مو با رنگ مو معمولا ابتدا از پشت سر و ساقه‌ها شروع به رنگ کردن می‌کنند . ریشه‌های مو به دلیل گرمایی که از پوست سر می‌گیرند ، زودتر رنگ خواهند گرفت ، اما رنگساژ را باید مثل شامپو ، به طور همزمان ، به همه قسمت‌های مو زد . 

چگونه رنگساژ مو بسازیم ؟

ساخت ترکیب رنگساژ ، باید به حجم و رنگ زمینه مو توجه کرد . برای موهای کوتاه ، یک الی پانزده سانتی‌متر ، تقریبا یک‌چهارم تیوپ، رنگ را از تیوپ خارج کنید . سپس در یک ظرف مناسب برای ترکیب رنگساژ  ، 75 سی‌سی اکسیدان نمره 1 یا 6 درصد بریزید . حالا با اضافه کردن همین مقدار آب ، آنها را به خوبی با هم ترکیب کنید تا محلولی یکنواخت ایجاد شود . دقت کنید ترکیب نهایی باید از نظر غلظت به مراتب رقیق‌تر از چیزی باشد که معمولا برای رنگ مو درست می‌کنید . با استفاده از یک برس رنگ مو ، رنگساژی که درست کردید را به خوبی به تمام قسمت‌های مو بمالید و سپس شانه بکشید . بسته به اینکه موهایتان مش ، دکلره و یا رنگ شده باشد ، مدت زمانی که باید رنگساژ را بر روی موهای خود قرار دهید متفاوت خواهد بود .

نحوه رنگساژ کردن مو

به طور کلی اگر رنگساژ را بر روی موهای مش شده قرار می‌دهید ، زمان یک الی دو دقیقه‌ای کافی می‌باشد . همچنین اگر قصد استفاده از رنگساژ مو بر روی کلاه مش را دارید ، آن را مانند شامپو بر روی تمام قسمت‌های مو قرار دهید . پس از یک تا دو دقیقه موها را آبکشی کنید . در صورتی که رنگساژ کردن مو را برای موهای رنگ شده انجام می‌دهید ، مدت زمان 10 الی 15 دقیقه‌ای بسته به تیرگی یا روشنی مدنظرتان ، کافی خواهد بود . اما اگر مثلا در 5 دقیقه به رنگ دلخواهتان رسیدید ، می‌توانید موهایتان را آبکشی کنید . دقت کنید که اگر قصد بلوند کردن روشن کردن مو را دارید ، بهتر است به یک آرایشگر حرفه‌ای مراجعه کنید . چرا که این کار بسیار حساس بوده و نیازمند تجربه و مهارت زیادی است . توصیه می‌شود برای رنگساژ کردن مو ، از رنگ مو یک شماره تیره‌تر از پایه دکلره استفاده کنید . مثلا اگر پایه دکلره موهای شما 6 باشد ، بهتر است از رنگساژی با درجه 5 استفاده کنید . در صورتی که موهایتان بلوند است ، استفاده از رنگساژهایی با شماره‌ 8 تا 10 توصیه می‌شود .

سالن آموزشگاه مراقبت و زیبایی لادن توکلی با 20 سال سابقه کار قصد دارد تمام هنرجوهایش را در زمینه آموزش رنگساژ  با کسب بهترین و معتبرترین مدرک فنی حرفه ای با مدرس مجرب  به هنرجو هایش از  شهرهای مختلف مازندران ازجمله  بابلسر ،  فریدونکنار ، بهنمیر ، بابل  ، ساری ، جویبار و غیره با قیمت های مصوب مناسب  آموزش  دهد .  

شما ‌عزیزان‌ ‌می‌ ‌توانید ‌در ‌هر ‌ساعت‌ ‌از ‌شبانه‌ ‌روز ‌نسبت‌ ‌به‌ ‌تکمیل‌ ‌فرم‌ ‌ثبت‌ ‌نام‌ ‌آنلاین‌ ‌در ‌سایت‌ لادن توکلی

 ‌به‌ آدرس : استان مازندران ، بابلسر ، خیابان شریعتی ،  شریعتی 14 ، ابتدای محبوبی 15 

 شماره تماس  : ‌09111137866

به سایت

https://ladan-tavakoli.com/ ‌ 

اقذام نمایید .